Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Lekko faluje po drodzę


megatapety
Zarejestrowani

op Witam,

Mam dziwny problem, jadać prosto muszę delikatnie korygować kierownicą tor jazdy, czasami czuje jakby opony były kwadratowe albo miał luz na kierownicy. Miałem już auto w ASO i niby wszystko ok. Czy wspomaganie jest elektryczne?, zauważyłem że mam ładowanie 15V, ale nie wiem czy to może mieć jakikolwiek wpływ. Dzisiaj jeszcze zamienię opony przód na tył, bo podejrzewam że może to od opon.

Odpowiedz
blondas69
Zarejestrowani

Osobiście zacząłbym od rzeczy najprostszych, czyli właśnie zabawy z oponami. Jeśli to nie pomoże, posprawdzaj luzy w zawieszeniu, tj. drążki i jego końcówki, wahacze łącznie ze sworzniami. Jeśli to wykluczysz pozostaje pełna geometria auta. Mogą to być również zapieczone łożyska mocowania macphersona. Więc pozostaje tylko szukać. Powodzenia i pozdrawiam.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2018, 07:39 przez blondas69.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Mieliśmy taki problem - przyczyną była nie dokręcona rama pomocnicza przedniego zawieszenia.
Co do wspomagania - tak, jest elektryczne. Brak jego kalibracji powoduje efekt silnego ściągania w jedną stronę.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wasylmenscenic
Zarejestrowani

Witam, mam ten sam kłopot. Szczeniak pływa po drodze z prawej na lewą i odwrotnie. Już nie wiem czego szukać, amory i łożyska amorów nowe, końcówki drążków i łączniki stabilizatora nowe, na przeglądzie szarpali na wszystkie strony i wszystko OK. Przy jeździe po mieście nie jest to tak wyczuwalne ale na trasie to nie da się normalnie smsa napisać ? ( żartuje oczywiście). Nie byłem jeszcze na geometrii - może tego mu trzeba???

Mam jeszcze jedno pytanie: gdzie szukać tej ramy pomocniczej przedniego zawieszenia, która może być niedokręcona i dawać efekt pływania po jezdni? Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018, 01:52 przez wasylmenscenic.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Rama pomocnicza to chyba ta co jest do niej przykrecona maglownica. Ale nie wiem.

Piszesz ze były zmienione końcówki drążków. A same drążki? W jakim są stanie przeguby na wyjściu z magla? Ostatnio kolegi meganka nie przeszła przeglądu bo luz na kołach. Wymienione końcówki - dalej luz. Wymienione drążki - dalej luz. Okazało się że maglownica miała bardzo już duży (kilka milimetrów) luz poprzeczny listwy zębatej. Skontrolowalbym to, bo czasem mogą być luzy wzdłużne - i wtedy trzeba szarpać kołem i patrzyć co się dzieje z listwą i kierownicą. A niekoniecznie musi być słychać stukanie z maglownicy.

Oba luzy mogą powodować takie pływanie

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

Jeśli geometria/zbieżność jest przestawiona sporo, to nierownoleglosc kół może chyba też dawać taki efekt.

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018, 02:10 przez Trodor.)

Odpowiedz
wasylmenscenic
Zarejestrowani

Luz na przegubach maglownicy będzie wyczuwalny gdy odkręcę końcówki (od strony koła) i poszarpię nimi przód - tył?  Czy może szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo i nasłuchiwać stukania? Chyba że jest jakiś lepszy sprawdzony sposób?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Wygodniej jest szarpać kołem a ktoś drugi pod autem żeby obadal. Tak samo potwierdziłbym od strony kierownicy żeby ktoś szarpal kierownicą na boki szybko. Po zdjęciu osłon gumowych powinno to być widać jak tam pracuje.
Bez kanału to raczej kiepsko.

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2018, 23:41 przez Trodor.)

Odpowiedz
wasylmenscenic
Zarejestrowani

Na szczęście mam kanał w garażu więc będzie trzeba skorzystać z niego. A jeśli będzie tam luz to jedynie wymiana magla czy można to jakoś skorygować?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Z tego co wiem, przy wspomaganiu elektrycznym nie ma możliwości skasowania żadnych luzów na maglu. Tylko wymiana/regeneracja, i polecałbym tą pierwszą opcję (TRW, były na pierwszy montaż. Niecałe 500zl chyba)

_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Nie wiem jak w Sceniku, ale w Clio miałem elektryczne i regulacja była.

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości