Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Długie zwalnianie hamulca ręcznego elektrycznego


axl2
Zarejestrowani

op Witam,

Ostatnimi czasy w moim Scenic'u II phII zaczął hałasować ręczny przy zaciąganiu + info na desce o jego usterce. Po wglądzie od spodu okazało się że jest pęknięty prawy pancerz co spowodowało zapieczenie linki i tym samym brak zaciągania zacisku. Zamówiłem kpl nowym linek i wymieniłem bez otwierania modułu. Prawa linka na klips a lewą z gwintem wkręciłem ok 3cm. Hamulec działa - zaciska i popuszcza oba zaciski jednak wydaje mi się że robi to strasznie wolno i trochę głośniej niż było to wcześniej. Na starych linkach nacisnąłem pedał gazu i po sekundzie był odblokowany, teraz trzeba chwilę zaczekać ok 10-15 sekund. Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością? czy regulacja tej lewej linki ma na to jakiś wpływ (dokręcić ją się jeszcze da ale obawiam się że nie założę jej wtedy na zacisk)

Z góry dzięki za pomoc

P.S. zapomniałem napisać że usterka ham. dalej świeci ale to bez clip'a chyba nie zniknie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2020, 12:41 przez axl2.)

Odpowiedz
Przemysław Prokop
Zarejestrowani

Czy on te 15 sekund kręci i dopiero zwalnia ręczny , czy dopiero po 15 sekundach go kręci i zwalnia ? Dla zasady przyuczyłbym przez clipa modół . Wymieniałem takie linki w innych markach również i w zasadzie jest tak , że czasem trzeba programować a czasem udaj się bez .

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Skoro zaczął hałasować to coś w środku modułu się stało przed wymianą linek.6
Rozumiem, że masz Granda.
U mnie mimo zapieczonej linki moduł pracował cicho. Przy wymianie tarcz i klocków zauważyłem, że się zacisk nie cofa.
Jak wymieniałem linki to wkręciłem dużo tego gwintu i potem odkręcałem po trochu aż byłem w stanie założyć linkę na drugi zacisk. Oczywiście musiałem trochę naciągać bo nie chciałem aby miała zbyt dużo luzu.
Po wszystkim nie musiałem nic Clipem programować.
Aha do wymiany linek odblokowałem mechanizm za pomocą rączki w bagażniku.
Po wszystkim wykonałem procedurę wg instrukcji po zwolnieniu awaryjnym hamulca czyli najpierw tak jakbym chciał zwolnić dźwignią w kabinie hamulec ręczny a potem zaciągnąć. I tak 2-3 razy zwolnić i zaciągnąć. Błąd na desce po awaryjnym odblokowaniu zniknął.

Odpowiedz
axl2
Zarejestrowani

op Tak mam granda. Na clipie wszystkie błędy się skasowały oprócz DF042 - czujnik siły: zwarcie, nieprawidłowe zasilanie. Niby na liczniku usterka już się nie wyświetla ale dalej długo go zwalnia. Trwa to ok 15sec i dopiero wtedy można jechać

Odpowiedz
axl2
Zarejestrowani

op Wczoraj dobrałem się do mechanizmu i jedynie czego się dopatrzyłem to zabrudzenie/śniedź? na dwóch ścieżkach taśmy flex która prowadzi prawdopodobnie do czujnika halla SS495A. Trochę się boję roznitować te plasticzki na siłowniku żeby się nie posypało ale chyba się nie obejdzie. Co myślicie, może to być przyczyna? takiej taśmy raczej nigdzie nie dostaję ale myślę ją zastąpić taśmą IDE z kompa + wymienić ten czujnik halla 7zł i całość zalać klejem na ciepło? 

[Obrazek: 3887758400_1596093011_thumb.jpg]  [Obrazek: 4785642400_1596093011_thumb.jpg]  [Obrazek: 2980492400_1596093011_thumb.jpg]  [Obrazek: 6992218200_1596093013_thumb.jpg]  [Obrazek: 7670872700_1596093015_thumb.jpg]

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jak masz hot aira to da się to naprawić.
Gdzieś już widziałem zeskrobane i zalutowane taśmy flex w miejscu pęknięcia.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(30-07-2020, 09:05)polaq napisał(a): Jak masz hot aira to da się to naprawić.
Gdzieś już widziałem zeskrobane i zalutowane taśmy flex w miejscu pęknięcia.

Mogłeś widzieć u mnie - z tym, że nie podlutowane a naprawione za pomocą lakieru przewodzącego (takiego do naprawy szyb ogrzewanych).
Cały dowcip polega na wytrawieniu chemicznym tlenków z powierzchni odsłoniętej ścieżki, dobrym odtłuszczeniu i kilkukrotnym naniesieniu solidnej warstwy lakieru.
Taśmy nie da się solidnie zalutować na gorąco ze względu na materiał podłoża na które naniesione są ścieżki. Każda próba to będzie prowizorka (tak, wiem, sam lutowałem taśmy w dawnych czasach).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
axl2
Zarejestrowani

op Tak to wygląda po ściągnięciu, macie jakiś pomysł jak to postawić na nogi?

[Obrazek: 1673331600_1596200502_thumb.jpg] [Obrazek: 9372382600_1596200502_thumb.jpg]

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jeśli ma zostać taśma - to tylko lakier przewodzący.
Jeśli nie da rady - bypass cienkimi przewodami / moim zdaniem w tym przypadku to się nie sprawdzi ze względu na miejsce i sposób montażu /.
Od strony układu wlutować się nie problem, od strony "wtyczki" może być trudno.
Lutowałem takie uszkodzenia wstawiając odcinki cienkiej linki srebrzonej, ale trzeba to zrobić z przewlekaniem przez otwory zrobione w taśmie, na styk się nie da.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2020, 19:06 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
axl2
Zarejestrowani

op Dzięki, udało mi się dostać cały siłownik z taśmą bodajże z laguny i działa Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości