Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Głuche pukanie


paker228
Zarejestrowani

op Robione były tuleje i wsporniki sanek, tuleje stabilizatora, i jeśli dobrze pamiętam tuleje prawego wachacza. Wymi3niane też obie poduszki silnika te od strony pasażera.

Ale od jakiegoś czasu coraz częściej i coraz mocniej słyszalne jest głuche płukanie na dołkach (Nie zawsze) i ostatnio przy każdym podgazowaniu i opuszczeniu pedału lub przy zmianie biegów, najbardziej powtarzalne przy zmianie z 2 na 3. Wtedy kiedy silnik schodzi z obrotów.
Dobrze kombinuję zeby przepatrzec poduszki silnika bądź skrzyni? Których i gdzie szukać?
Amorki są najprawdopodobniej jeszcze ori tak samo jak poduchy. Ale pukanie raz jest raz nie ma. Wczoraj jeździłem i pukało, póżniej się coś nastąpiło i przez pół dnia wcale nie puknęlo. Ewidentnie coś się kończy..

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

A wymieniales poduszkę skrzyni tą pod aku?.. Chociaż nie sądzę co by ona dawała takie objawy, ale wszystko możliwe.
A te sztuki są tylko jak jedziesz na wprost czy, np podczas skręcania?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op
(10-03-2019, 07:55)scrabi83 napisał(a): A wymieniales poduszkę skrzyni tą pod aku?.. Chociaż nie sądzę co by ona dawała takie objawy, ale wszystko możliwe.
A te sztuki są tylko jak jedziesz na wprost czy, np podczas skręcania?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Nie, ta pod aku nie była wymieniana. Stuki są również jak się skręca np na nierównościach ale nie zawsze. Raz są raz nie ma. Raz są na skrętach, raz na prostej, raz na dołkach A raz na całkiem prostej drodze.
Wczoraj troche próbowałem i kilka razy wywołałem te stuki przyspieszaniem i puszczaniem gazu - Po puszczeniu było puknięcie. Silnik chyba trochę "chodzi" przód-tył przy szybkim wchodzeniu i schodzeniu z obrotów nie? Stąd myślę nad poduszką którąś.

No..chyba że to objaw poduszek amortyzatorów?

Tą poduszkę pod aku domyślam się że nie tak łatwo zobaczyć? Ani od góry ani od dołu bez wyjmowania aku?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2019, 08:26 przez paker228.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Dopiero jak wyciągniesz aku i odkrecisz podstawę aku to będzie do niej dostęp (i to nie taki prosty) jeśli Ci silnik porusza się przód tył podczas ruszania to pierwsze co to bym sprawdził stan poduszki dolnej, pod skrzynią.tkz.ósemka..poduszki amorkow też mogą stukać. Ale to we 2 osoby trzeba by sprawdzić... Hmm może łączniki stabilizatora? Wymieniales je razem z guma i drążka?ew tuleje sanek ale to już inna historia.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op
(10-03-2019, 08:50)scrabi83 napisał(a): Dopiero jak wyciągniesz aku i odkrecisz podstawę aku to będzie do niej dostęp (i to nie taki prosty) jeśli Ci silnik porusza się przód tył podczas ruszania to pierwsze co to bym sprawdził stan poduszki dolnej, pod skrzynią.tkz.ósemka..poduszki amorkow też mogą stukać. Ale to we 2 osoby trzeba by sprawdzić... Hmm może łączniki stabilizatora? Wymieniales je razem z guma i drążka?ew tuleje sanek ale to już inna historia.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Łączniki stabilizatora też już były wymienione. 
Ja nie wiem czy mi się silnik rusza przód - tył - tak myślę że chyba się każdy ciut rusza no nie?
To pukanie..to kiedyś z raz usłyszałem, póżniej kilka razy, póżniej już częściej A ostatnio to bardzo często. Problem narastał przez ostatni rok. Z tym ż3 wczoraj po południu tak waliło że za którymś razem całkiem ucichło.  Na poniedział3k jestem umówiony do mechanika, ale chciałbym mu coś podpowiedziec gdzie zaglądać. Mówił że osłonę zdejmujemy od spodu i będziemy szukać czy czegoś nie widać.
Jak poduchy amortyzatorów sprawdzić?

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

1. Aby sprawdzić poduszkę pod silnikiem (ósemkę) podnosisz przód auta i ruszasz silnikiem do przodu i tyłu trzymając na dole.
Jak będzie luz to napewno na tej poduszcze go zobaczysz.
2. Żeby sprawdzić tuleje stabilizatora i łączniki stabilizatora, jedna osoba w kanale kontroluje ich stan łapiąc za nie i tak trzymając sprawdza ewentualne luzy gdzie w tym samym czasie druga osoba trzymając za karoserię z całych sił rusza (buja) samochodem na boki symulując tym samym jazdę po dziurach.
3. Tym samym sposobem można też kontrolować poduszki amortyzatorów.
Dodatkowym sposobem na kontrolę poduszek amortyzatorów jest złapanie z kanału sprężyny amortyzatora przez jedną osobę a druga osoba pcha auto i powiedzmy po 1 metrze nagle hamuje.
Jak będzie luz na poduszkach to napewno będzie wyczuwalny wysoko na mcpersonie.
4. Tym samym sposobem można też skontrolować tuleje na wahaczach.
5. Poduszkę skrzyni sprawdzisz używając jakiejś nie dużej breszki, łomu.
6. Sprawdź również sworznie wahacza, ruszając autem na boki jak w pkt.2. I pchając z nagłym hamowaniem.
7. Sprawdź końcówki drążka i drążki kierownicze, jedna osoba trzyma za połączenie końcówki drążka i zwrotnicy a druga rusza kierownicą w lewo i prawo. Następnie jedna osoba trzyma na drążek kierowniczy a druga próbuje ruszyć kołem w lewo i prawo trzymając oburącz za oponę.

Do niemal wszystkich sposobów potrzebne są 2 a najlepiej 3 osoby.
Skuteczność testów jest naprawdę duża.
Polecam spróbować

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Warsztat pod chmurką za ten post post:
  • Marian1981, paker228
paker228
Zarejestrowani

op Punkt 3, 4, 5 do obadania. Reszta wymieniana. Dzięki @ Warsztat pod chmurką

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op Po wizycie i badaniu auta: poduszki pod silnikiem w porządku. 
Do wymiany poduszka prawa amortyzatora bo już czuć było luz, więc za jednym zamachem będzie wymiana obu poduszek i łożysk amortyzatorów + obydwa przednie amorki. 
Z tyłu też żadnych luzów.
Na wysokości tłumika środkowego wzmocnienie osłony tłumika było podgięte i jak się na boki bujał tłumik to mógł w to stukac. Ale wtedy byłby metaliczny dźwięk A nie głuchy. Odgięliśmy. Ale dziś znów słyszałem to pukanie. Coś się "nastawiło" jeszcze przed wizytą u mechanika, bo w pewnym momencie pukanie było słyszalne baaardzo rzadko.
Ale nadal jest. Więc to nie tłumik.
Jedyne co nie zostało sprawdzone to poduszka skrzyni pod akumulatorem.....
Bo? Cytuję "one raczej rzadko padają"...
Hmm..No comment. Jak auto bedzie miało robione amortyzatory to uprę się przy tej zachowanej poduszce. Narazie nasłuchuję dalej.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Kup sobie odrazu odbije i osłony przednich amorkow.. Bo jeśli są jeszcze fabryczne to ... Sam roumiesz. Szkoda później płacić drugi raz za robotę....

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

op
(13-03-2019, 05:40)scrabi83 napisał(a): Kup sobie odrazu odbije i osłony przednich amorkow.. Bo jeśli są jeszcze fabryczne to ... Sam roumiesz. Szkoda później płacić drugi raz za  robotę....

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Osłony i odboje są w komplecie z amorkami które zamówilem Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2019, 08:42 przez paker228.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości