Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Klimatyzacja - nie wychodzi chłodne powietrze


marecky
Zarejestrowani

(23-09-2020, 18:43)ko-ma napisał(a): Otóż to właśnie...
Masz rocznik 2007 - i chyba tę samą przypadłość z oprogramowaniem, co u mnie, w krótkim.
Sprzęgło zasilone na krótko się załącza, czujnik ciśnienia nowy i sprawdzony, kable OK, czynnik jest, układ szczelny, wentylator chodzi, regulacja działa.
I co - na postoju układ się uruchamia, po przejechaniu kawałka i obciążeniu silnika - wyłącza się i nie załącza - sterownik wtrysku sygnalizuje błąd narastania ciśnienia w układzie (interpretując go jako objaw zatarcia sprężarki) - i blokuje klimatyzację. Po skasowaniu błędu - rusza, blokuje się - i tak w kółko.
U mnie poległy na tym trzy, uznane za dobre, serwisy klimatyzacji - dopiero czwarty za trzecim podejściem rozgryzł problem, prawdopodobnie grzebiąc dość mocno w oprogramowaniu sterownika silnika.  
Dlatego nie daj sobie wstawiać, że "teraz będzie już dobrze", bo dobrze będzie dzień-dwa. Wracaj, niech poprawiają - do skutku.
Wiesz może na czym polegało to "grzebanie" w oprogramowaniu sterownika silnika?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(23-09-2020, 19:25)marecky napisał(a):
(23-09-2020, 18:43)ko-ma napisał(a): Otóż to właśnie...
Masz rocznik 2007 - i chyba tę samą przypadłość z oprogramowaniem, co u mnie, w krótkim.
Sprzęgło zasilone na krótko się załącza, czujnik ciśnienia nowy i sprawdzony, kable OK, czynnik jest, układ szczelny, wentylator chodzi, regulacja działa.
I co - na postoju układ się uruchamia, po przejechaniu kawałka i obciążeniu silnika - wyłącza się i nie załącza - sterownik wtrysku sygnalizuje błąd narastania ciśnienia w układzie (interpretując go jako objaw zatarcia sprężarki) - i blokuje klimatyzację. Po skasowaniu błędu - rusza, blokuje się - i tak w kółko.
U mnie poległy na tym trzy, uznane za dobre, serwisy klimatyzacji - dopiero czwarty za trzecim podejściem rozgryzł problem, prawdopodobnie grzebiąc dość mocno w oprogramowaniu sterownika silnika.  
Dlatego nie daj sobie wstawiać, że "teraz będzie już dobrze", bo dobrze będzie dzień-dwa. Wracaj, niech poprawiają - do skutku.
Wiesz może na czym polegało to "grzebanie" w oprogramowaniu sterownika silnika?
Nie wiem, nie było mnie przy tym, bo sprawa trwała trzy dni. Podobno oprogramowanie ma jakiś fabryczny błąd i była nawet akcja serwisowa w tym kierunku.
W każdym razie - teraz działa.
Proponuję zacząć pytania od serwisów fabrycznych, bo cuda się zdarzają - i może podlega bezpłatnej akcji serwisowej nadal (mieliśmy taki przypadek z vw, dokonali naprawy bezpłatnej cztery lata po ogłoszeniu wezwania do serwisu).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Ad000
Zarejestrowani

op To nie wiem w co teraz rece wsadzic. Sam chyba nie mam co juz dlubac. Biggrin Jedynie jeszcze w weekend zobacze pod 12V sprezarke. Bez kompa nic nie zdzialam chyba

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2020, 13:54 przez Ad000.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości