Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III 1.4 Tce uszczelka głowicy


PiotrWawa
Zarejestrowani

Witam wszystkich lub byłych szczęśliwych/nieszczęśliwych użytkowników silnika 1,4 TCe
Sam będąc jeszcze do niedawna posiadaczem tej jednostki napędowej mogę podsumować krótko wszystkie problemy.
Walcząc samotnie przez 3 miesiące nabyłem smutnej wiedzy w temacie.
Proces może się zacząć w każdej chwili po ok. 80 tyś. km (u mnie ok. 90 tyś.)
Ubywanie płynu chłodniczego - to memento dla tego silnika.
Sygnalizowali mi wcześniej niewielkie "pocenie" się silnika pod uszczelką głowicy i kazali obserwować.
Nie wiem czy wymiana by coś zmieniła - ale później dowiedziałem się, że jednak na krótko i niekoniecznie by to pomogło.
Jak to już się dzieje - to nie ma co próbować naprawiać, to niemal na 100% koniec.
Próbowałem w kilku warsztatach - zanim w jednym nie dowiedziałem się - że naprawa nie ma sensu.
Co by nie zrobili - i tak będzie padać dalej. Słyszałem - że są klienci, którzy włożyli i 16 tyś. - i nie pomogło.
Nie ma się co łamać - trzeba kupić jakiś używany silnik i wymienić - ale już na pewno nie TCe.
Ja wymieniłem na 1,6 110 km
Da się jeździć - przyśpieszenie spadło - ale odzyskałem samochód Biggrin

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PiotrWawa za ten post post:
  • krosser, Rinek
pawlosio
Zarejestrowani

Eeeeee.....no nie wydaje mi się...nie jestem specem...Ale mam scenic 1.4 tce...mam od roku...że 2 miesiące temu wymienialem UPG. była to solidna wymiana...Z planowaniem głowicy....
No i mam nadzieję że to nie jest tak że to już koniec silnika tak jak piszesz...pewnie znów uszczelka będzie do wymiany za jakieś.moze 80 tyś km..może 50 tyś km...nie wiem..pozycje zobaczę...Ale mam nadzieję że to nie jest koniec silnika....
Moim.zdaniem.wazne to to by mieć świadomość kontrolować UPG  i jak by się coś działo to reagować.. 

No mam nadzieję jeszcze trochę pojeździć tym autem

Odpowiedz
PiotrWawa
Zarejestrowani

(07-08-2021, 08:16)pawlosio napisał(a): Eeeeee.....no nie wydaje mi się...nie jestem specem...Ale mam scenic 1.4 tce...mam od roku...że 2 miesiące temu wymienialem UPG. była to solidna wymiana...Z planowaniem głowicy....
No i mam nadzieję że to nie jest tak że to już koniec silnika tak jak piszesz...pewnie znów uszczelka będzie do wymiany za jakieś.moze 80 tyś km..może 50 tyś km...nie wiem..pozycje zobaczę...Ale mam nadzieję że to nie jest koniec silnika....
Moim.zdaniem.wazne to to by mieć świadomość kontrolować UPG  i jak by się coś działo to reagować.. 

No mam nadzieję jeszcze trochę pojeździć tym autem

Obserwuj płyn chłodniczy
To się dzieje powoli.
Może ta naprawa coś dała - ale pewnie nie miałeś alarmu przegrzania. U mnie był, ale akurat nie ja jechałem - więc reakcja była spóźniona.
Jeżeli już wystąpi - to mogą być dalsze problemy.
Ganiałem po warsztatach, najpierw ASO  - a tam rozkładali ręce - że nie wiedzą czemu ubywa płynu - bo komputer nie pokazuje żadnego błędu.
Potem po prywatnych, to samo - ten silnik jest dość mało znany chyba (właśnie 1,4 TCe - 2010). A to, że został wycofany z produkcji ok. 2015 roku też coś powinno mówić.
Ja go kupiłem w 2014 - więc jeszcze kiedy był produkowany.
Konsultowałem to ze znajomym mechanikiem z serwisu Renault.
Ostrzegł mnie - i wymienił całą kaskadę problemów.
Problemy wynikają podobno też ze słabych materiałów z jakich silnik jest wykonany (?)
Po przegrzaniu mogą mieć miejsca mikropęknięcia głowicy (?)

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Ja właśnie dzięki temu forum nie kupiłem TCE już 3 lata temu , napisz jaki był koszt wymiany na 1.6 , wymiana razem ze skrzynia biegów >?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Sam silnik
Wymiana zalezy.gdIzie robisz od 5.5tys

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
PiotrWawa
Zarejestrowani

Ja zrobiłem za ok. 7,5 tyś.
Ale przy okazji jeszcze skraplacz klimatyzacji

Odpowiedz
jarhel74
Zarejestrowani

Tacy to i mechanicy.
Dziwne ,że jakoś inni naprawiają i auta śmigają dalej.
Ktoś pewnie przegrzał silnik i pękła tuleja cylindrowa, więc nawet po wymianie uszczelki silnik dalej brał płyn. A "mechanicy" nie wiedzieli co z tym zrobić.
Prawdziwy mechanik i z tym da sobie radę. Nawet na forum były wątki o tulejowaniu. I po takim zabiegu silniki dalej śmigały.

Odpowiedz
zbyszeklwo@o2.pl
Zarejestrowani

(08-08-2021, 22:51)PiotrWawa napisał(a): Ja zrobiłem za ok. 7,5 tyś.
Ale przy okazji jeszcze skraplacz klimatyzacji

Cześć, można prosić o jakiś namiar w woj. mazowieckim? chciałem wymienić lub zregenerować silnik w moim Scenic-u 1.4 Tce
pio555 napisał 19-09-2021, 21:41:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2021, 21:41 przez pio555.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości