Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Problemy elektryczne


Michał Spiechowicz
Zarejestrowani

op Jak wcześniej śmiałem się z rzekomych problemów z elektryka w renault to teraz zaczeły mnie nękać ;)
Zaczęło się od tego, że wywaliło błąd usterka ładowania akumulatora. No to miernik i sprawdzamy, 11V więc jakby mało. No to garaż, demontaż alternatora, wymiana szczotek i łożysk, ladowanie git. ALE, po 10 minutach od odpalenia, błąd pojawia się znowu, mimo że napięcie  książkowe. Jak pada deszcz to czas do pojawienia się błędu to okolo 20 minut. Zgasze silnik, za 10 minut to samo.
Dodatkowo, przestała działać szyba kierowcy. Pozostałe działają. Silniczka nie słychać. Powiązane problemy, czy osobne sprawy? O co mu chodzi? Jak mu pomóc?Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2020, 19:51 przez Michał Spiechowicz.)

Odpowiedz
moondys
Zarejestrowani

Ja znam jeden skuteczny - portal ogłoszeniowy.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(10-06-2020, 09:31)moondys napisał(a): Ja znam jeden skuteczny - portal ogłoszeniowy.

Świetna rada - ożenić komuś problem - szkoda gadać.



Ja bym zaczął od sprawdzenia połączeń masy. No i czy nie są pozalewane wodą UCH. No i sam akumulator - Scenic jest bardzo wrażliwy na lich akumulator.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • kiwikrakow
mariusz#
Zarejestrowani

problem z szybą jest oddzielny, sprawdź dobrze połączenie akumulator alternator. dobrze sprawdzić było by ładowanie na klemie i na wyjściu bezpośrednio za alternatorem czy jest takie samo. jeśli tak ,to może to być walnięta cela na akumulatorze przez co ładuje go do pewnej wartości dużym prądem a następnie regulator na krótko zmniejsza wartość proądu i twym momencie akumulator zamiast utrzymać wartość napięcia następuje na nim szybki spadek przez co wywala komunikat.
podmień akumulator pojeździj i zobacz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2020, 10:01 przez mariusz#.)

Odpowiedz
Michał Spiechowicz
Zarejestrowani

op A zapomniałem napisać, akumulator nowy, ma dosłownie 3mce.
Sprawdzałem też napięcie takim miernikiem wpinanym w gniazdo zapalniczki w czasie jazdy. W zasadzie cały czas utrzymuje te 14V (13,8 - 14), czy błąd jest czy go nie ma. No i zastanawiające jest czemu jak pada deszcz to błąd się pojawią później? Pogrzebałem jeszcze forum, nasze i sąsiednie i tam pojawił się temat różowego przewodu od alternatora, podobno lubi sobie zgnić albo się złamać. To może dać taki efekt?

Co do zalanego uch masz na myśli te bezpieczniki pod maską?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2020, 12:53 przez Michał Spiechowicz.)

Odpowiedz
darek@darpiw.pl
Zarejestrowani

Popraw luty w module z prawej strony akumulatora, następnie jak nie pomoże to sprawdź kostki w module za akumulatorem i najlepiej przeczyść piny sprejem do elektryki. Jak to nie pomoże to pozostaje moduł pod kierownica kabinie i ta sama bajka. Elektryka zaczyna wariować i to w różne strony i urządzenia jak się zaczną przerwy na pinach. Komputer tego nie cierpi i sobie nie radzi z błędami.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości