xdruzbax
10
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
xdruzbax
Zarejestrowani
— 23-02-2021, 22:28
op
Cześć. Mam problem ze swoim GS z 2006, 2.0 benzyna.
Od dawna szwankował mi hf, działał jak chciał a raczej rzadko chciał. Ignorowałem. Od kilku lat, od kiedy go mam nie działały szyby tył. Ignorowałem.
Dwa tygodnie temu ku mojemu zdziwieniu „ożyła” tylna prawa szyba, obudziła się o 10 cm i zdechła. Zero reakcji, rozegrałem boczek, odpiolem moduł, na krótko ja podpiąłem i zamknąłem. Natomiast dwa dni temu bo otwarciu klapy bagażnika i jej zamknięciu swieci się kontrolka otwartej klapy i nie da się zamknąć auta.
Wiem, ze temat był poruszany podobny, ale...
1. Wymieniłem zamek- to samo
2. Odpialem akumulator- dalej
3. Wypisałem kostki od zamka i od przycisku- dalej swieci
4. Mogę odpalić auto bez wkładania karty, gdy silnik działa kontrolka gaśnie.
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 24-02-2021, 08:11
Sygnalizacja otwarcia klapy jest w zamku
Jeżeli po wymianie zamka (zakładam, że ten wymieniony jest sprawny) kontrolka dalej świeci to szukaj przyczyny w połączeniach (okablowaniu) ...
Problem może być w "słynnej" kostce R2
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 24-02-2021, 08:12
Trzeba zacząć od p.4. - bo to jest już niebezpieczne .
na początek - sprawdzić i ew, wymienić czujnik położenia pedału hamulca, czujnik położenia pedału sprzęgła (jako obwody decydujące o możliwości odpalenia. W moim przypadku uszkodzony był czujnik pedału hamulca.
Dobrze było by podpiąć się pod jakiś sensowny interface diagnostyczny i posprawdzać czy są widoczne zmiany stanu czujników pedałów przy ich wciskaniu i puszczaniu - to pozwala je zdiagnozować bez demontażu i podmiany.
Wykluczyć tę możliwość - i szukamy dalej.
Bo prawdopodobnie jest zwarcie w wiązce tylnej.
P.S. Odpinanie akumulatora w ScII prowadzi jedynie do zapisania w systemie wielu błędow związanych z zanikiem zasilania modułów, natomiast zazwyczaj nie uzdrawia niczego.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
mariusz#
1,160
0
426
73
INNY
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Lublin
mariusz#
Zarejestrowani
— 24-02-2021, 09:10
ja u siebie to gówno wyłączyłem całkiem, największa irytacja gdy bagażnik załadowany klamotami z budowlanego że nie można zamknąć klapy, 10 minut to wkładałem, po czym pod marketem nie mogę odpalić auta bo klapa otwarta, musiałem wyjąć wszystko odpalić grata i wkładać na odpalonym. Masakra. Teraz nie mam sygnalizacji a zamek zamyka się normalnie. Jedyna wada brak oświetlenia w bagażniku.
zepnij ze seba przewody odpowiadające za zamknięcie obwodu tak żeby był fałszywy sygnał że zamek jest ciągle zamknięty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2021, 09:10 przez mariusz#.)
•
siwusek216
5,928
17
4153
2,913
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(24-02-2021, 09:10)mariusz# napisał(a): ja u siebie to gówno wyłączyłem całkiem, największa irytacja gdy bagażnik załadowany klamotami z budowlanego że nie można zamknąć klapy, 10 minut to wkładałem, po czym pod marketem nie mogę odpalić auta bo klapa otwarta, musiałem wyjąć wszystko odpalić grata i wkładać na odpalonym. Masakra. Teraz nie mam sygnalizacji a zamek zamyka się normalnie. Jedyna wada brak oświetlenia w bagażniku.
zepnij ze seba przewody odpowiadające za zamknięcie obwodu tak żeby był fałszywy sygnał że zamek jest ciągle zamknięty.
Przy hf jest zabezpieczenie w razie gdybys grzebał w bagażniku żeby nikt nie odjechał ci samochodem. Wiec jeśli masz otwarty bagażnik wystarczy włożyć kartę do czytnika i auto odpala normalnie. Chyba nie potrzebnie przeładowywałeś bagażnik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
wobli
942
3
288
182
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 24-02-2021, 09:58
Czasem pomaga tak prozaiczna sprawa jak przeczytanie instrukcji obslugi samochodu
•
andrzejwa
2,642
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(24-02-2021, 09:10)mariusz# napisał(a): zepnij ze seba przewody odpowiadające za zamknięcie obwodu tak żeby był fałszywy sygnał że zamek jest ciągle zamknięty. Nic nie trzeba spinać, wystarczy długopis lub jakiś patyczek włożyć w zamek w klapie i nacisnąć, zamek się zamknie przy uniesionej klapie. Nie ma komunikatu, że klapa tylna jest otwarta. Później wystarczy pilotem lub przyciskiem otworzyć i klapa zatrzaśnie się w gnieździe bagażnika.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2021, 10:06 przez andrzejwa.)
•
xdruzbax
10
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
xdruzbax
Zarejestrowani
— 24-02-2021, 12:32
op
ko-maTrzeba zacząć od p.4. - bo to jest już niebezpieczne .
na początek - sprawdzić i ew, wymienić czujnik położenia pedału hamulca, czujnik położenia pedału sprzęgła (jako obwody decydujące o możliwości odpalenia. W moim przypadku uszkodzony był czujnik pedału hamulca.
Dobrze było by podpiąć się pod jakiś sensowny interface diagnostyczny i posprawdzać czy są widoczne zmiany stanu czujników pedałów przy ich wciskaniu i puszczaniu - to pozwala je zdiagnozować bez demontażu i podmiany.
Wykluczyć tę możliwość - i szukamy dalej.
Bo prawdopodobnie jest zwarcie w wiązce tylnej.
P.S. Odpinanie akumulatora w ScII prowadzi jedynie do zapisania w systemie wielu błędow związanych z zanikiem zasilania modułów, natomiast zazwyczaj nie uzdrawia niczego.
Kurde, właśnie sprzęgło mi nie odbiło dzisiaj.
Kosztowna historia?
Nie chce półśrodków z robieniem kolejnych zwarć. Chyba trzeba odwiedzić speca od elektryki. Obawiam się ze to może być R2.
Kojarzy ktoś jak duże to koszta?
(24-02-2021, 10:06)andrzejwa napisał(a): (24-02-2021, 09:10)mariusz# napisał(a): zepnij ze seba przewody odpowiadające za zamknięcie obwodu tak żeby był fałszywy sygnał że zamek jest ciągle zamknięty. Nic nie trzeba spinać, wystarczy długopis lub jakiś patyczek włożyć w zamek w klapie i nacisnąć, zamek się zamknie przy uniesionej klapie. Nie ma komunikatu, że klapa tylna jest otwarta. Później wystarczy pilotem lub przyciskiem otworzyć i klapa zatrzaśnie się w gnieździe bagażnika.
U mnie jest cały szas ten komunikat
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2021, 12:39 przez xdruzbax.)
•
xdruzbax
10
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
xdruzbax
Zarejestrowani
— 06-03-2021, 15:21
op
Ok. Problem tkwił w rozsypanej kostce pod fotelem.
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 06-03-2021, 16:10
Czyli standard "słynna" kostka R2
•
|