Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Konwersja na 5 śrub


halasma
Zarejestrowani

Przy zmianie na rs tak. Przy przejściu na 2.0 dci... Ztcw nie

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

żeby mieć inne felgi Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

op MII miało hamulce 260mm przód i 240mm tył. Zysk by był. Inne felgi to inna bajka ;)

Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

W 2.0 f4r masz 300/270 przy 4x100 .
Przynajmniej w SC
Czy m2 ma podobnie? Nie wiem

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(12-04-2019, 17:38)halasma napisał(a):
(12-04-2019, 12:00)PatiEK napisał(a): Żeby merytorycznie coś wnieść do tematu...
Mozna i tak.
Natomiast dalej nie wiem jaki wymierny efekt jest takiej konwersji.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Dobre tarcze, klocki i konfiguracja 300mm przód i 270mm tył na 4 śruby spokojnie daje radę.
Konwersja na 5 śrub taki kosztowny bajer. Może w GS 2 ma to uzasadnienie ze względu na większą wagę w porównaniu z SC 2.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Szczerze uważam też to za zbędne. Jestem po osobistym remoncie wszystkich hamulców, tył oryginał, przód Brembo +Ferodo, nowe wszystkie elementy które powinny być nowe (np blaszki antywibracyjne klocków), do tego sprawdzenie, odrdzewianie elementów ręcznego (bo to krótki przedlift z przekładnią linek na belce), co miało być smarowane to posmarowane dedykowanymi środkami i za niecałe 1000zl mam wszystko jak z fabryki. Nie widzę sensu wsadzac nic ponad standard bo teraz i tak szybciej tego auta już nie zatrzymam - strojenie ABS i opony na więcej nie pozwolą.

Responsywnosc przy oryginalnych częściach też dobra, więc jak ktoś się zastanawia polecam zrobić hamulce w standardzie byle nowe i dobrze, nie na najtańszych częściach a następnie zainwestować w lepsze opony. To da znacznie więcej pożytku niż zabawy żeby hamulec lepiej się prezentował spod felgi.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(14-04-2019, 17:08)haszczurur napisał(a): Konwersja na 5 śrub taki kosztowny bajer.
zgadzam się, ja miałem z tyłu dobry zestaw tarcz (nacinane, nawiercane) dołożyłem na przód nacinane i jest mega różnica oczywiście na plus (po przejechaniu ok 300km) a zmieniać na większe tarcze po to by założyć tam zwykłą tarcze to już całkiem bezsens uważam.
(14-04-2019, 21:46)Trodor napisał(a): Nie widzę sensu wsadzac nic ponad standard bo teraz i tak szybciej tego auta już nie zatrzymam - strojenie ABS i opony na więcej nie pozwolą.
tu bym miał odmienne zdanie na ten temat, uważam że tarcze mają więcej do powiedzenia nić opony. (nie biorę pod uwagę opon nadmiernie zużytych)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

op Większa tarcza będzie bardziej odporna na przegrzanie - większa pojemność cieplna.

Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

(16-04-2019, 12:20)PatiEK napisał(a): Większa tarcza będzie bardziej odporna na przegrzanie - większa pojemność cieplna.
Racja. Tylko czy cywilnie jestes w stanie to wykorzystac?
Akurat scenic nie jest raczej rajdowka i to taka bardziej sztuka dla sztuki.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

op Tak i nie. Pierwotnie zastanawiałem się nad tym pod kątem MeganeII, natomiast ScenicII jest ciężkim autem. Zwiększenie pojemności cieplnej poprawi stabilność hamowania - nie będzie pod koniec hamulec uciekał oraz po kilku hamowaniach z rzędu, droga hamowania nie będzie się wydłużać. Jak ktoś mieszka w górach i lubi pojechać dynamiczniej... ;)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości