Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Sprzeglo w podlodze i brak pradu


ko-ma
Zarejestrowani

Z własnej praktyki - do jednego ze Sceników zmuszony byłem założyć dwumasę używaną, po przebiegu ok. 80 tys.km.
jak na razie przejechała już ponad 60 tysięcy - samochód jest właśnie na warsztacie (uszczelnienia wału) to zobaczymy, w jakim jest stanie - ale nie przewiduję konieczności wymiany.
Na pewno warto założyć nowy docisk, tarczę i wysprzęgnik.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op ko-maZ własnej praktyki - do jednego ze Sceników zmuszony byłem założyć dwumasę używaną, po przebiegu ok. 80 tys.km.
jak na razie przejechała już ponad 60 tysięcy - samochód jest właśnie na warsztacie (uszczelnienia wału) to zobaczymy, w jakim jest stanie - ale nie przewiduję konieczności wymiany.
Na pewno warto założyć nowy docisk, tarczę i wysprzęgnik.

Dziękuję, no właśnie myślałem, żeby wymienić komplet oprócz dwumasy; natomiast mechanik mówił, że miał przypadki, że pomimo, że dwumas wyglądał ok; np po 3tyg od zamontowania nowego sprzęgła - dwumas padał. Twierdzi, że cały zestaw skrzęgło <-> dwumas w pewnym sensie układają się ze sobą w trakcie użytkowania i po wymienia jednego podzespołu - na całą resztę oddziałują inne siły, co może prowadzić do uszkodzeń. Wygląda na to, że to jest totolotek...

A z ciekawości - jakiego rzędu koszty są u Was za wymianę sprzęgła/dwumasu? Wiem, że w Scenicu II to wredny temat, bo trzeba zrzucić całe zawieszenie z przodu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2021, 10:21 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Wiele razy wymieniałem sprzęgło bez wymiany dwumasy, ani razu nie było później problemu. Druga sprawa dwumasę trzeba sprawdzić, luz osiowy i luz między tłumikami. Na stronie Luk były kiedyś wszystkie potrzebne dane do sprawdzenia konkretnego modelu.

Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(29-03-2021, 09:24)pio555 napisał(a):
(29-03-2021, 09:20)Rado Pendziałek napisał(a): W jakim stanie jest sprzęgło i dwumas to się okaże dopiero po zrzuceniu skrzyni.
i wtedy zdecyduj

No tak byłoby najlepiej, tylko mechanik nie chce rozbierać auta dopóki nie będzie części, a ja nie chcę części od niego, bo są o 1000zł droższe niż gdziekolwiek w necie. Chyba kupię zestaw wszystkich części, żeby czekały i najwyżej zwrócę dwumas. Ale skłaniam się coraz bardziej, żeby zrobić całość.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(29-03-2021, 12:15)Rado Pendziałek napisał(a): bo są o 1000zł droższe niż gdziekolwiek w necie.
nie kupuj sprzęgła w necie bo ja juz wiem z doświadczenia ze sa spore problemy z doborem
niby pasuje a jednak nie
kupisz i okaże się ze nie pasuje i będziesz maił problem...

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op damn, to co mam zrobić? Jechać samemu do sklepu?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Dla pewnosci demontaz sprzegla i zakup po nr katalogowych w sklepie lub hurtowniblisko ciebie

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(29-03-2021, 12:15)Rado Pendziałek napisał(a):
(29-03-2021, 09:24)pio555 napisał(a):
(29-03-2021, 09:20)Rado Pendziałek napisał(a): W jakim stanie jest sprzęgło i dwumas to się okaże dopiero po zrzuceniu skrzyni.
i wtedy zdecyduj

No tak byłoby najlepiej, tylko mechanik nie chce rozbierać auta dopóki nie będzie części, a ja nie chcę części od niego, bo są o 1000zł droższe niż gdziekolwiek w necie. Chyba kupię zestaw wszystkich części, żeby czekały i najwyżej zwrócę dwumas. Ale skłaniam się coraz bardziej, żeby zrobić całość.

Wiesz, czemu części są u niego droższe. Nie przez kolosalną marżę. On w cenie uwzględnił ewentualne koszty powtórnej rozbiórki w przypadku reklamowania wadliwych części.
Bo części są brane jak najtańsze, często padają dzień po założeniu (w moim przypadku niby "oryginalna" poduszka mcPhersona) a gwarancja obejmuje tylko zamianę części na sprawną, bez pokrywania kosztów wymiany.
Dasz swoje części - nie masz gwarancji na naprawę, z reklamacją części bujasz się sam, powtórna naprawa obciąża finansowo Ciebie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2021, 10:52 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • pio555
Mati
Zarejestrowani

Wymieniałem w dwóch komplet sprzęgła bez dwumasy, i nic się nie działo.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • pio555
scrabi
Zarejestrowani

Jeżeli dwumasa jest jeszcze ok to nie ma sensu ruszać dwumasy. U mnie w SC II było podobnie. Wymieniłem. Kpl sprzęgło bez dwumasy..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości