waldomi
131
1
4
17
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
12-200 Pisz
waldomi
Zarejestrowani
— 07-10-2015, 17:07
op
Tia, na czyszczeniu dzisiaj byłem. Wypadło pomyślnie, filtr był zapchany w 80%, po czyszczeniu pozostało 11% i powiedziano mi że ta reszta oczyści się teraz sama. Koszt: z clipem 580 zeta... Problem jednak jeszcze nadal pozostał ponieważ (clip pokazał) zepsuty czujnik temperatury spalin (błąd P0544) koszt wymiany na nowy ca. 550 zł. + robota = 700 zł., akurat nie mieli. Może i dobrze bo i tak nie miałem aż tyle przy sobie. Musiałem do nich i 130 km. dojechać więc powiedzieli że mogę ten czujnik gdzieś bliżej siebie wymienić nr. części:8200897221. Oprócz tego zwrócili mi uwagę, że wtryskiwacz pierwszy podaje zbyt dużo paliwa,
- norma jest 1-2, on pokazuje ponad 3.
Na razie jestem na etapie poszukiwań drugiego czujnika, ale czy to na tym będzie koniec...? Pożyjemy zobaczymy.
Może jakieś pomysły co z tym fantem dalej robić ?
Dzięki.
•
waldomi
131
1
4
17
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
12-200 Pisz
waldomi
Zarejestrowani
— 07-10-2015, 18:34
op
(07-10-2015, 06:00)haszczurur napisał(a): A jakie koszta za czyszczenie? Koszt to 580 zł. z clipem i rachunkiem. Wydali również certyfikat czyszczenia, muszę przyznać że z usługi jestem zadowolony ( opisałem na str. 2).
Tu podaję link do firmy Tunap i telefon bo to oni wybierają warsztat w pobliżu.
ex.tunap.com/pl
Tel. 665103341
Piotr Wiśniewski
Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk
(07-10-2015, 18:34)waldomi napisał(a): (07-10-2015, 06:00)haszczurur napisał(a): A jakie koszta za czyszczenie? Koszt to 580 zł. z clipem i rachunkiem. Wydali również certyfikat czyszczenia, muszę przyznać że z usługi jestem zadowolony ( opisałem na str. 2).
Tu podaję link do firmy Tunap i telefon bo to oni wybierają warsztat w pobliżu.
ex.tunap.com/pl
Tel. 665103341
Piotr Wiśniewski
Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk ex.tunap.com/pl
poprawka
Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2015, 19:03 przez waldomi.)
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
I tym wtryskiem lepiej sie tez zajac;)
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 07-10-2015, 19:15
waldomi napisał(a):on pokazuje ponad 3 to juz jest bardzo słaby
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Tu 580 zł. czujnik 700 zł. no i jeszcze wtrysk. Robią się już niezłe koszty. Ważne, że jesteś zadowolony z wykonanej usługi. A tak z ciekawości czy czujesz coś po silniku aby wtrysk niedomagał. Chodzi mi o zwiększone spalanie paliwa, kopcenie, jakąś nierówną pracę silnika. Jak wypadły korekty pozostałych wtrysków? Powiem ci, że korekta +3 to wtrysk już mizerniutki. Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 07-10-2015, 19:52
(07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.
Rozwiniesz, bo nie bardzo rozumiem, jaka może być wina cylindra
•
waldomi
131
1
4
17
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
12-200 Pisz
waldomi
Zarejestrowani
— 08-10-2015, 12:48
op
(07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Tu 580 zł. czujnik 700 zł. no i jeszcze wtrysk. Robią się już niezłe koszty. Ważne, że jesteś zadowolony z wykonanej usługi. A tak z ciekawości czy czujesz coś po silniku aby wtrysk niedomagał. Chodzi mi o zwiększone spalanie paliwa, kopcenie, jakąś nierówną pracę silnika. Jak wypadły korekty pozostałych wtrysków? Powiem ci, że korekta +3 to wtrysk już mizerniutki. Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze. Po silniku nic nie czuję, pracuje cicho i równo bez najmniejszych drgań. Właśnie zamówiłem czujnik używany na Allegro z gwarancją rozruchową na 14 dni (115 zł.), po uprzedniej konsultacji z firmą. Zobaczę co będzie, martwi mnie tylko trochę ten wtryskiwacz bo to byłby już spory wydatek. W serwisie mówią, że jeżeli nie będzie przeszkadzać to zostawić go jak jak jest bo inaczej pozostałe mogą zacząć fiksować...
Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(07-10-2015, 19:52)funkoval napisał(a): (07-10-2015, 19:44)haszczurur napisał(a): Zdarza się, że wtryski są dobre tylko wina leży po stronie danego cylindra i wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać niedobory na danym cylindrze.
Rozwiniesz, bo nie bardzo rozumiem, jaka może być wina cylindra
Rozwinę. Chodzi o słabą kompresję na cylindrze wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać pracę silnika. Korekty mogą wskazywać uszkodzenie wtrysku a tak w rzeczywistości wtrysk nie będzie uszkodzony. Nie twierdzę, że to ma miejsce w tym przypadku. Kiedyś spotkałem się z taką historią, że w Scenicu II 1.9 dci korekty wskazywały na ewidentne uszkodzenie wtrysku, wszystkie wtryski oddane do sprawdzenia i wszystko w porządku a co się okazało, że na dwóch cylindrach szwankowała kompresja.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 09-10-2015, 09:56
(09-10-2015, 09:27)haszczurur napisał(a): Chodzi o słabą kompresję na cylindrze wtedy komputer tak steruje dawką paliwa aby wyrównać pracę silnika. Korekty mogą wskazywać uszkodzenie wtrysku a tak w rzeczywistości wtrysk nie będzie uszkodzony. Nie twierdzę, że to ma miejsce w tym przypadku.
Teraz rozumiem, dzięki.
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 09-10-2015, 10:08
(07-10-2015, 17:07)waldomi napisał(a): Tia, na czyszczeniu dzisiaj byłem. Wypadło pomyślnie, filtr był zapchany w 80%, po czyszczeniu pozostało 11% i powiedziano mi że ta reszta oczyści się teraz sama. Koszt: z clipem 580 zeta... Problem jednak jeszcze nadal pozostał ponieważ (clip pokazał) zepsuty czujnik temperatury spalin (błąd P0544) koszt wymiany na nowy ca. 550 zł. + robota = 700 zł., akurat nie mieli. Może i dobrze bo i tak nie miałem aż tyle przy sobie. Musiałem do nich i 130 km. dojechać więc powiedzieli że mogę ten czujnik gdzieś bliżej siebie wymienić nr. części:8200897221. Oprócz tego zwrócili mi uwagę, że wtryskiwacz pierwszy podaje zbyt dużo paliwa,
- norma jest 1-2, on pokazuje ponad 3.
Na razie jestem na etapie poszukiwań drugiego czujnika, ale czy to na tym będzie koniec...? Pożyjemy zobaczymy.
Może jakieś pomysły co z tym fantem dalej robić ?
Dzięki.
bardzo rzadko można wyczyścić żeby komp pokazywał 0%
zawsze pozostaje ok 10-20% zabrudzenia. Jeżeli nie jeździsz długich tras to się nie oczyści a wręcz przeciwnie znowu się zapcha.
teraz o kosztach:
pistolet pneumatyczny do aplikacji środka to koszt ok 350 - 700 zł - w zależności od producenta i ilości oferowanych złączy.
chemia do czyszczenia (są trzy kroki)
step I - (5 litrów - zużywamy ok 0,2 - 0,5 litra) - 300 zł
step II - (5 litrów - zużywamy ok 0,5 - 1 litr) - 300 zł
Step III - dodajemy do paliwa i dzięki niemu dodatkowo "czyścimy" układ paliwowy - 40 PLN
jeżeli ktoś nabędzie sobie chemię i chce się pobawić to mam takowy pistolet do użytku. Chemię na jeden raz również posiadam w zestawie
1 krok.
•
|