Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 21-06-2021, 20:45
op
Dzisiaj rano podczas jazdy, po ok. 10 km od startu zaświecił się "Check engine" i pomarańczowy kluczyk. Pojawiły się standardowo 2 komunikaty: o wtryskach i układzie paliwowym. Błąd skasowałem przez OBDII i Torque po przyjeździe do domu. Dzień wcześniej wymieniałem rurę turbiny (144605705R), bo ta chyba przeładowała i rozerwała wzmocnioną gumę podczas powrotu z pracy. Wyskoczyły wtedy 2 błędy, z czego jeden z nich to P0299. Dziś pojawił się tylko ten powyższy. O co tu może chodzić? Nawala gruszka turbiny? Turbina? Trochę się naczytałem w necie i nieco mnie to niepokoi. Jeśli turbina co jakiś czas przeładowuje, to co może być przyczyną? To już druga awaria rury od turbiny od 2017 r. Średnio wychodzi co 2 lata.
Poprzednio rozerwało mi tę rurę chyba ze 2 lata temu i szczerze mówiąc po wymianie zapomniałem o tym fakcie. Czy podpięcie pod clipa pomoże zdiagnozować przypadłość?
Załączone pliki
Miniatury
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
P0299 to błąd od niskiego ciśnienia doładowania przy rozerwanym dolocie normalne. Jeśli nadal się pojawia przyczyn może być wiele zawieszająca się geometria, niesprawna gruszka, regulator doładowania, pompa vacum.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• Faustus
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 23-06-2021, 18:00
op
Z tego co zdążyłem poczytać w necie to będzie najprawdopodobniej gruszka. Turbina przeładowała rozrywając gumową rurę, a teraz samochód robi się lekko przymulony przy zdecydowanym przyspieszeniu. Wygląda to tak, jakby dostawał zadyszki. Te symptomy wskazują na: uszkodzoną membranę gruszki lub zacinającą się sztangę.
Ale mogę się mylić, nie jestem mechanikiem i to są tylko moje przypuszczenia. Poza tym mimo założonej nowej rury po kilkudziesięciu kilometrach komputer "wywala" ten sam błąd.
Czy podpięcie pod clipa wykaże z dużą dozą prawdopodobieństwa co jest grane? A może to jakiś czujnik, regulator?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2021, 18:00 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Rozrywanie rury coś mi się wydaje ze nie bardzo doładowanie to powodowało, wyskakiwały błędy przeładowania? Ten silnik ma fabrycznie doładowanie netto 1,7bar błąd wyskakuje przy 2,1bar a sterownik starał by się je zbijać i czułbyś szarpania takie żabki przy przyspieszaniu. Membrana gruszki jak jest uszkodzona powoduje niedoładowania. Manometr i sprawdzić podciśnienia, pompa vac podpięta bezpośrednio na biegu jałowym powinna dawać 1-0,85bar podciśnienia, za zaworem regulacyjnym przy dodawaniu gazu 0,4-1bar, wiec przed zaworem poniżej 0,85 pompa do wymiany, za zaworem poniżej 0,4 regulator doładowania. Gruszkę tez można sprawdzić czy utrzymuje ciśnienie, po wykluczeniu tych 3 elementów zostaje zawieszająca się geometria. Clip tez pokaże wartości jakie daje turbo ale nie wskaże uszkodzonego elementu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 24-06-2021, 07:11
op
Takie, jak mówisz, żabki przy przyspieszaniu dawało się odczuć przy przyspieszaniu od ok. 1500 obr. Powyżej 2000 już nie.
Samochód ma już 247 kkm przebiegu. Może to jest pośrednią przyczyną. Nic nie trwa wiecznie...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2021, 07:11 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 08-08-2021, 15:20
op
Wczoraj zauważyłem, że odwulkanizował się przewód (w czerwonym kółku) pokazanego na zdjęciu czujnika. Z czujnika odpadł wężyk z czerwoną rurką z tworzywa sztucznego, która fabrycznie chyba wystaje z czujnika do zamontowania na niej gumowego wężyka. Co to za czujnik i jakie objawy może generować odłączony od niego wężyk? Że też wcześniej tego nie zauważyłem... Na razie chałupniczo skleciłem wszystko do kupy "Kropelką"... Objawy tak jakby ustały ale to moje subiektywne odczucia.
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2021, 15:20 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Czujnik ciśnienia doładowania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 09-08-2021, 08:33
op
Jaki to ma nr katalogowy? Chcę sprawdzić ile będzie mnie kosztowała ew. wymiana...
Po wpisaniu hasła do wyszukiwarki wyskakują inne wersje tego czujnika nijak niepodobne do mojego...
Czy ew. zachodzi konieczność wymiany owego czujnika? Może to on generuje błędy... Wymiana może coś poprawi...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2021, 08:33 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,900
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(09-08-2021, 08:21)Faustus napisał(a): Jaki to ma nr katalogowy? Chcę sprawdzić ile będzie mnie kosztowała ew. wymiana...
Po wpisaniu hasła do wyszukiwarki wyskakują inne wersje tego czujnika nijak niepodobne do mojego...
Właśnie drugi raz widzę taka wersje czujnika, kiedyś ktoś wklejaj zdjęcie takiego czujnika. Co ciekawe nie występują dwa typy w katalogu. A standardowo wyglada to tak
Czujnik jest umiejscowiony za klapą gaszącą.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 09-08-2021, 08:49
op
Masz na myśli czujnik przed korkiem wlewu oleju? Też taki mam... Ale co to za jeden, ten na mojej fotce?
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
|