Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Scenic 2 2004 1.9dCI - uszkodzony po Clipie.


PRZEMO
Administratorzy

Sprawdzić napięcie na akumulatorze i błędy pokasować

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Zatoichi
Zarejestrowani

op Tak jutro spróbuję zrobić, choć w tej chwili nie mam jak błędów pokasować :/
Odechciewa się tego auta :P

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(02-03-2021, 18:16)PRZEMO napisał(a): Sprawdzić napięcie na akumulatorze

Obciążonym akumulatorze. Cóż z tego, że w spoczynku pokaże 12,5V, jak obciążony pokaże 9 V.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Zatoichi
Zarejestrowani

op
(02-03-2021, 18:38)twilk7 napisał(a):
(02-03-2021, 18:16)PRZEMO napisał(a): Sprawdzić napięcie na akumulatorze

Obciążonym akumulatorze. Cóż z tego, że w spoczynku pokaże 12,5V, jak obciążony pokaże 9 V.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Udało się ściągnąć na jutro kogoś z Clipem, do wykasowania błędów
Akumulator na "obciążonym" miał 12.50 ale czy to było obciążenie? Nie wiem.
Klikam start > Pik > Błąd > Dmuchawa. Zero ruchu rozrusznika, zatem nie wiem czy to można nazwać obciążeniem, choć oczywiście światła włączone, dmuchawa i reszta co się dało.
Akumulator zostawiłem na noc do ładowania, także jak jutro ktoś będzie z Clipem, to minie ~24h, tak jak było napisane wcześniej, wtedy się okaże. Jak nie, to trudno, pojadę po następny akumulator.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2021, 19:05 przez Zatoichi.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(02-03-2021, 17:48)Zatoichi napisał(a): Może Ty masz zamiar wmawiac mi, że go obwiniam.

Proszę cytuje twą skromna osobę

(02-03-2021, 07:50)Zatoichi napisał(a): Wczoraj wizyta u mechanika z CLIP'em w związku z nie wskazywaniem stanu paliwa(założyłem osobny temat, nie o tym tu mowa).
Mechanik ten wrzucił auto na pół zapłon i przez 30 min. tak chodziło, on coś tam grzebał w klipie. Przestawił paliwo z Diesla na Benzynę i z powrotem. Coś tam jeszcze grzebał, ale nie widziałem :/
Do domu wróciłem..i się zaczęło;
(02-03-2021, 07:50)Zatoichi napisał(a): Czy to faktycznie ten gość coś uszkodził i teraz takie cuda wychodzą?  Muszę wiedzieć, czy to na pewno to, zanim pojadę się z nim rozmówić.
(02-03-2021, 09:23)Zatoichi napisał(a): Jestem prawie pewien, że uwalony został CLIP'em i to mocno.

Wystarczy aby tak myśleć?
Szukasz porady, siedmiu forumowiczów pisze ze masz problem z prądem nie ważne czy to akumulator czy coś innego a Ty

(02-03-2021, 16:26)Zatoichi napisał(a): Akumulator naładowany i sprawny. Uszkodzony alternator, to wnioskuję po zmierzeniu miernikiem, pokazuję cuda wianki.

(02-03-2021, 16:26)Zatoichi napisał(a): Akumulator naładowany i sprawny. Uszkodzony alternator, to wnioskuję po zmierzeniu miernikiem, pokazuję cuda wianki.

(02-03-2021, 17:48)Zatoichi napisał(a): Przestał niestety kręcić.
Tylko pik - błąd - dmuchawa sie odpala.

Przeczytaj co napisał wcześniej @ ko-ma o tych objawach.

(02-03-2021, 19:05)Zatoichi napisał(a):    twilk7 napisał(a):

       ( 1 godzinę temu)PRZEMO napisał(a):
       Sprawdzić napięcie na akumulatorze


   Obciążonym akumulatorze. Cóż z tego, że w spoczynku pokaże 12,5V, jak obciążony pokaże 9 V.

   Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka


Udało się ściągnąć na jutro kogoś z Clipem, do wykasowania błędów
Akumulator na "obciążonym" miał 12.50 ale czy to było obciążenie? Nie wiem.

To jak doszedłeś do tego i poprzednich wniosków skoro z miernikiem nie jesteś za pan brat?
Rada zacznij od wycieczki do warsztatu, sklepu z akumulatorami, kogoś kto jest w stanie i ma odpowiedni sprzęt do sprawdzenia aku jak i altka pod obciążeniem i zrób to co pisał @ ko-ma.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • marecky, PunkRock86
twilk7
Zarejestrowani

Stan akumulatora najlepiej sprawdzić w punkcie,gdzieś specjalizują się w akumulatorach, będą mieli do tego specjalne urządzenie.
Sam miernik to mało

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2021, 20:35 przez twilk7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • marecky
Oktawiusz
Zarejestrowani

Mam duże podejrzenie, że mechanik wcale nie działał clipem tylko jakimś innym testerem.

W konfiguracji upc da się tak pomieszać, żeby auto nie ruszyło ale nie ruszyło by od początku.
Także do sprawdzenia jest upc i wszysykie przewody i zasilania do Ecu pod maską. Ewidentnie dzieje się coś z prądem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Zatoichi
Zarejestrowani

op
(03-03-2021, 07:45)Oktawiusz napisał(a): Mam duże podejrzenie, że mechanik wcale nie działał clipem tylko jakimś innym testerem.

W konfiguracji upc da się tak pomieszać, żeby auto nie ruszyło ale nie ruszyło by od początku.
Także do sprawdzenia jest upc i wszysykie przewody i zasilania do Ecu pod maską. Ewidentnie dzieje się coś z prądem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziś wszystko posprawdzam.
Przyjechał do mnie właśnie ktoś z Clipem. Nie wykrywa zupełnie auta w OBD - połączenie przerwane.
Wszystkie bezpieczniki wyjmę, przejrzę i wymienię, każdy jeden.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-03-2021, 07:51)Zatoichi napisał(a):
(03-03-2021, 07:45)Oktawiusz napisał(a): Mam duże podejrzenie, że mechanik wcale nie działał clipem tylko jakimś innym testerem.

W konfiguracji upc da się tak pomieszać, żeby auto nie ruszyło ale nie ruszyło by od początku.
Także do sprawdzenia jest upc i wszysykie przewody i zasilania do Ecu pod maską. Ewidentnie dzieje się coś z prądem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziś wszystko posprawdzam.
Przyjechał do mnie właśnie ktoś z Clipem. Nie wykrywa zupełnie auta w OBD - połączenie przerwane.
Wszystkie bezpieczniki wyjmę, przejrzę i wymienię, każdy jeden.

Powtarzam się może - ale zacznijcie od tych dużych bezpieczników w skrzynce na dodatniej klemie akumulatora.
Dopiero później skrzynka obok akumulatora.
Pisałem już przecież - ewidentny błąd zasilania modułów.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Zatoichi
Zarejestrowani

op Update:
Po wymianie bezpieczników 30A i 25A oraz wymianie Całej skrzynki sterowników - przy aku. po prawej - odpalił za trzecim razem. Napięcia na aku. gdy auto odpalone są takie se; 14.1V i spada na 13.9V po włączeniu świateł mimo że był ładowany długo i bez obciążenia było ok. Może by spadało dalej, ale na dziś już dość. Jutro dalsze testy.
Wszystkie błędy znikły.(poza cholerną wymianą baterii -_-)
Działa wszystko, poza długimi światłami(nawet nie pokazują się na desce, pewnie ich bezpiecznik czy inna pierdoła, ale to do zrobienia)

Dzięki wszystkim za informację i porady.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości