Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II scenic II filtr cząstek stałych


waldomi
Zarejestrowani

op Tia, na czyszczeniu dzisiaj byłem. Wypadło pomyślnie, filtr był zapchany w 80%, po czyszczeniu pozostało 11% i powiedziano mi że ta reszta oczyści się teraz sama. Koszt: z clipem 580 zeta... Problem jednak jeszcze nadal pozostał ponieważ (clip pokazał) zepsuty czujnik temperatury spalin (błąd P0544) koszt wymiany na nowy ca. 550 zł. + robota = 700 zł., akurat nie mieli. Może i dobrze bo i tak nie miałem aż tyle przy sobie. Musiałem do nich i 130 km. dojechać więc powiedzieli że mogę ten czujnik gdzieś bliżej siebie wymienić nr. części:8200897221. Oprócz tego zwrócili mi uwagę, że wtryskiwacz pierwszy podaje zbyt dużo paliwa,
- norma jest 1-2, on pokazuje ponad 3.
Na razie jestem na etapie poszukiwań drugiego czujnika, ale czy to na tym będzie koniec...? Pożyjemy zobaczymy.
Może jakieś pomysły co z tym fantem dalej robić ?
Dzięki.

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op
(07-10-2015, 06:00)haszczurur napisał(a): A jakie koszta za czyszczenie?
Koszt to 580 zł. z clipem i rachunkiem. Wydali również certyfikat czyszczenia, muszę przyznać że z usługi jestem zadowolony ( opisałem na str. 2).
Tu podaję link do firmy Tunap i telefon bo to oni wybierają warsztat w pobliżu.
ex.tunap.com/pl

Tel. 665103341
Piotr Wiśniewski

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

(07-10-2015, 18:34)waldomi napisał(a):
(07-10-2015, 06:00)haszczurur napisał(a): A jakie koszta za czyszczenie?
Koszt to 580 zł. z clipem i rachunkiem. Wydali również certyfikat czyszczenia, muszę przyznać że z usługi jestem zadowolony ( opisałem na str. 2).
Tu podaję link do firmy Tunap i telefon bo to oni wybierają warsztat w pobliżu.
ex.tunap.com/pl

Tel. 665103341
Piotr Wiśniewski

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk
ex.tunap.com/pl

poprawka

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2015, 19:03 przez waldomi.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

I tym wtryskiem lepiej sie tez zajac;)

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

waldomi napisał(a):on pokazuje ponad 3
to juz jest bardzo słaby

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tu 580 zł. czujnik 700 zł. no i jeszcze wtrysk. Robią się już niezłe koszty. Ważne, że jesteś zadowolony z wykonanej usługi. A tak z ciekawości czy czujesz coś po silniku aby wtrysk niedomagał. Chodzi mi o zwiększone spalanie paliwa, kopcenie, jakąś nierówną pracę silnika. Jak wypadły korekty pozostałych wtrysków? Powiem ci, że korekta +3 to wtrysk już mizerniutki. Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.

Rozwiniesz, bo nie bardzo rozumiem, jaka może być wina cylindra

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op
(07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Tu 580 zł. czujnik 700 zł. no i jeszcze wtrysk. Robią się już niezłe koszty. Ważne, że jesteś zadowolony z wykonanej usługi. A tak z ciekawości czy czujesz coś po silniku aby wtrysk niedomagał. Chodzi mi o zwiększone spalanie paliwa, kopcenie, jakąś nierówną pracę silnika. Jak wypadły korekty pozostałych wtrysków? Powiem ci, że korekta +3 to wtrysk już mizerniutki. Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.
Po silniku nic nie czuję, pracuje cicho i równo bez najmniejszych drgań. Właśnie zamówiłem czujnik używany na Allegro z gwarancją rozruchową na 14 dni (115 zł.), po uprzedniej konsultacji z firmą. Zobaczę co będzie, martwi mnie tylko trochę ten wtryskiwacz bo to byłby już spory wydatek. W serwisie mówią, że jeżeli nie będzie przeszkadzać to zostawić go jak jak jest bo inaczej pozostałe mogą zacząć fiksować...

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(07-10-2015, 19:52)funkoval napisał(a):
(07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.

Rozwiniesz, bo nie bardzo rozumiem, jaka może być wina cylindra

Rozwinę. Chodzi o słabą kompresję na cylindrze wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać pracę silnika. Korekty mogą wskazywać uszkodzenie wtrysku a tak w rzeczywistości wtrysk nie będzie uszkodzony. Nie twierdzę, że to ma miejsce w tym przypadku. Kiedyś spotkałem się z taką historią, że w Scenicu II 1.9 dci korekty wskazywały na ewidentne uszkodzenie wtrysku, wszystkie wtryski oddane do sprawdzenia i wszystko w porządku a co się okazało, że na dwóch cylindrach szwankowała kompresja.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(09-10-2015, 09:27)haszczurur napisał(a): Chodzi o słabą kompresję na cylindrze wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać pracę silnika. Korekty mogą wskazywać uszkodzenie wtrysku a tak w rzeczywistości wtrysk nie będzie uszkodzony. Nie twierdzę, że to ma miejsce w tym przypadku.

Teraz rozumiem, dzięki.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

(07-10-2015, 17:07)waldomi napisał(a): Tia, na czyszczeniu dzisiaj byłem. Wypadło pomyślnie, filtr był zapchany w 80%, po czyszczeniu pozostało 11% i powiedziano mi że ta reszta oczyści się teraz sama. Koszt: z clipem 580 zeta... Problem jednak jeszcze nadal pozostał ponieważ (clip pokazał) zepsuty czujnik temperatury spalin (błąd P0544) koszt wymiany na nowy ca. 550 zł. + robota = 700 zł., akurat nie mieli. Może i dobrze bo i tak nie miałem aż tyle przy sobie. Musiałem do nich i 130 km. dojechać więc powiedzieli że mogę ten czujnik gdzieś bliżej siebie wymienić nr. części:8200897221. Oprócz tego zwrócili mi uwagę, że wtryskiwacz pierwszy podaje zbyt dużo paliwa,
- norma jest 1-2, on pokazuje ponad 3.
Na razie jestem na etapie poszukiwań drugiego czujnika, ale czy to na tym będzie koniec...? Pożyjemy zobaczymy.
Może jakieś pomysły co z tym fantem dalej robić ?
Dzięki.

bardzo rzadko można wyczyścić żeby komp pokazywał 0%
zawsze pozostaje ok 10-20% zabrudzenia. Jeżeli nie jeździsz długich tras to się nie oczyści a wręcz przeciwnie znowu się zapcha.

teraz o kosztach:
pistolet pneumatyczny do aplikacji środka to koszt ok 350 - 700 zł - w zależności od producenta i ilości oferowanych złączy.
chemia do czyszczenia (są trzy kroki)
step I - (5 litrów - zużywamy ok 0,2 - 0,5 litra) - 300 zł
step II - (5 litrów - zużywamy ok 0,5 - 1 litr) - 300 zł
Step III - dodajemy do paliwa i dzięki niemu dodatkowo "czyścimy" układ paliwowy - 40 PLN

jeżeli ktoś nabędzie sobie chemię i chce się pobawić to mam takowy pistolet do użytku. Chemię na jeden raz również posiadam w zestawie Biggrin
1 krok.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości