Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
SCENIC II PH II Reflektor xenon
Fajnie, że dajesz takie info. Dzięki
Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj po kilku godzinach problem powrócił, zdjąłem zderzak, oczyściłem piny w kostkach od lamp, zapłonniki a także odkręciłem przetwornice. Podejrzewam, że to może być wina reflektora od strony kierowcy. To połączenie zapłonnika z kostką wydało mi się takie mało stabilne dlatego wszystko podoginałem, na razie nie przykręcałem reflektorów dziś pojadę do gościa i niech spróbuje jeszcze raz uruchomić. Wczoraj clip miał zapisany błąd brzmiało to jak zanik połączenia ale podczas instalacji takiego błędu nie pokazywał. Dam znać na bieżąco.
Popatrz, a ja kilka razy odpalałem auto całkiem bez reflektorów i na szczęście wszystko później działało.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2017, 07:22 przez TomaszB.) (07-04-2017, 07:22)TomaszB napisał(a): Popatrz, a ja kilka razy odpalałem auto całkiem bez reflektorów i na szczęście wszystko później działało. Ja też wielokfotnie odłączałem aż do vzasu. Ostatnio nawet po całkowitym wyjęciu aku nawet szyby nie rozprogramowały się. Czasem po odłączeniu aku nie koduje się radio Nie wiem na czym to polega. (06-04-2017, 18:41)haszczurur napisał(a): Problem rozwiązany, starsza wersja clipa nawiązała kontakt z multipleksem. Komputer nie widział ksenonów bo sam je odłączył. Stało się tak ze względu na uruchamianie silnika pomimo odłączonych reflektorów bądź podczas wymiany palników. Dziwne, ja jeździłem bez świateł po podwórku i nic. Jedynie podczas zakładania świateł jest taki myk który może doprowadzić do siwych włosów bo reflektor podłączony jako drugi do wiązki nie poziomuje się do czasu zamknięcia i otwarcia drzwi z karty. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2017, 17:39 przez kszyba.)
Witam,
Jest już diagnoza, na pewno uszkodzony jest silnik reflektora od strony kierowcy. Dziś clip podłączony był dwa razy i za każdym razem po przejechaniu około 1,5-2,0 km poziomowanie padało. Tym razem clip łączył się natychmiast i za każdym razem pokazał komunikat regulator bądź sterownik reflektora, według elektronika podejrzenie padło na silniczek. Ja obstawiłem właśnie od strony kierowcy. Wymontowałem go i po kompletnym rozebraniu stwierdziłem przerwane uzwojenie, przewinąłem, złożyłem i jutro od nowa składamy i clip. No i tak w koło panie pierdoło do skutku. Otóż silniczki przy ksenonach nie tylko są silniczkami ale również sterownikami wstępnego poziomowania. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2017, 21:48 przez haszczurur.)
4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
• A2-eR11, funkoval, Fyox, kszyba
Nie wiem jak przypadku zwykłych reflektorów ale ksenony mają kilka urządzeń odpowiadających za poziomowanie. Z tego co udało mi się ustalić wygląda to następująco
czujniki na wahaczach odpowiadają za poziomowanie dynamiczne (jazda pod i z góry, obciążony bagażnik) a za poziomowanie wstępne odpowiadają moduły w silnikach przy lampach. Oba moduły mają te same numery tak więc nie ma znaczenia lewy-prawy. W przypadku uszkodzenia któregoś z modułów komputer blokuje wstępne i dynamiczne poziomowanie. Zazwyczaj soczewki zostają w pozycji do jazdy. W przypadku odłączenia któregoś z czujników na wahaczu poziomowanie wstępne działa lecz nie działa poziomowanie dynamiczne. Istnieje też możliwość, że podczas uszkodzenia któregoś z czujników na wahaczu komputer wprowadza reflektory w tryb serwisowy (reflektory poziomują się po czym soczewka zjeżdża w dół i tak pozostaje). Na przykład szwagier ma M II z ksenonem pomimo tego, że w ogóle nie ma czujnika na przednim wahaczu ksenon działa i wstępnie poziomuje się. Jak dotąd nie naprawiłem jeszcze poziomowania, zrobiłem silniczek w module od reflektora lecz muszę podjechać do kogoś podpiąć kompa i zobaczyć czy będzie działać.
Zamień miejscami. Może to odbłyśnik lub przetwornica
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości