halasma
537
1
121
66
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Ustka
halasma
Zarejestrowani
— 12-04-2019, 18:07
Przy zmianie na rs tak. Przy przejściu na 2.0 dci... Ztcw nie
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
•
Mati
26,569
101
4837
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 12-04-2019, 18:26
żeby mieć inne felgi
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
PatiEK
785
1
221
30
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 12-04-2019, 19:15
op
MII miało hamulce 260mm przód i 240mm tył. Zysk by był. Inne felgi to inna bajka ;)
•
halasma
537
1
121
66
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Ustka
halasma
Zarejestrowani
— 12-04-2019, 19:42
W 2.0 f4r masz 300/270 przy 4x100 .
Przynajmniej w SC
Czy m2 ma podobnie? Nie wiem
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(12-04-2019, 17:38)halasma napisał(a): (12-04-2019, 12:00)PatiEK napisał(a): Żeby merytorycznie coś wnieść do tematu... Mozna i tak.
Natomiast dalej nie wiem jaki wymierny efekt jest takiej konwersji.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Dobre tarcze, klocki i konfiguracja 300mm przód i 270mm tył na 4 śruby spokojnie daje radę.
Konwersja na 5 śrub taki kosztowny bajer. Może w GS 2 ma to uzasadnienie ze względu na większą wagę w porównaniu z SC 2.
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 14-04-2019, 21:46
Szczerze uważam też to za zbędne. Jestem po osobistym remoncie wszystkich hamulców, tył oryginał, przód Brembo +Ferodo, nowe wszystkie elementy które powinny być nowe (np blaszki antywibracyjne klocków), do tego sprawdzenie, odrdzewianie elementów ręcznego (bo to krótki przedlift z przekładnią linek na belce), co miało być smarowane to posmarowane dedykowanymi środkami i za niecałe 1000zl mam wszystko jak z fabryki. Nie widzę sensu wsadzac nic ponad standard bo teraz i tak szybciej tego auta już nie zatrzymam - strojenie ABS i opony na więcej nie pozwolą.
Responsywnosc przy oryginalnych częściach też dobra, więc jak ktoś się zastanawia polecam zrobić hamulce w standardzie byle nowe i dobrze, nie na najtańszych częściach a następnie zainwestować w lepsze opony. To da znacznie więcej pożytku niż zabawy żeby hamulec lepiej się prezentował spod felgi.
#Wytapatalkowane
•
Mati
26,569
101
4837
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 16-04-2019, 11:09
(14-04-2019, 17:08)haszczurur napisał(a): Konwersja na 5 śrub taki kosztowny bajer. zgadzam się, ja miałem z tyłu dobry zestaw tarcz (nacinane, nawiercane) dołożyłem na przód nacinane i jest mega różnica oczywiście na plus (po przejechaniu ok 300km) a zmieniać na większe tarcze po to by założyć tam zwykłą tarcze to już całkiem bezsens uważam.
(14-04-2019, 21:46)Trodor napisał(a): Nie widzę sensu wsadzac nic ponad standard bo teraz i tak szybciej tego auta już nie zatrzymam - strojenie ABS i opony na więcej nie pozwolą. tu bym miał odmienne zdanie na ten temat, uważam że tarcze mają więcej do powiedzenia nić opony. (nie biorę pod uwagę opon nadmiernie zużytych)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
PatiEK
785
1
221
30
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 16-04-2019, 12:20
op
Większa tarcza będzie bardziej odporna na przegrzanie - większa pojemność cieplna.
•
halasma
537
1
121
66
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Ustka
halasma
Zarejestrowani
— 19-04-2019, 12:33
(16-04-2019, 12:20)PatiEK napisał(a): Większa tarcza będzie bardziej odporna na przegrzanie - większa pojemność cieplna. Racja. Tylko czy cywilnie jestes w stanie to wykorzystac?
Akurat scenic nie jest raczej rajdowka i to taka bardziej sztuka dla sztuki.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
•
PatiEK
785
1
221
30
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 19-04-2019, 13:04
op
Tak i nie. Pierwotnie zastanawiałem się nad tym pod kątem MeganeII, natomiast ScenicII jest ciężkim autem. Zwiększenie pojemności cieplnej poprawi stabilność hamowania - nie będzie pod koniec hamulec uciekał oraz po kilku hamowaniach z rzędu, droga hamowania nie będzie się wydłużać. Jak ktoś mieszka w górach i lubi pojechać dynamiczniej... ;)
•
|