krzysztof1975
9
0
0
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
sosnowiec
op
Witam,
Od 5 lat jezdze sceniciem 2004 silnik 1.9dci. Przebieg 290tys.
Od dluzszego czasu (ok.1roku) mam problemy z odpalaniem przy nizszych temp. (Ponizej 10 stopni jest to odczuwalne). Czasami musze 2 razy wcisnac start lub odpalac dodajac gazu, bo inaczej nie daje rady. Teraz np. Przy trmp. 0-1stopni odpala naprawde ciezko, a w okolicach -10 mysle ze w ogole nie odpali. W zeszlym roku przy -15 nie odpalil i wiem ze nie byla to wina akumulatora. W ogole wykluczylbym akumulator i rozrusznik, ktory jest tuz po regeneracji.
Moj zaufany, dobry mechanik sugeruje ze wzgledu na wiek i przebieg koniecznosc regeneracji wtryskow (nugdy nie byly robione podobnie jak turbina)
Z gory dziekuje za pomoc, sugestie i porady.
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-10-2014, 08:38
Twój mechanik ma racje przy tym przebiegu wtryski powinny być już dawno robione
wysłano z telefonu LG Optimus L9 II
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
krzysztof1975
9
0
0
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
sosnowiec
op
Dzieki za odpowiedz. Ale czy faktycznie jednym z objawow koniecznosci regeberacji wtryskow sa opisane przeze mnie objawy? Na jakie koszty musze sie nastawic? Za 4 wtryski? Czy ktos zna dobra, solidna, uczciwa firme, ktora moglaby sie tym zajac? A ile musze doliczyc za demontaz i montaz tych wtryskow po regeneracji?
A jak mozna sie upewnic ze to wtryski? Ze po regeneracji moje problemy znikna? Nie chcialbym miec zregenerowanych wtryskow i wciaz tych problemow z odpalaniem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2014, 08:50 przez krzysztof1975.)
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-10-2014, 09:34
wtryski możliwe, a może to wina czujnika temperatury??? Napisałeś że dodawałeś gazu, więc możliwe że dostaje za mało dawkę. Możliwe by sprawdzić czujnik temperatury
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
Czynników może być sporo. Sugeruję wizytę na CLIPie. Można sprawdzić korekcje na wtryskach bez ich wyjmowania.
Mobile
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
krzysztof1975
9
0
0
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
sosnowiec
op
(26-10-2014, 09:34)Mati napisał(a): wtryski możliwe, a może to wina czujnika temperatury??? Napisałeś że dodawałeś gazu, więc możliwe że dostaje za mało dawkę. Możliwe by sprawdzić czujnik temperatury
Moze dodam, ze opisany problem jest mniejszy gdy juz silnik jest rozgrzany. Tzn. kiedy np. przejade sie troche, potem zgasze silnik i go znowu zapale, albo zapale go np. po godzinie to jest troche/duzo lepiej. I oczywiscie w lecie tez jest duzo lepiej - wlasciwie problem jest nieodczuwalny
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-10-2014, 11:04
Tak jak napisał Oktawiusz najpierw clip zobaczynyco wyskoczy a swiece żarowe sprawne?
wysłano z telefonu LG Optimus L9 II
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 26-10-2014, 11:08
a Czy towarzyszy temu jakiś dym z rury?
Ja w Clio też mam podobny problem i wtedy się robi chmura siwego dymu. U mnie na 95% to wtryski.
Na Twoim miejscu wykluczył bym jeszcze świece żarowe, bo one dają podobne objawy.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 26-10-2014, 11:18
hmm, zrobiło się zimno i może być coś podobnego jak było u mnie czyli wszelakie przewody stwardniały i do układu paliwowego wkrada się powietrze i paliwo wracało.
Po kilku godzinach zapal auto na dosłownie kilkanaście sekund i zgaś. Odczekaj 5min i zapal jeszcze raz, zwróć uwagę jak zapala za drugim razem. Wykluczysz wracanie się paliwa,
hmm jeśli posiadasz "gruszkę" pod pompuj paliwa aż gruszka zrobi się twardsza i wtedy spróbuj odpalić.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
krzysztof1975
9
0
0
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
sosnowiec
op
Swiece zarowe tez bym wykluczyl - zawsze zapalala mi sie kontrolka gdy byly swiece do wymiany. Poza tym nawet wtedy objawy nie byly az tak odzuwalne
•
|