SCENIC II PH II dmuchawa kabiny chodzi tylko na wolnych obrotach ze stałą prędkością.
op
Witam, padł mi nawiew ( scenic II , kilmatronic), wymieniłem rezystor dmuchawy na naprawiony, następnie kupiłem nowy jednak nic to nie zmieniło, nawiew chodzi tylko na wolnych obrotach bez możliwości regulacji, dmuchawa włącza się od razu po włączeniu zapłonu i wyłącza się gdy wyłączam zapłon. Maxiecu pokazuje że podczas naciskania zwiększania lub zmniejszania obrotów zmieniają się wartości obrotów w programie, czyli wygląda że panel działa. wtyczki zmienione na nowe na rezystorze. Jakieś pomysły?
Mam to samo i szukam. Było wszystko ok,później nie było nic. Żadnego nawiewu. Wyjąłem rezystor, polutowałem luty i ruszył, tylko na najszybszym. Kupiłem nowy+kostki bo jedna już była kombinowana... To samo. Tylko najwyższy. Klimatronik sprawny. Kostki czyste. Bezpieczniki sprawdzone pod maską,łącznie z dużymi i w środku pod kierownicą i fotelem kierowcy. Schowki suche, odpływy drożne.Auto niedawny nabytek aby na głowę nie padało idąc (jadąc) do pracy. Zabrany od magika za śmieszne pieniądze ?help . Nie mam pomysłów. Pół auta rozebrane , tracę czas ...
PunkRock86 napisał 03-02-2021, 09:31:
Zgodnie z regulaminem forum : pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA. Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2021, 09:31 przez PunkRock86.) (28-01-2021, 12:22)ikarkarate napisał(a): Witam, padł mi nawiew ( scenic II , kilmatronic), wymieniłem rezystor dmuchawy na naprawiony, następnie kupiłem nowy jednak nic to nie zmieniło, nawiew chodzi tylko na wolnych obrotach bez możliwości regulacji, dmuchawa włącza się od razu po włączeniu zapłonu i wyłącza się gdy wyłączam zapłon. Maxiecu pokazuje że podczas naciskania zwiększania lub zmniejszania obrotów zmieniają się wartości obrotów w programie, czyli wygląda że panel działa. wtyczki zmienione na nowe na rezystorze. Jakieś pomysły? W tym układzie o prędkości obrotowej wentylatora decyduje jedynie tzw "rezystor" , sterowany przez panel. I tylko w tych dwóch elementach trzeba szukać przyczyny. Okablowanie raczej nie jest przyczyną.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Może to błędny trop ale chyba ktoś pisał że po wymianie uch na wadliwe załączał się wentylator na niskich obrotach. Może to uch coś robi i w nim jest przyczyna.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Poprzednik SC I ph II 1,6 Excpression Aut+
(03-02-2021, 02:10)Piter88 napisał(a): Mam to samo i szukam. Było wszystko ok,później nie było nic. Żadnego nawiewu. Wyjąłem rezystor, polutowałem luty i ruszył, tylko na najszybszym. Kupiłem nowy+kostki bo jedna już była kombinowana... To samo. Tylko najwyższy. Klimatronik sprawny. Kostki czyste. Bezpieczniki sprawdzone pod maską,łącznie z dużymi i w środku pod kierownicą i fotelem kierowcy. Schowki suche, odpływy drożne.Auto niedawny nabytek aby na głowę nie padało idąc (jadąc) do pracy. Zabrany od magika za śmieszne pieniądze ?help . Nie mam pomysłów. Pół auta rozebrane , tracę czas ... Praca z maksymalnymi obrotami to albo spalony tranzystor sterujący (ten przykręcony do radiatora) albo zwarcie wewnętrzne w układzie do masy (np. wystarczy zwarcie do masy korpusu radiatora) ewentualnie zwarcie do masy w wiązce regulatora. Najczęstszą przyczyną jest przypadek 1 - wymiana elementu jest trywialna. Druga przyczyna to wytopione gniazdo w "rezystorze" - pin najgrubszego przewodu w gnieździe 3-pinowym luzuje się i obniża, co powoduje brak styku w kostce zasilania wentylatora. Naprawa czasami się udaje - trzeba przelutować pin na właściwe miejsce i zalać go klejem w korpusie gniazda żeby trzymał się równo z pozostałymi. Nowy "rezystor" nie oznacza wcale sprawnego. (03-02-2021, 09:08)rav130@wp.pl napisał(a): Może to błędny trop ale chyba ktoś pisał że po wymianie uch na wadliwe załączał się wentylator na niskich obrotach. Może to uch coś robi i w nim jest przyczyna. W klimatronicu uch nie ma żadnego związku ze sterowaniem dmuchawą . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2021, 09:09 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Masz tu schemat klimy automatycznej w SC2
419 Panel sterowania klimatyzacji 420 Przepustnica mieszania powietrza 475 Silnik recyrkulacji 1023 Moduł zasilania wentylatora 1115 Silnik nawiewu na stopy 1156 Wentylator kabiny Jak widać wszystko jest sterowane z panelu klimatyzacji
Przekaźnik 40 A jest ciepły miło wyłączonego auta. Wentylator odpięty, rezystor wymontowany. Ogólnie kokpit w częściach. Tylko panel sterowania poddpięty. Skąd to ciepło?
TomaszB napisał 18-02-2021, 09:41:
Druga i ostatnia prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale. Dalsze ignorowanie notatek administracji zostanie odpowiednio "nagrodzone". (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2021, 09:41 przez TomaszB.) (18-02-2021, 00:46)Piter88 napisał(a): Przekaźnik 40 A jest ciepły miło wyłączonego auta. Wentylator odpięty, rezystor wymontowany. Ogólnie kokpit w częściach. Tylko panel sterowania poddpięty. Skąd to ciepło? Który konkretnie przekaźnik jest ciepły? Jeśli chodzi o któryś z przekaźników w skrzynce bezpieczników w kabinie to one zasilają też inne urządzenia i mają zasilanie cały czas po otwarciu auta lub po włączeniu zapłonu Dlatego mogą być ciepłe... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2021, 08:17 przez marecky.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości