Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Wymiana "długiej rurki" klimatyzacji


stas
Zarejestrowani

op Witam panowie,
Po cennych radach i przeczytaniu kilku postow odnosnie wymiany tej "dlugiej" rurki klimatyzacji postanowilem podejsc do tematu sam i sprobowac na wlasna reke ja wymienic. Posiadam Scenica II 2007R LIFT 2.0B, byla nieszczelna dluga rurka zaraz przy mocowaniu z chlodnica,
Znalazlem w nienagannym stanie taka rurke na OLX, postanowilem ja kupoc i wymienic. Oczywiscie nadkole prawe i kolo zdjete, zderzak itp rowniez, a takze podszybie aby dostac sie do mocowania rurki za silnikiem.
Wymontowalem stara, zamontowalem nowa, najwazniejsze ze udalo mi sie ja wsadzic i przykrecic za silnikiem, bo na prawde trzeba sie pogimnastykowac ale jest to do zrobienia w swoim zakresie.
Ogladalem rurke moja i ta ktora przyszla do mnie z OLX wyglada identycznie itd... Wszystkie zagiecie dlugosc weza taka sama.
A tu zonk mi wskoczyl jak by brakowalo mi rurki do polaczenia z chlodnica juz, nie mam pojecia czy cos zle zrobilem czy jak... Ale gdy podlacze waz do chlodnicy to wydaje mi sie ze jest on zagiety (za duzo? Czy moze mi soe wydaje ...) przy osusaczu, chyba ze ja go jakos zle puszczam? Pokaze na fotkach ...

1. https://i.postimg.cc/43p30Gb3/20200917-100449-2.jpg
2. https://i.postimg.cc/vTZHDVR1/20200917-100453-2.jpg
3. https://i.postimg.cc/PJJTdnZY/20200917-100513-2.jpg

4. https://i.postimg.cc/SK44JMCy/20200917-100516-2.jpg
5. https://i.postimg.cc/pT13Yhh5/20200917-100520-2.jpg
6. https://i.postimg.cc/28prPMyb/20200917-100548-2.jpg
7. https://i.postimg.cc/GhkdrKTM/20200917-100541-2.jpg

Odpowiedz
itek
Może podpatrzysz coś z tego filmu. W swoim miałem nieszczelność w gnieździe na ścianie grodziowej i musiałem kupić przewód. W serwisie ponad
700 a na allegro nówka oryginał w pudełku za 420 i robota z nabiciem 300.
https://www.youtube.com/watch?v=uGgXW8DL354
Szukaj też innych filmów lub rozbitka u blacharza do podglądu. Przewód używany może pochodzić z rozbitka i może być nieco odkształcony.

Odpowiedz
stas
Zarejestrowani

op Ale ja mam przewod z rozbitka.
Wymienilem go.
Napisalem o tym.
Chodzi o to ze po wymianie wyglada to jakos dziwnie...

Na skrecie do dolu jest za bardzo zagiety, nie rozumiem dlaczego jakto ten sam waz.
Na gorze dalem cala fotorelacje.
Teraz wstawiam kolejne:

https://i.postimg.cc/GtzwNLpv/20200917-113052.jpg
https://i.postimg.cc/PJVVYPxV/20200917-113058.jpg
https://i.postimg.cc/XY53N016/20200917-113103.jpg

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Poniżej zdjęcie oryginalnej rurki.
Zwróć uwagę na położenie łączenia z gumowym wężem.
Ja u siebie również wymieniałem, kupiłem zamiennik i musiałem trochę go ponaginać.
Pamiętaj o wymianie uszczelek i osuszacza.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
stas
Zarejestrowani

op Adam u Ciebie definitywnie pod osuszaczem idzie ku dolowi u mnie stoi ta czesc jak nie powiem co .... Na dol zgiac sie nie da po cale naprezenie idzie do laczenia za silnikiem ktore jest, jak to po wykrecac? Toc to czuje ze by w reku peklo...

https://i.postimg.cc/PJVVYPxV/20200917-113058.jpg

Czy to moze byc nie ta rurka? Czyms sie rozni czy jak ....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2020, 10:51 przez stas.)

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Spróbuj na starej rurce rozgiąć - zobaczysz jakiej siły należy użyć. Przy rozginaniu zamontowanej już rurki na samochodzie, trzeba tak zrobić , aby naprężenia nie przeniosły się na łączenie w ścianie grodziowej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości