1. Aby sprawdzić poduszkę pod silnikiem (ósemkę) podnosisz przód auta i ruszasz silnikiem do przodu i tyłu trzymając na dole.
Jak będzie luz to napewno na tej poduszcze go zobaczysz.
2. Żeby sprawdzić tuleje stabilizatora i łączniki stabilizatora, jedna osoba w kanale kontroluje ich stan łapiąc za nie i tak trzymając sprawdza ewentualne luzy gdzie w tym samym czasie druga osoba trzymając za karoserię z całych sił rusza (buja) samochodem na boki symulując tym samym jazdę po dziurach.
3. Tym samym sposobem można też kontrolować poduszki amortyzatorów.
Dodatkowym sposobem na kontrolę poduszek amortyzatorów jest złapanie z kanału sprężyny amortyzatora przez jedną osobę a druga osoba pcha auto i powiedzmy po 1 metrze nagle hamuje.
Jak będzie luz na poduszkach to napewno będzie wyczuwalny wysoko na mcpersonie.
4. Tym samym sposobem można też skontrolować tuleje na wahaczach.
5. Poduszkę skrzyni sprawdzisz używając jakiejś nie dużej breszki, łomu.
6. Sprawdź również sworznie wahacza, ruszając autem na boki jak w pkt.2. I pchając z nagłym hamowaniem.
7. Sprawdź końcówki drążka i drążki kierownicze, jedna osoba trzyma za połączenie końcówki drążka i zwrotnicy a druga rusza kierownicą w lewo i prawo. Następnie jedna osoba trzyma na drążek kierowniczy a druga próbuje ruszyć kołem w lewo i prawo trzymając oburącz za oponę.
Do niemal wszystkich sposobów potrzebne są 2 a najlepiej 3 osoby.
Skuteczność testów jest naprawdę duża.
Polecam spróbować