Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Dziwny odgłos przy skręcaniu.


darekkwk
Zarejestrowani

op Witam. Chciałbym poruszyć pewien problem który mam z moją Renią od dłuższego czasu. Opiszę Wam daną sytuację... W trakcie powolnego podłączania się do ruchu na skrzyżowaniu i całkowitym obrocie kierownicy w lewą lub prawą stronę słychać "tyrkotanie", trwa to do momentu powrotu kierownicy do sytuacji wyjściowej, czyli tylko chwilę. Ale jest to na tyle denerwujące że słychać to za każdym razem gdy skręcam( wydaje mi się że słychać to z przodu po lewej stronie). Ostatnio wymieniłem przegub i sworzeń po lewej stronie ale nie przyniosło to efektu. Może miał ktoś z Was podobny problem i poda jakieś rozwiązanie lub pomysł co sprawdzić?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

obstawiam łożyska górne mocowanie mcphersona.
problem znany i stary jak świat..do wymiany łozysko i poduszka mocowania amortyzatora.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op
(05-03-2019, 18:59)scrabi83 napisał(a): obstawiam łożyska górne mocowanie mcphersona.
problem znany i stary jak świat..do wymiany łozysko i poduszka mocowania amortyzatora.
Idzie to łatwo sprawdzić? Czy trzeba rozbierać??

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

jedna osoba kręci powoli kierownicą druga wsadza ręke i kladzie na sprężynie.Jeśli czuć specyficznie "tyrkowanie "przeskakiwanie sprężyny. masz jak w bank winnego.
czyli łożysko dostał sie tam syf i się zatarło i sprężyna nie obraca sie płynnie, ew ze starości lub poprzez zużyte łożysko rozwaliła sie górna poduszka w której mieści sie to łożysko. całość to kosz ok 100zł na stronę to jest poducha i łożysko.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op Dzięki podjadę w wolnej chwili do mechanika i sprawdzimy.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op Jestem po wizycie u mechanika. Sprawdzony lewy amortyzator, poduszka z łożyskiem no i nie ma żadnych oznak zużycia;/ Łączniki stabilizatora i gumy na drążku stabilizatora też ok. Mechanik podpowiada żeby sprawdzić jeszcze przegub wewnętrzny...jak myślicie faktycznie może to być przyczyną tych stuków???

Odpowiedz
Fazolot
Zarejestrowani

Przegub wewnętrzny jeżeli jest uszkodzony wydaje głuchy dźwięk nie strzela jak zewnętrzny. Dodatkowo przy bardziej zużytym bicie kierownicy jest odczuwalne. Czeka mnie wymiana prawego, dopiero teraz jak ucichł lewy który był bardziej uszkodzony słychać też lekkie pukanie na prawym przegubie. Sprawdź czy nie jest za luźny, w środku jest sprężyna więc luz osiowy ma być.

SC II phI 2.0 16V Automat LPG Thumbup
Odpowiedz
Dariusz Filipek
Zarejestrowani

Cześć, zarejestrowałem aż konto aby móc Ci coś podpowiedzieć w tym temacie.
Miałem jakiś czas temu podobny problem w SCII z 2007 2.0 16V.

Oczywiście na początku pierwszym podejrzanym była poduszka i łożysko od mocowania amortyzatora ale tutaj szybko okazało się że to nie to.

Trafiłem na mądrego mechanika który kiedyś pracował dla serwisu renault a teraz prowadzi własny warsztat.
Przejechał się kawałek i jego diagnoza była "przegub zewnętrzny"

Koszt sztuki jakbyś chciał samemu kupić około 100 zł.
Terkotanie zniknęło.

Co do samych objawów abyś mógł sobie potwierdzić ewentualne podobieństwo.
Terkotanie praktycznie nie występowało jadąc na wstecznym biegu ze skręconymi kołami,
Nie występowało jadąc na wprost,
Najbardziej słyszalne było z lewej strony w kabinie tak jakby przy łączeniu szyba/deska rozdzielcza,
Występowało najbardziej przy prędkości około 5-15 km/h przy skręcaniu,
Praktycznie zawsze przy ruszaniu, gdy skręcałem bardziej niż o pół obrotu kierownicą,
Nie występowało na podstoju gdy kręciłem kierownicą

Dźwięk tego "terkotania" przypominał taki hmmm "elektroniczny dźwięk połączony z odrobiną odgłosu pukających metalowych elementów o siebie"

Na początku to nawet myślałem, że to coś ze wspomaganiem i takie daje to dźwięki ale wyszło że nie.

Ps czytałem różne bzdury że tego przegubu nie idzie wymienić a trzeba całą półoś. Guzik prawda. Ten element jest wymienialny.

Daj znać jak tylko będziesz coś wiedział
Patrys4891 napisał 25-03-2019, 14:01:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach.

Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2019, 14:01 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Dariusz Filipek za ten post post:
  • darekkwk
darekkwk
Zarejestrowani

op
(25-03-2019, 13:49)Dariusz Filipek napisał(a): Cześć, zarejestrowałem aż konto aby móc Ci coś podpowiedzieć w tym temacie.
Miałem jakiś czas temu podobny problem w SCII z 2007 2.0 16V.

Oczywiście na początku pierwszym podejrzanym była poduszka i łożysko od mocowania amortyzatora ale tutaj szybko okazało się że to nie to.

Trafiłem na mądrego mechanika który kiedyś pracował dla serwisu renault a teraz prowadzi własny warsztat.
Przejechał się kawałek i jego diagnoza była "przegub zewnętrzny"

Koszt sztuki jakbyś chciał samemu kupić około 100 zł.
Terkotanie zniknęło.

Co do samych objawów abyś mógł sobie potwierdzić ewentualne podobieństwo.
Terkotanie praktycznie nie występowało jadąc na wstecznym biegu ze skręconymi kołami,
Nie występowało jadąc na wprost,
Najbardziej słyszalne było z lewej strony w kabinie tak jakby przy łączeniu szyba/deska rozdzielcza,
Występowało najbardziej przy prędkości około 5-15 km/h przy skręcaniu,
Praktycznie zawsze przy ruszaniu, gdy skręcałem bardziej niż o pół obrotu kierownicą,
Nie występowało na podstoju gdy kręciłem kierownicą

Dźwięk tego "terkotania" przypominał taki hmmm "elektroniczny dźwięk połączony z odrobiną odgłosu pukających metalowych elementów o siebie"

Na początku to nawet myślałem, że to coś ze wspomaganiem i takie daje to dźwięki ale wyszło że nie.

Ps czytałem różne bzdury że tego przegubu nie idzie wymienić a trzeba całą półoś. Guzik prawda. Ten element jest wymienialny.

Daj znać jak tylko będziesz coś wiedział
3 kwietnia wybieram się na wymiane prawego przegubu, lewy wymieniłem ale "tyrkotanie"nadal słychać. Dzięki za podpowiedź!

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Dariusz Filipek
Zarejestrowani

Z tego co rozmawiałem z mechanikiem, to powiedział mi, że zazwyczaj jest tak, że jeśli słychać po lewej stronie to problem jest w prawym i odwrotnie i dlatego przy skręcaniu w jedną stronę odgłos jest wyraźny a gdy skręcasz w drugą stronę jest on taki bardziej "przytłumiony" (jak tak jako laik myślę to ma to sens)

Ja uznałem, że jak i tak jest auto podniesione to wymieniamy z obu stron.

Mam nadzieję, że to pomoże u Ciebie !

Ps widziałem stare przeguby i nic z zewnątrz ani wewnątrz nie wyglądało, że jest uszkodzone więc tylko wymiana pozwoli odpowiedzieć na pytanie czy tutaj leży problem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-03-2019, 15:27 przez Dariusz Filipek.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości