Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Scenic 1.9dci 130km czas wymienic serce?


ReDe
Zarejestrowani

op Witam od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem, mianowicie samochodzik i mi się grzał, obecność spalin w wodzie itp. Wymieniliśmy chłodnicze EGR, żadnego efektu, wiec jeździłem dalej bo nie miałem czasu robić głowic. Az nie zaczęła mi się woda przedostawać do oleju, wtedy wymieniliśmy chłodnice oleju ale to tez nie pomogło. Wiec mówimy trudno głowica lub uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę, głowica była na sprawdzeniu szczelność była okej,  wymienione prowadnice i gniazda zaworowe, poskładane, 2 dni jeździło auto i zjadło 5 litrów płynu, poszło wszystko znów w olej, tym dolałem jeszcze wiec oleju było tak dużo aż uszczelką pokrywy go wyrzucał... Teraz pojawia się pytanie, bo skoro głowica zrobiona to pozostaje dół silnika czy turbo ? Dodam że co dla mnie dziwne jeśli odpowietrznik termostatu odkręcę to jest takie psykanie jakby kompresje wywalało do wody... nie pluje samą woda tylko wodą z powietrzem jak odpowietrznik jest zakręcony to widać ze dmucha w zbiorniczku.

Nie wiem co robić, już mi się nie chce inwestować, a z drugiej strony w aucie prawie wszystko porobione jest...Tylko czy to będzie jeździć...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Uszczelka obudowy termostatu. Dość często zdarza się nieszczelność do kanału olejowego.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
(25-11-2018, 12:10)ko-ma napisał(a): Uszczelka obudowy termostatu. Dość często zdarza się nieszczelność do kanału olejowego.

Pod obudową termostatu nie ma otworu do kanału olejowego. W przeciwnym razie po demontażu termostatu leciał by olej silnikowy.

(25-11-2018, 10:45)ReDe napisał(a): Witam od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem, mianowicie samochodzik i mi się grzał, obecność spalin w wodzie itp. Wymieniliśmy chłodnicze EGR, żadnego efektu, wiec jeździłem dalej bo nie miałem czasu robić głowic. Az nie zaczęła mi się woda przedostawać do oleju, wtedy wymieniliśmy chłodnice oleju ale to tez nie pomogło. Wiec mówimy trudno głowica lub uszczelka, wymieniliśmy uszczelkę, głowica była na sprawdzeniu szczelność była okej,  wymienione prowadnice i gniazda zaworowe, poskładane, 2 dni jeździło auto i zjadło 5 litrów płynu, poszło wszystko znów w olej, tym dolałem jeszcze wiec oleju było tak dużo aż uszczelką pokrywy go wyrzucał... Teraz pojawia się pytanie, bo skoro głowica zrobiona to pozostaje dół silnika czy turbo ? Dodam że co dla mnie dziwne jeśli odpowietrznik termostatu odkręcę to jest takie psykanie jakby kompresje wywalało do wody... nie pluje samą woda tylko wodą z powietrzem jak odpowietrznik jest zakręcony to widać ze dmucha w zbiorniczku.

Nie wiem co robić, już mi się nie chce inwestować, a z drugiej strony w aucie prawie wszystko porobione jest...Tylko czy to będzie jeździć...

Pęknięty kanał w bloku silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2018, 19:10 przez haszczurur.)

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op I nawet gdy kanał by był pęknięty w bloku to by waliło ciśnieniem z powietrzem do wody ?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
(26-11-2018, 07:38)ReDe napisał(a): I nawet gdy kanał by był pęknięty w bloku to by waliło ciśnieniem z powietrzem do wody ?

Możliwe. Skoro cały płyn chłodzący znalazł się w misce olejowej musi być tego przyczyna.
Pod obudową termostatu nie ma żadnego otworu kanału olejowego to nawet jak pęknie uszczelka to płyn chłodzący leci na zewnątrz po bloku silnika ale nie dostanie się do wnętrza silnika.
Zastanawiam się nad turbiną a to z tego względu, że w 131 km jest ona chłodzona płynem. Czy przypadkiem w jej wnętrzu nie doszło do jakiegoś pęknięcia.

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Też się nad tym zastanawiałem, tylko przy zdejmowaniu głowicy odpływ oleju z turbiny był czyściutki. No i z tego co mi mówił znajomy mechanik to prędzej by waliło wodę albo do cylindrów albo w wydech niż w olej, musiało by to być jakieś niespotykane pęknięcie. Po za tym turbina nie gwizda nie świszczy, luzu praktycznie nie ma.

Mogę odłączyć turbinę od wody i pominąć ją czy się zaraz będzie gotowała ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2018, 18:42 przez ReDe.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
(26-11-2018, 18:42)ReDe napisał(a): Też się nad tym zastanawiałem, tylko przy zdejmowaniu głowicy odpływ oleju z turbiny był czyściutki. No i z tego co mi mówił znajomy mechanik to prędzej by waliło wodę albo do cylindrów albo w wydech niż w olej, musiało by to być jakieś niespotykane pęknięcie. Po za tym turbina nie gwizda nie świszczy, luzu praktycznie nie ma.

Mogę odłączyć turbinę od wody i pominąć ją czy się zaraz będzie gotowała  ?
Jak nie będziesz katował to się nie zagotuje.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości