kaawon
14
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Jaworze
kaawon
Zarejestrowani
— 24-09-2019, 12:00
op
Witam,
Jaki macie przebieg w swoich scenicach? Ciekwym ile kilometrów jest w stanie zrobić ten silnik przy regularnych wymianach oleju, filtrów itd. Mój ma 260tys km i póki co jest ok.
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-09-2019, 12:13
(24-09-2019, 12:00)kaawon napisał(a): Ciekwym ile kilometrów jest w stanie zrobić ten silnik przy regularnych wymianach oleju 500-700 tys bez problemu
gorzej z osprzętem
większość auto sprowadzonych do PL ma taki przebieg
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-09-2019, 12:46
Grand użytkowany przez syna ma co najmniej 500-600 tysięcy. Może dlatego, że to 1,9 dci ale w tej nieco słabszej wersji.
Silnik po zapobiegawczej wymianie panewek (o dziwo, w niemieckim serwisie), u nas przejechał jakieś 70 tys km.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
kaawon
14
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Jaworze
kaawon
Zarejestrowani
— 24-09-2019, 13:31
op
Wygląda na to, że jeśli nadal będę dbał to jeszcze z 8 lat pojeżdżę! Brzmi to optymistycznie bo jakoś nie widzi mi się szukanie 3-4 latka z nie kręconym licznikiem i klepanymi blachami
ko-ma: przy jakim przebiegu wymieniane były panewki?
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Dlaczego skupiasz się akurat na silniku. Pomyśl ile masz jeszcze potencjalnych możliwości awarii, które finansowo mogą być na podobnym pułapie, co wymiana/remont silnika ;)
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 24-09-2019, 15:53
Otóż to. Mnie na ten przykład wykańczają nerwowo pierduły typu urwany po raz enty wieszak tłumika, ze 3 razy awaria ksenonów, debilne sprężyny od Kajaby, piasty, szyby, poduszki silnika i inne miejsca by nie starczyło żeby wszystkie awarie usunięte opisać.
U mnie w starszym DCi silnik chodzi już ponad trzy lata, w aucie kupionym na pałę bez większego roztrząsania. Jestem dobrej myśli w zasadzie pilnując tylko wymian oleju co 10000.
Jedna uwaga i tu mi się przypomniała sprawa analogiczna z motocyklami. NIE JEŹDZIĆ NA WOLNYCH OBROTACH aż buda się rozlatuje. Jeśli ktoś przy 1200 obr. wspina się pod górę na 6 biegu to nie ma siły żeby silnika nie zarżnąć. Na tych obrotach nie ma oliwy. Ja latam zawsze na niższych biegach z większymi obrotami. Ciekawe czy większość właścicieli zarżniętych DCi nie miało takich emeryckich zapędów. Styl jazdy może być tu kluczowy.
•
kaawon
14
0
0
0
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Jaworze
kaawon
Zarejestrowani
— 24-09-2019, 17:27
op
Skupiłem sie na silniku bo o nim jest najwięcej negatywnych opini nawet na tym forum. Wydawało mi się, że zabawa z silnikiem jest najdroższa i najbardziej upierdliwa. Nie ma mksenonów, poduszka powoli się kończy jak ostatnio gadałem z mechanikiem. Tarcze z łożyskami, stabilizatory etc. już wymieniałem - tanio nie jest, ale taniej niż kupno młodszego egzemplarza. Tak mi się wydaje...
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 24-09-2019, 19:09
(24-09-2019, 17:27)kaawon napisał(a): Skupiłem sie na silniku bo o nim jest najwięcej negatywnych opini nawet na tym forum. o silniku 1.9 dci 131 KM nie ma wiele negatywnych opinii nie myl go z 1.9 dci 120KM bo to zupełnie inne silniki
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Xddx
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Silniki 130km zostały poprawione ale o tym było już pisane.
Zgodzę się z kolegą kszyba, że o wiele uciążliwsze są awarie dupereli, sam wielokrotnie z nimi walczyłem.
Wracając do tematu silnika to trzeba przestrzegać kilku zasad o, których niby każdy wie.
1-olej i filtr powietrza co 10-12kkm
2-nie katować zimnego silnika
3-nie zamulać (40km/h 6 bieg pod górę)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 25-09-2019, 07:21
(24-09-2019, 13:31)kaawon napisał(a): ko-ma: przy jakim przebiegu wymieniane były panewki?
Właśnie przy nieco poniżej pół miliona, tuż przed zakupem.
Nie powiem dokladnie, licznik wymieniany po awarii i kręcimy od zera na nowo.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|