Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Auto przy trochę gwałtowniejszym przyspieszaniu dusi się


arekewad
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich na forum .
Mam do was serdeczną prośbę o pomoc w diagnozie.
Od tygodnia jestem posiadaczem Scenica III 2012r. 1,2 85KW,115 KM.
Auto przy bardzo delikatnym operowaniu gazem jedzie dosyć przyzwoicie, ale przy przyspieszaniu np, wyprzedzanie tzn trochę mocniej wciśnięty gaz na każdym biegu dusi się . wrażenie jest takie jakby brakowało mu paliwa. Mechanik w moim warsztacie do którego jeździłem z moim poprzednim autem oczywiście nie jest to autoryzowany serwis Renault podłączył komputer i nic nie pokazał , żadnej usterki. Nie znam się na tym ale niby po głębszej analizie komputera pokazał on że ponad 250 razy wypadł zapłon na 4 cylindrze.
Mechanik stwierdził że zaczniemy od świec bo to i tak przyda się wymienić bo są to rzeczy które i tak będę musiał wymienić . Pełna zgoda nie jest to majątek a i tak należy je wymieniać.
Jednak moje pytanie brzmi co dalej jeśli to nie przyniesie efektu bo mechanik twierdzi że następne będą cewki i to nie jedna bo twierdzi że trzeba będzie wymienić wszystkie a to już kwota około 800 zł . i dalej nie ma pewności czy ten zabieg pomoże. 
Może ktoś z państwa pomoże mi w diagnozie mojego problemu ,serdecznie proszę o podpowiedź bo jak mój mechanik się rozpędzi to się chyba będę musiał z domu do Scenica wyprowadzić.
TomaszB napisał 02-03-2018, 20:46:
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitaniatam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2018, 20:46 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

Poszperaj tutaj https://megane.com.pl/forum/219-12-benz/ może znajdziesz jakąś podpowiedź Biggrin

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Pierwsze co sprawdzić to wydajność pompy paliwa, tak ogólnie gadam na podstawie poprzednich aut.
Jak w Scenicu to zbadać wie mechanior.

Odpowiedz
arekewad
Zarejestrowani

op Wymienione świece sprawdzone cewki i wydajność pompy . Wszystko niby OK a dalej dusi się przy gwałtownym dodaniu gazu przy około 2,5 tyś obrotów. Mechanik twierdzi że powinienem zdecydować się na wymianę łańcucha rozrządu bo prawdopodobnie to jest przyczyną tego wypadania zapłonu na 4 cylindrze. no i wydaje mi się nadmiernego apetytu na paliwo w mieście spokojna jazda 15-20 litrów trasa do 90 km/h 8-11 litrów. Ja jednak nie jestem przekonany co do słuszności tej diagnozy i jeszcze raz bardzo proszę o pomoc może jakieś sugestie bądź namiary na fachowca w rejonie Międzyrzecza czy Gorzowa i Zielonej Góry , który jest fachowcem od Renault.

Zapomniałem nie zawsze ale zdarza się nierówna wyczuwalna i widoczna praca silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2018, 12:10 przez arekewad.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

MAF? MAP ?
Ponoć zdarza się, że czujniki prawidłowo pokazują stany skrajne, a mają problem pomiędzy.

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

No więc jeżeli rzecz dzieje sie tylko na 4tym cylindrze to do sprawdzenia kolor swiecy był (czy nie jest zalana lub wymyta), być może UPG puscila na 4tym cylindrze i dochodzi do wypadania zaplonu (sytuacja extremalna). A spalanie 12-15L w miescie OMG bym tym autem w mur walnal i wzial kase z ubezpieczalni Thumbup Faktycznie moze byc cewka (jak nie masz kasy za wiele to wymien tylko na 4tym cylindrze narazie i sprawdz czy pomoze. Przy takim spalaniu zainteresowalbym sie tez sonda lambda czy dziala prawidlowo (wiem wiem napiszecie ze powien byc blad ale w chevrolecie zanim wyskoczyl mi blad sony dlugi czas swirowala - np. auto nagle tracilo moc przy ruszaniu albo przyspieszaniu jakbys odcial gaz i spalanie lekko wzroslo).

Odpowiedz
arekewad
Zarejestrowani

op Cewki zamienione pierwsza z czwartą druga z trzecią i dalej niby pokazuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrze niby nie 240 razy przez chwilę tak jak było przed wymianą świec, tylko 30 razy po kilku kilometrowej trasie. Niby cewkę wykluczył. świece oglądałem ,Wszystkie były w dobrym stanie i nie różniły się od siebie w najmniejszym stopniu zero sadzy, wody ,nagaru. Co do spalania w czwartek coś więcej powiem bo jadę w trasę jakieś 150 km autostradą i następne 150 drogą normalną więc podam spalanie z autostrady przy 130 i 100/h.
Jeszcze jedno pytanie czy problem w serwisie zdiagnozują bez problemu czy też to się będzie odbywać metodą prób i błędów i tylko kasę będą doić i czy wybrać ASO Zielona Góra czy Gorzów czy może znacie inny dobry warsztat w woj lubuskim lub w zachodniej części Wielkopolski, serdecznie proszę o podpowiedź a za wcześniejsze bardzo dziękuję. Też myślałem o sondzie lambda i objawy są identyczne.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Cewkę wykluczył, kabli WN nie.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

A są?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

OK, skrót myślowy. Przewodów nie wykluczył.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości