Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I wymiana czujnika poziomu oleju


lalunia37
Zarejestrowani

op Tak, po wymianie inspekcja kasowana.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Będziesz olej wymieniał teraz też? Jak go wykręcisz, zacznie Ci olejem sikać.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op No wlasnie jedni mówią, ze nie trzeba oleju spuszczać, teraz slysze, ze jest inaczej. Rozumiem, że jak odłączę wtyczkę to nie będzie komunikatu w ogóle? Cy będzie znów pokazywał żeby sprawdzić poziom?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

U mnie ten czujnik nie działa i przez to nie polazuje wcale poziomu. Nie rzuca kpmunikatów na deskę. Błąd widać na clipie tylko


Mobile

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op No u mnie w większości przypadków pokazuje sprawdz poziom. Jednak jak pokazuje stan oleju ok to kropek jest maksymalna ilość. Czy jakieś specjalne czynności musze wykonać po odłączeniu wtyczki? Czy tylko odłączyć i cieszyc sie brakiem komunikatów o stanie oleju?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Najtaniej będzie odłączyć czujnik, tak nie będzie pokazywać poziomu oleju ani komunikatów. Trzeba będzie tylko kontrolować olej na bagnecie Biggrin czynności żadnych innych robić nie będziesz musiał

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op A czy jakoś zaizolować tą wtyczkę czy coś?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Miło by było

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Od zakupu miałem padnięty czujnik poziomu oleju. Zawsze wyświetlał "oil ok" nawet jak na bagnecie było pod min.
Potrzeba klucz nasadowy 19 ale nasadka musi być dosyć głęboka, wtedy schowa się w niej wtyczka. Najpierw musimy rozpiąć wtyczkę. Jest na niej opaska z drutu którą podważyć można śrubokrętem i zwolnić zabezpieczenie.
[Obrazek: 93d149aacdd0.jpg]
Kiedy już czujnik jest wyjęty trzeba go oczyścić. Z zewnątrz może być szmatka z benzyną, WD40 czy coś podobnego. Ja miałem rozpuszczalnik ale z nim trzeba ostrożnie bo końcówka czyli obudowa części która mierzy oporność jest z tworzywa. W końcówce są cztery otwory.Można je delikatnie wyczyścić z brudu. Końcówka jest rurką w której przez całą długość biegną dwa bardzo cienkie przewody. Kiedy one obrosną brudem czujnik przestaje działać jak powinien. Wymyłem końcówkę w rozpuszczalniku a potem w gorącej wodzie pod powiedzmy średnim ciśnieniem (wąż z prysznica, palcem przytkany otwór i mamy mini karcher Biggrin ) Potem znów rozpuszczalnik na 15 min i gorąca woda. Zrobiłem tak 6 czy 7 razy aż przestał wypływać brud. Trzeba zwrócić uwagę żeby ten szlam wypłukać z wnętrza rurki pomiędzy górnymi i dolnymi otworami!!! Wysuszyłem, wkręciłem, podłączyłem i działa aż miło. Może komuś się przyda ta porada.
Na zdjęciu to nie jest mój czujnik tylko jakaś fotka z neta.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2015, 00:04 przez roman123.)

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi roman123 za ten post post:
  • , Highwayman1990, olucaso, Pikkolo, PRZEMO
Oktawiusz
Zarejestrowani

W którym miejscu jest ów czujnik w 1,9dci ? Wyjmie się go tak poprostu po odkręceniu czy trzeba rozebrać pół przodu żeby wyszedł? Czy wykręcenie powoduje wylewanie się oleju z silnika?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości