PAUPAU
4
0
0
0
SC III ph II
2015
1.2 Energy TCe 115 2016-
Wroclaw
PAUPAU
Kobiety
— 22-12-2023, 11:07
op
Taka moja historia:
Auto miesiąc przed wymianą kół na zimowe i po wymianie wykazywało BŁĄD: SPRAWDŹ CZUJNIKI CIŚNIENIA KÓŁ. Ciśnienie było PRAWIDŁOWE. W warsztacie stwierdzono zbyt niski poziom oleju i został uzupełniony. Po uzupełnieniu oleju BŁĄD CIŚNIENIA KÓŁ nadal występował nawet po wymianie na koła zimowe, ale jakby lekko zaczął "trząść się" silnik. Bez dźwięku i innych objawów. Po przejechaniu dłuższego odcinka, ok 20km, zaświecił się BŁĄD: SPRAWDŹ UKŁAD WYDECHOWY i zapaliła się kontrolka SILNIKA. Pojawiała się i znikała. W warsztacie wymieniono świece, ale praca silnika nadal nie była idealna, więc rozważano wymianę cewek. ostatecznie zostało zmierzone ciśnienie cylindrów i wynik wykazał, że na cylindrze nr 3 ciśnienie jest ZEROWE, na pozostałych trzech 6-7 barów.
We wrześniu tego roku robiłam PRZEGLĄD REJESTRACYJNY i auto było BEZ ZARZUTÓW.
POMOCY, RATUNKU . Potrzebuję DOBREGO WARSZTATU we Wrocławiu do francuzów.
Tu taki artykuł CIEKAWY:
https://autokult.pl/popularny-silnik-kto...BveR3Re5y0
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2023, 11:31 przez PunkRock86.)
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-12-2023, 11:15
Jeśli silnik nie ma kompresji to znaczy że należy zrobić jego remont lub swap na inny
Temat z silnikami 1.2 tce znany jest od dawna...
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-12-2023, 11:48
(22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): Po uzupełnieniu oleju BŁĄD CIŚNIENIA KÓŁ A co ma wspólnego błąd czujników ciśnienia kół z niskim poziomem oleju, to są zupełnie 2 różne rzeczy.
(22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): ostatecznie zostało zmierzone ciśnienie cylindrów i wynik wykazał, że na cylindrze nr 3 ciśnienie jest ZEROWE, na pozostałych trzech 6-7 barów. Silnik do remontu/wymiany na sprawny. Koszt wymiany na sprawny używany to od 12 do 15tys., remont zapewne wyjdzie podobnie o ile jest co remontować.
(22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): We wrześniu tego roku robiłam PRZEGLĄD REJESTRACYJNY i auto było BEZ ZARZUTÓW. No ale to było we wrześniu a teraz mamy 22 grudnia.
•
PAUPAU
4
0
0
0
SC III ph II
2015
1.2 Energy TCe 115 2016-
Wroclaw
PAUPAU
Kobiety
— 22-12-2023, 14:50
op
(22-12-2023, 11:15)pio555 napisał(a): Jeśli silnik nie ma kompresji to znaczy że należy zrobić jego remont lub swap na inny
Temat z silnikami 1.2 tce znany jest od dawna...
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
No właśnie się UŚWIADAMIAM w sprawie tych silników. Auto kupiłam rok z kawałkiem temu sprowadzany z niemiec. Poprzedni właściciel pewnie wiedział CO ROBI, A OSOBĘ, KTÓRA MI TO AUTO ORGANIZOWAŁA, MIAŁAM ZA ZAUFANĄ .
(22-12-2023, 11:48)wojteks napisał(a): (22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): Po uzupełnieniu oleju BŁĄD CIŚNIENIA KÓŁ A co ma wspólnego błąd czujników ciśnienia kół z niskim poziomem oleju, to są zupełnie 2 różne rzeczy.
Wiem, że to różne rzeczy, ale tak się złożyło, że w tym samym momencie, więc sądziłam, że może to BŁĄD KOMPUTERA.
(22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): ostatecznie zostało zmierzone ciśnienie cylindrów i wynik wykazał, że na cylindrze nr 3 ciśnienie jest ZEROWE, na pozostałych trzech 6-7 barów. Silnik do remontu/wymiany na sprawny. Koszt wymiany na sprawny używany to od 12 do 15tys., remont zapewne wyjdzie podobnie o ile jest co remontować.
(22-12-2023, 11:07)PAUPAU napisał(a): We wrześniu tego roku robiłam PRZEGLĄD REJESTRACYJNY i auto było BEZ ZARZUTÓW. No ale to było we wrześniu a teraz mamy 22 grudnia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2023, 14:54 przez PAUPAU.)
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-12-2023, 15:25
(22-12-2023, 14:50)PAUPAU napisał(a): Poprzedni właściciel pewnie wiedział CO ROBI zagranica jest mnóstwo aut z tym silnikiem oznaczonych jako uszkodzony silnik są bardzo tanie bo naprawa lub wymiana tego silnika to w PL od 10tys a w D lin NL całkowicie nieopłacalna
(22-12-2023, 14:50)PAUPAU napisał(a): KTÓRA MI TO AUTO ORGANIZOWAŁA, MIAŁAM ZA ZAUFANĄ nie do końca się zgodzę choć nie znam tej osoby.... jeśli to jest handlarz to szukał auta takiego na którym da się zarobić a zeby da Ciebie było tanio
za takiego SC3 w DE trzeba dac 10kEuro co jest cena nieakceptowalna w PL a za uszkodzonego poniżej 4k i na tym sie da zarobić
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-12-2023, 15:36
(22-12-2023, 14:50)PAUPAU napisał(a): Poprzedni właściciel pewnie wiedział CO ROBI, A OSOBĘ, KTÓRA MI TO AUTO ORGANIZOWAŁA, MIAŁAM ZA ZAUFANĄ Hmm, samochód z 2015r więc właściciel go po prostu sprzedał jako 7 latka, tam się tak wymienia samochody, od nowości 5-7 lat jak mało jeździ i do ludzi niezależnie od wszystkiego. Co do osoby która pomagała w zakupie to przecież kupiłaś sprawny samochód (jeszcze we wrześniu był sprawny) więc raczej to nie tej osoby wina. O tym że 1.2tce (H5F) od początku produkcji do gdzieś 2016r są wadliwe wiadomo od dawna, potem szybko wprowadzono silnik 1.3tce.
(22-12-2023, 14:50)PAUPAU napisał(a): więc sądziłam, że może to BŁĄD KOMPUTERA No ale takie coś jak błąd z czegoś się bierze, skoro jest błąd czujników ciśnienia kół to trzeba to naprawić/zdiagnozować i spowodować aby się nie pojawiał (wymienić wadliwy czujnik, wyłączyć system czujników itp.) a nie jeździć z błędem i liczyć że to "błąd komputera".
Niestety stało się co się stało, cena sprawnego z tym silnikiem to 30-40 tysięcy (są droższe bogato wyposażone), decyzja nie jest łatwa, naprawiać czy sprzedać uszkodzone za może 15 tys. (ale bardziej 10).
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Ale jak to możliwe że auto przeszło przegląd we wrześniu a teraz padł silnik to nie prawdopodobne...
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 22-12-2023, 19:05
A na jakim przeglądzie okresowym/rejestracyjnym sprawdzają niby stan silnika? Nie kopcił, nie było wycieków no to dla diagnosty jest ok i tyle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2023, 19:05 przez Proxima.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
(22-12-2023, 19:05)Proxima napisał(a): A na jakim przeglądzie okresowym/rejestracyjnym sprawdzają niby stan silnika? Nie kopcił, nie było wycieków no to dla diagnosty jest ok i tyle.
No to teraz wytłumacz autorce tego tematu dlaczego jej silnik we wrześniu był ok a teraz już nie? Ponad rok temu tez był ok a teraz nie... i dlaczego jazda ze zbyt małą ilością oleju nie pomaga w pracy silnika...
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-12-2023, 20:00
(22-12-2023, 18:29)Neonixos666 napisał(a): Ale jak to możliwe że auto przeszło przegląd we wrześniu a teraz padł silnik to nie prawdopodobne. Niby dlaczego, jeżeli jeździła rok i nie brał oleju to we wrześniu bez problemu przeszedł przegląd (nawet jak był na granicy spalanego oleju o ile stacja zrobiła badanie spalin a może diagnoście wystarczyło że nie śmierdział olej spalony, tego się już nie dowiemy).
Skoro to warsztat stwierdził za niski poziom oleju (o ile za niski, może już na bagnecie nie było i z 3 litry dolali a może i więcej) to pewnie właścicielka tego nie sprawdzała i tak na prawdę nikt nie wie kiedy problem zaczął gwałtownie narastać.
A od tego do kompresji zerowej już blisko i po silniku. Gdybać możemy ale to nic nie zmieni, próba naprawy tego przez remont silnika/wymianę to 12-15 000pln albo sprzedaż uszkodzonego za podobną kwotę.
(22-12-2023, 19:16)Neonixos666 napisał(a): No to teraz wytłumacz autorce tego tematu dlaczego jej silnik we wrześniu był ok a teraz już nie? Tu już nie ma co tłumaczyć, już po wszystkim. Natomiast na przyszłość o ile kupi kolejny samochód (ten naprawi) musi sprawdzać olej co tydzień albo 500km na początek po zakupie a potem co najmniej raz w miesiącu albo co 1000km.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• Neonixos666
|