Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Ciężko odpala po postoju.


Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Co może być przyczyną że auto po nocy lub postoju chwilę ciężko zapala kręci i zapala obroty w normie silnik nie faluje brak wpadania zapłonu. Auto posiada LPG ok 40 tyś filtr powietrza świece od 16 tyś. Czujnik wału wyczyszczony oporność ok 260 omów. Co jeszcze sprawdzić? Auto jeździ normalnie tylko problem z tym że dłużej kręci niż zwykle.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Zakręć w butli gaz i odpal auto. Niech wypali gaz do samego końca a zgaśnie., albo przełączy się na Pb.
I tak zostaw auto do rana rano odpal na Pb, jeśli odpali normalnie to znaczy że zalewa ci LPG i przy odpalaniu dostajesz 3 dawki paliwa pb i log i tu trzeba szukać przyczyny. Np lejące wtryski.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Druga kwestia czy nie gubi ciśnienia i dłużej pompa paliwowa musi pochodzić zanim nabije.

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op
(30-08-2021, 18:36)polaq napisał(a): Druga kwestia czy nie gubi ciśnienia i dłużej pompa paliwowa musi pochodzić zanim nabije.

Czy można jakoś w domowych warunkach sprawdzić wydajność pompy? Czy tylko manometr? I gdzie najlepiej go podpiąć w tu przy listwie wtryskowej tzw świński ogonek?

Odpowiedz
JaaccYY
Zarejestrowani

Może też być strzelony parownik z instalacji LPG I bąbelkuje Ci do kolektora. Tak jak wyżej koledzy pisali zakręć butle z gazem i wyjeździj gaz do końca. Wtedy będziesz na pewno zapalał na pb i stwierdzisz co się dzieje. Jak zapala normalnie to po mojemu reduktor, jak problem bedzie nadal występował to niestety trzeba szukać dalej. Ewentulnie po zgaszeniu silnika możesz odpiąć przewód z podciśnienia z kolektora i wsadzić na chwilę do jakiegoś naczynia z wodą. Jeśli będą szły bąbelki to wina reduktora - przepuszcza.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nawet po nocy jak odepniesz króciec paliwa od listwy wtryskowej paliwo powinno trysnąć - trochę go pod ciśnieniem powinno wylecieć.

Wydajność pompy i ciśnienie to dwie osobne kwestie. Wydajność mierzysz nalewająć np do butelki w odpowiednim czasie.
Do ciśnienia potrzeba trójnik z manometrem.

Pompa i regulator ciśnienia jest w koszyku pompy.
Jest tam też niewymienny filtr paliwa.
Jego zabrudzenie wpływa na wydajność i pośrednio też na ciśnienie.
Nie ma wężyka powrotu paliwa.

Trop z puszczaniem gazu też jest prawdopodobny.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2021, 17:10 przez polaq.)

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op Niestety zrobiło się ciepło i temat ciężkiego(silnik musi kręcić dłużej ok 8 sekund gdy zimny to po 3 sekundach odpala) odpalenia latem jak jest ciepło powrócił. Komputer nie pokazuje błędów,  czujnik wału czysty rezystancja 252 omy, czujnik wałka rozrządu wymieniony na inny, ciśnienie kolektora oj 350 mbar, temperatura ok 80 stopni, kąt wyprzedzenia zapłonu ok 2 stopnie, obroty 700, otwarcie przepustnicy ok 12%, sonda lambda przed katalizatorem pracuje od 0.1 do 0.9 V. Silnik jak odpali pracuje normalnie równo świece filtry i olej wymieniony rozrząd kompletny jakieś 40 tys temu.

Odpowiedz
jacek01
Zarejestrowani

Temperatura cieczy chłodzącej (czujnik)

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Jarosław Łukomski
Zarejestrowani

op
(17-05-2022, 11:57)jacek01 napisał(a): Temperatura cieczy chłodzącej (czujnik)

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Czujnik pokazuje temperaturę 80 stopni więc myślę że to nie jest problemem chyba że on oszukuje komputer i w rzeczywistości płyn ma większa temperaturę ale jak to sprawdzić?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(17-05-2022, 14:25)Jarosław Łukomski napisał(a):
(17-05-2022, 11:57)jacek01 napisał(a): Temperatura cieczy chłodzącej (czujnik)

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Czujnik pokazuje temperaturę 80 stopni więc myślę że to nie jest problemem chyba że on oszukuje komputer i w rzeczywistości płyn ma większa temperaturę ale jak to sprawdzić?

Czujniki temp. cieczy są dwa, jeden podaje sygnał na deskę do wskaźnika, drugi podaje sygnał do ecu silnika.
Temperaturę cieczy (i nie tylko) można odczytać dedykowanym interfejsem diagnostycznym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości