Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Skrzynia DP0 - problem z wrzucaniem biegów


Soul
Zarejestrowani

op Hej,

Może ktoś spotkał się z problemem niżej opisanym:

Wymieniłem elektrozawory w kasecie, identycznie jak A2-eR11, zalałem skrzynie olejem wg instrukcji (jak poprzednio), podłączyłem CLIP'a, sprawdziłem błędy, wyszedł brak błędów.
Odpaliłem auto celem rozgrzania oleju, aby odlać nadmiar, no i tutaj moje problemy się zaczynają...
Zacząłem przełączać poszczególne przełożenia i tak: P działa, R działa, N działa..ale za chiny ludowe nie idzie wbić D, ani trybów manualnych 1,2...

CLIP automatycznie pokazuje następujący błąd:

DF093 - Obwód sterowania ręcznego Impuls.
1.DEF: Niezgodność sygnału
CC.0: Zwarcie z masą

Co to może być i gdzie szukać przyczyny...
Dodam, że ten wałek jest idealnie ustawiony na sworzniu, także błąd mechaniczny złego ustawienia tej sprężyny dociskającej wykluczam, bo specjalnie na to zwracałem uwagę przy ponownym montażu kasety...Co jeszcze mogłem źle zrobić?? Uszkodzenie elektrozaworu?? Auto reaguje na bieg R - jedzie do tyłu, N również wysprzęgla, tryb parkingowy P działa, a D za chiny nie chce się wbić. Po chwilowym przytrzymaniu drążka na pozycji D słychać jak elektrozawór się załącza, ale można tylko sobie gazować i auto stoi i miejscu. Trym Manualny w ogóle nie działa.
Jak drążek zmiany biegów jest w pozycji D to w CLIP wyskakuje informacja, że jest w położeniu: STAN 4. Na pozostałych pozycjach jest wyświetlane normalnie : P,R,N..
Ciśnienie oleju w skrzyni pokazuje 4.15 bar, zalecana jest ustawiona na 3.00 bar..nie wiem czy to prawidłowo, czy nie...

Coś się źle zaprogramowało? Ktoś miał coś podobnego z użytkowników DP0..co zrypałem i gdzie tego szukać Sad



Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

"nie idzie wbić" - czym to wbijasz? ;)

Czy lewarek można ustawić w poz D?

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(24-08-2019, 18:41)Przemek7 napisał(a): "nie idzie wbić" - czym to wbijasz? ;)  

Czy lewarek można ustawić w poz D?

No właśnie dziwnie się jakoś zachowuje moim zdaniem...idzie zjechać lewarkiem na sam dół, ale nic się nie dzieje, jak przytrzymam przycisk przez chwile, to słychać jak zaskakuje elektrozawór w skrzyni, ale nic się nie dzieje ani na desce ani auto nie jedzie. Za to można na ukos wbić tryb manualny, tylko wtedy na desce kwadracik przełącza się na N i potem bardzo ciężko jest z tego wybić dźwignie na N, trzeba dawać ją w prawo do oporu i wtedy wyskakuje...
Poza tym mam wrażenie, że na D drążek nie schodzi do końca i jakby coś haczyło...
Niczego nie przestawiałem nigdzie..tylko wyjmowałem kasetę na wymianę elektrozaworów...hmmm...wybierak się przestawił??



Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Odepnij od linkę selektora, posadź drugą osobę niech trzyma nogę na hamulcu, zmieniaj dłonią położenia selektora, sprawdzaj co się dzieje na D "wbitym" ręką na selektorze. Podejrzewam że coś przestawiona linka między lewarkiem a selektorem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2019, 18:52 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(24-08-2019, 18:51)Przemek7 napisał(a): Odepnij od linkę selektora, posadź drugą osobę niech trzyma nogę na hamulcu, zmieniaj dłonią położenia selektora, sprawdzaj co się dzieje na D "wbitym" ręką na selektorze. Podejrzewam że coś przestawiona linka między lewarkiem a selektorem.

Tak by się mogło zrobić po wyjęciu kasety? Tak jak ją wyjąłem tak ją wsadziłem z powrotem...
Do tego selektora to się dostanę nie demontując niczego, nigdy tam linki nie demontowałem..to mój pierwszy automat.



Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Soul za ten post post:
  • Daniel1206
Przemek7
Zarejestrowani

Nie trzeba wyjmować kasety (jak na razie ;) ). Odepnij linkę od skrzyni, przy kasecie. Zaczep na wcisk na kulce. 45 sekund roboty...


Zapodaj manual wg którego to robiłeś. Zawsze odpinam linkę od selektora.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2019, 19:09 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(24-08-2019, 19:09)Przemek7 napisał(a): Nie trzeba wyjmować kasety (jak na razie ;) ). Odepnij linkę od skrzyni, przy kasecie. Zaczep na wcisk na kulce. 45 sekund roboty...


Zapodaj manual wg którego to robiłeś. Zawsze odpinam linkę od selektora.

Nie ma manuala wg którego to robiłem w formacie pfd, czy pisanym. Robiłem wymianę elektrozaworów wg tego jak to robił @ A2-eR11 w swojej galerii.
Dostałem się do dekla kasety demontując zderzak, wyciągając intercooler, chłodnicę ( wymieniałem przy okazji płyn chłodniczy).
Wyjąłem kasetę, rozebrałem ją do czyszczenia, wyczyściłem, skręciłem tak jak była i zamontowałem w tej samym położeniu...
Co mogło pójść nie tak??

Jak zdejmę linkę z selektora (to ten plastik nakładany na kulkę?) to tą kulką mam przełączać biegi, bo tam wsadzić rękę to jest wyzwanie?



Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Jeśli drążek na D nie schodzi do końca to na 99% źle złożyłeś kasetę. bolec rozminął się z nacięciem na sworzniu przełączającym. Wieczorem mogę to pokazać na zdjęciach. Można odkręcić kasetę i ponownie prawidłowo złożyć lub wykręcić oś selektora i trafić bolcem w nacięcie sworznia.

Tak, przełączać kulką, chyba trzeba zdjąć podstawę akumulatora. W benzynach łatwiejszy dostęp.

źle nałożyłeś blok na bolec wybieraka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2019, 19:36 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(24-08-2019, 19:33)Przemek7 napisał(a): Jeśli drążek na D nie schodzi do końca to na 99% źle złożyłeś kasetę. bolec rozminął się z nacięciem na sworzniu przełączającym. Wieczorem mogę to pokazać na zdjęciach. Można odkręcić kasetę i ponownie prawidłowo złożyć lub wykręcić oś selektora i trafić bolcem w nacięcie sworznia.

Tak, przełączać kulką, chyba trzeba zdjąć podstawę akumulatora. W benzynach łatwiejszy dostęp.

źle nałożyłeś blok na bolec wybieraka.

Nie wiem czy schodzi czy nie..hehe bo wczesniej nie przywiązywałem wagi to tego do kąd schodził drążek. Na sam dól mogę go przesunąć..ale to nic nie daje oprócz błedu w CLIP'ie...możliwe ,że coś spierdzieliłem przy montażu kasetu..ale zamontowałem to tak jak na zdjęciu u kolegi @ A2-eR11, czyli tak:

https://www.scenic-forum.pl/attachment.php?aid=11482

Oczywiście w to pierwsze wcięcie poszła sprężyna napinająca...ehh..skoro mówisz, że to na 99% zły montaż kasety, to jutro czeka mnie demontaż, spuszczanie oleju i ponowny montaż kasety. Tylko jak się upewnić, że następnym razem prawidłowo ją montuje, sroko nie będe mógł odpalić silnika..Sad

(24-08-2019, 19:33)Przemek7 napisał(a): źle nałożyłeś blok na bolec wybieraka.

Masz na myśli to, że nie trafiłem bolcem z wybieraka na to wcięcie w sworzniu? No właśnie jak wkładałem kasetę to zwracałem uwagę, żeby ten bolec był w tym wcięciu..sprawdzałem to kilka razy..to co sam mógł wyskoczyć po skręceniu wszystkiego i zalaniu oleju? Jakbym nie trafił w to wcięcie, to w ogłle byłbym w stanie przestawiać biegi między P, R i N? Wszystkie 3 działają normalnie..tylko D nie wchodzi..własnie nie wiem dlaczego..i skąd ten błąd o jakimś zwarciu do masy...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2019, 20:11 przez Soul.)



Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Zanim rozkręcisz miskę i blok zdejmuj linkę, wajchuj Biggrin kulką! Mógł się uszkodzić czujnik selektora stąd "zwarcie do masy". Zbieg okoliczności.

Czy płaska sprężyna w tym samy położeniu co przed demontażem? +/- 0,5 mm

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2019, 20:50 przez Przemek7.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości