Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Sprzeglo w podlodze i brak pradu


Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Cześć, dziś Scenic zrobił coś niespodziewanego. Umylem auto na myjce recznej (gumowe dywaniki wlozylem wilgotne do wnetrza, o ile może to mieć mieć znaczenie). Po 15km dwupasmowki, na zjeździe na podporządkowaną przy wrzucaniu 1 auto zgaslo, padl calkowicie prąd (noc się nie świeci, ale kluczykiem da się oteorzyc i zamknac). Pedal sprzegla w podlodze i pompowanie nic nie daje. Co to może być?

Mechanik doradzil, aby sciagnac kleme - na 10min. Pod maska cos z okolicy bezpiecznikow cicho piszczalo, przy sciaganiu klemy przestalo.

Pomocy! ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(25-03-2021, 14:53)Rado Pendziałek napisał(a): Pedal sprzegla w podlodze i pompowanie nic nie daje. Co to może być?
Wyprzęgnik lub nieszczelność na przewodzie do wysprzeglika

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Poziom płynu jest ok? nie ma śladów wycieku płynu miedzy silnikiem a skrzynią?
na 99% padł wysprzęglik.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(25-03-2021, 16:14)scrabi napisał(a): Poziom płynu jest ok? nie ma śladów wycieku płynu miedzy silnikiem a skrzynią?
na 99% padł wysprzęglik.

... albo 1% = urwało się mocowanie popychacza pompki sprzęgła do pedału. Popychacz spada wtedy z pedału a ten wpda do podłogi (czasami się zaczepi i przy podłodze jest opór).
A co do prądu - klasyczny objaw niesprawności w obrębie skrzynki zabezpieczeń na klemie dodatniej.
W ScII ściąganie klemy i czekanie - powoduje jedynie zapisanie litanii błędów zasilania poszczególnych modułów.
Niczego nie poprawiając. To nie stare konstrukcje PSA (gdzie odłączenie klemy i odczekanie do rozładowania kondensatorów powodowało, po przywróceniu zasilania, przywrócenie nastaw adaptacji do wartości domyślnych.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2021, 17:47 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op
(26-03-2021, 15:47)Rado Pendziałek napisał(a): Dzięki wielkie. Autko od wczoraj u mechanika i mam diagnozę - wysprzęglik padł i rozlało się wszystko, podobno także na dwumas.

Niestety lista fakapów jest długa:
- dwumasa
- sprzęgło (tarcza, docisk wysprzęglik)
- ew. sztywne koło zamachowe
- bezpiecznik od klemy
- akumulator (przy okazji)
- olej do skrzyni
- uszczelniacz na wal

I teraz ceny - na sztywnym kole 3600zł w sumie z robocizną, 4600zł z dwumasem i robocizną. Dostałem małego zawału, gdy to usłyszałem, bo jakoś sobie poszukiwałem z ciekawości kilku takich rzeczy wcześniej i nic nie zapowiadało takich kosztów.

Panowie, czy te rzeczy faktycznie tyle kosztują? Jakoś kompletne sprzęgła jak kiedyś patrzyłem na allegro to były rzędu 300-600zł + koło zamachowe, a tutaj gość za sam wysprzęglik mówi, że min 600zł... WTF?

Bardzo proszę o informacje. Mechanik twierdzi, że jeśli zmienię na sztywne koło, to będę płakał, bo to jest niskoobrotowy silnik i drgania + brak sprężystości mnie zabiją i będę bardzo żałował. Czytałem wątki na tym i innych forach renault, że ludzie wstawiają sztywne koła i nie marudzą - twierdzą, że różnica jest znikoma, albo żadna.

Silnik 1.5dci 105KM, 2007 Scenic po lifcie, krótki, polska dystrybucja.

Czy ew. ktoś tutaj ma wejścia w sklepach i mógłby wycenić koszt poszczególnych części?


Bless!
Policzyłem i wychodzi mi za części Valeo/Luk kpl sprzęgła z dwumasem + aku Bosch + olej Elf 2000-2300zł za materiał. Mechanik chce 1000zł za robociznę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2021, 16:18 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Panowie; mam pytanie - wymieniać sam wysprzęglik + ew. sprzęgło; czy robić komplet z dwumasą od razu? Jeden mechanik (stary znajomy) mówi, żeby wymieniać tylko to co aktualnie padło; a drugi (ten, u którego auto wylądowało - mieszkam teraz daleko od tego znajomego), żeby robić komplet z dwumasą, bo po wymianie wysprzęglika i sprzęgła pójdą inne naprężenia na stary dwumas i może być za chwilę kolejne zrzucanie zawieszenia i silnika i koljny tysiak w robociźnie. Proszę o poradę! Biggrin

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

pytanie w jakim stanie jest sprzegło i dwumas?
ile będziesz jeszcze jeździł tym autem?
bo koszt wymiany całości to lekko 2tys

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja bym robił całość jesli dla siebieBiggrin

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Robię dla siebie. Autem robię ok 35 000km rocznie 1750zł kosztują same części + do tego robocizna i jeszcze olej w do skrzyni.

W jakim stanie jest sprzęgło i dwumas to się okaże dopiero po zrzuceniu skrzyni.  Najchętniej też zrobiłbym całość, ale przerażają mnie koszta.

Auto warte 8-10.000zł... Naprawa ok 3000zł. Boję się, że zaczną wychodzić potem następne przyjemności - np. panewki, czy w wtryski.

Auto ma 161 000km od nowości, z czego 131000km zrobiło w 13 lat - głównie po mieście. Wymiany oleju co 10-12.000km.

(29-03-2021, 08:50)pio555 napisał(a): pytanie w jakim stanie jest sprzegło i dwumas?
ile będziesz jeszcze jeździł tym autem?
bo koszt wymiany całości to lekko 2tys

Autem robię ok 35 000km rocznie, ale głównie dwupasmówki - nawet do przedszkola latam międzymiastowo (taki urok mieszkania na wsi). Chciałbym zrobić tym autem jeszcze 70-100.000km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2021, 09:22 przez Rado Pendziałek.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(29-03-2021, 09:20)Rado Pendziałek napisał(a): W jakim stanie jest sprzęgło i dwumas to się okaże dopiero po zrzuceniu skrzyni.
i wtedy zdecyduj

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości