Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II problem z automatem na postoju


szymin89
Zarejestrowani

Olej w automacie często wygląda dobrze/jak nowy bo tam nie ma za bardzo co go zabrudzić. Gdyby był czarny to były by już problemy ze zmianą biegów i szarpaniem. Moje doświadczenie z automatami jest nikłe ale w przypadkach gdy był jakiś problem to olej właśnie wyglądał jak silnikowy z diesla, ewentualnie ktoś go dolewał lub jakieś majstry zmieniały i wlali za dużo. Miałem przypadek w Mitsubishi L200 gdzie spuściłem ponad litr oleju i skrzynia zaczęła pracować jak należy.
W Twoim przypadku mógł być jeszcze problem jakości oleju.
Dobrze pamiętam że w Renówkach nie ma bagnetu tylko jest taki jakby podwójny korek zlewowy?

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

W DP0 jest korek, brak bagnetu - tak jak piszesz.
Czysty olej - nie spotkałem się z tym. Nawet jak w DP0 wymieniałem po krótkim czasie, a wcześniej był wymieniony cały, bo skrzynia była rozbierana - olej nie był już przeźroczysty, był lekko kalny.

Odpowiedz
danio
Zarejestrowani

(31-08-2022, 08:09)vitia napisał(a): był lekko kalny.
Thumbup
myślisz że inni znają to słowo ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi danio za ten post post:
  • vitia
vitia
Zarejestrowani

Mętny Thumbup Długo mi zeszło, nad polskim odpowiednikiem. Zapomniałem w ogóle, że to nie po "gorolsku" Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi vitia za ten post post:
  • PunkRock86
szymin89
Zarejestrowani

Takie jest moje doświadczenie z wymianą oleju w automatach, z automatem w Renault miałem raz styczność- Clio 2. Czy olej wtedy był mętny czy nie to tego nie pamiętam już, było to chyba w 2012 roku.

Odpowiedz
maxxx24
Zarejestrowani

op Chcąc nie chcąc olej wyglądał i organoleptycznie był jak ten dolewany. Też nie jestem specem od mechaniki ale jak w dużym warsztacie od skrzyń mówią że jest ok to chyba tak jest. Generalnie jeżdżę a właściwie żona codziennie 50- 60 km pół na pół miasto i trasa. Skrzynia pracuje tak jak w momencie zakupu w 2014.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Olej w automacie hydraulicznym się najszybciej degraduje od przegrzania (ciąganie przyczepy, wyścigi od świateł do świateł itp.), również się naturalnie zużywa i wypłukuje zużyte/starte okładziny sprzęgieł. Przegrzany śmierdzi spalenizną i bywa czarny, długo nie wymieniany jest mętny.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości