op
Poprawcie mnie jeśli się mylę. Zmieniając przód z 4x100 na 5x108 wystarczą piasty z 2.0dCi (mogą oczywiście być ze zwrotnicą). Zmieniając tył z 4x100 na 5x108 piasta jest zintegrowana z tarczą (i łożyskiem)? Plus na tył zacisk bo większy hamulec. MIIRS miał z tyłu większą tarczę niż np Scenic 2.0dCi (300mm w RS vs 270mm w 2.0dCi)? Plus MIIRS miał różne średnice łożyska (phI 25mm a phII 30mm)? Dobrze kojarzę?
SCENIC II PH II Konwersja na 5 śrub
No właśnie chodzi o średnicę wewnętrzną łożyska.
Różni sie pomiędzy krótkim z mniejszymi tarczami a długim z większymi tarczami. Pytanie czy w 2.0 DCI jest ta sama średnica wewnętrzna łożyska co przy większych tarczach. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2019, 11:27 przez polaq.)
op
Krótki 2.0dCi ma łożysko 25mm. Wygląda zatem że pozostałe też będą miały taką średnicę.
Kompletna tarcza ma inny numer części między krótki i długim 2.0dCi. Co ciekawe - Przy tarczy tylnej 300 mm (czyli z phI RS, bo łożysko 25mm), zacisk zostaje ten sam, a jedynie jest wysunięty na zewnątrz na adapterze (nry części: 8200499707 i 8200646930) Tylna tarcza 300mm nie jest kosmos droga - 245 pln w EuroFrance. Adaptery z 200 i się z 270mm robi 300mm na tyle. To już chyba wiem jakie tarcze kupię jak obecne się wytrą Aha - osłony tarcz są inne - logiczne. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2019, 12:48 przez PatiEK.)
op
Update: tylna tarcza z MIIphIRS ma dwie wady: jest "wyższa" o 20mm, dzięki czemu koło byłoby o owe 20mm wypchnięte na zewnątrz, oraz RS używa śrub do kół o gwincie M14x1.5 zamiast M12x1.5. Zapewne jest to spowodowane tym aby wyrównać wysunięcie koła na zewnątrz, gdyż przednie zwrotnice w MIIRS są diametralnie inne niż w cywilnych (gdzie jest zwykły McPherson) i też bardziej wysunięte na zewnątrz.
Tak więc jeśli ktoś chce robić konwersję na 5 śrub, to albo wszystko z cywila 2.0dCi (przód 300mm, tył 270mm) albo wszystko z RS (przód 312mm, tył 300mm i nowe śruby do kół). |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości