Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I trudnosci z odpalaniem


diablo79
Zarejestrowani

z parametrów ciśnienia na listwie wynika ze ma 31860 kPa

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Ale czy poszczególne mają równe wartości?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
elbandito
Zarejestrowani

(01-05-2015, 20:59)diablo79 napisał(a): na zimnym silniku odpala prawie rewelacyjnie
pompowanie gruszki nic nie daje

tak do 10 stopni jak stał na dworze powyżej 15 stopni to miał problem z odpaleniem - dziwne?

zaraz zapodam zdjęcia z maxi ecu

pierwsze
Czujnik położenia wału sprawdzałeś/czyściłeś/podmieniałeś na sprawny?
Rozrusznik kręci cały czas podczas odpalania? Nagraj proszę telefonem jak kręci.
Przed próbami odpalania sprawdź komputerem jaką pokazuje Ci temperaturę cieczy chłodzącej. Porównaj, to z faktycznym stanem temperatury na zewnątrz. Jak na zewnątrz pojazdu masz 13°C, to płyn chłodzący też powinien mieć 13°C (+/- 2°C). Głupia rzecz, ale sprawdź też stan płynu chłodzącego.
Proponuję też mały test. Gdy auto nie chce odpalić.
Test 1.
Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej i zobacz czy auto odpali. Prawdopodobnie włączy się wentylator i wywali błąd czujnika. Komputer dostanie informacje, że auto jest przegrzane i da całkiem inne wartości odpalania.
Jak nie odpali, to zrób inny test.
Test 2.
Wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej masz już odpiętą. Wtyczkę masz chyba 4 pinową, ale prawdopodobnie tylko dwa piny po skosie mają blaszki. W te dwa piny włóż opornik omowy 10 tysięcy omów i sprawdź czy auto odpala. Dla pewności sprawdź też z opornikiem 20 tysięcy omów. Oporniki, to koszt 0,5 do 2 zł. Taki test oszuka komputer wtrysków, że temperatura płynu chłodzącego nie jest 13°C, a np. -10°C. Pamiętaj, aby dokładnie włożyć oporniki. Jak będzie źle włożony, to obwód będzie otwarty i włączy Ci się wentylator z informacją, że silnik jest przegrzany (jak w teśćie 1). Najlepiej posiłkować się podpiętym kompem, aby na bieżąco sprawdzać czy dobrze jest włożony opornik.
Problemy u Ciebie występują w związku ze zmianą temperatury. Dlatego takie dwa testy mają sens

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2015, 06:21 przez elbandito.)

Odpowiedz
diablo79
Zarejestrowani

dziękuję
czujnik sprawdziłem za pomocą diody jak pisałem wcześniej ( nie wymieniałem w serwisie koszt 280 zł. na zamówienie używka 40 złotych - mogę go mieć w poniedziałek - bardzo kiepskie dojście do wykręcenia - musiałbym zdjąć całe podszybie) jak mogę wysłać filmik ze sprawdzenia czujnika
rozrusznik kręci cały czas - mogę nagrać ale jak wysłać filmik bo zdjęcia mają ograniczenia
ok wykonam to dzisiaj mam nadziej ze sklepy elektroniczne dziś będą otwarte

gdzie jest ten czujnik cieczy chłodzącej przy chodnicy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2015, 08:16 przez diablo79.)

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

diablo79 napisał(a):jak mogę wysłać filmik ze sprawdzenia czujnika
rozrusznik kręci cały czas - mogę nagrać ale jak wysłać filmik
nagrywasz... przesyłasz na YT a na forum linkujesz z yt

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
diablo79
Zarejestrowani

niestety dziś sklepy elektroniczne nieczynne

filmik ze sprawdzenia czujnika wału rozrządu



https://www.youtube.com/watch?v=s58bSWhOmms

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2015, 22:09 przez diablo79.)

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
elbandito
Zarejestrowani

Niestety nasze auta mają to do siebie, że praktycznie zawsze trzeba demontować podszybie, aby cokolwiek przy nich zrobić.
W SCII 1.9dci też demontowałem podszybie aby odpiąć wtyczkę. Później już wiedziałem gdzie jest i jak się ją odpina, dlatego potrafiłem odłączyć ją bez ruszania podszybia. Daj znać w poniedziałek czy dostałeś te oporniki. Jak nie znajdziesz, to mogę Ci wysłać.

Odpowiedz
diablo79
Zarejestrowani

już powinno być publiczne

gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej ??????????????????????????

bieżące dane na zimnym silniku temperatura zewnętrzna 12 stopni

na zimnym silniku temperatura zewnętrzną 12 stopni natomiast cieczy 13 stopni

kolejne zdjęcia gdzie temperatura cieczy rośnie 3, 5 , 16 minut, zmienia się minimalnie ciśnienie na listwie rail

Załączone pliki

Miniatury
               

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2015, 15:58 przez diablo79.)

Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

diablo79 napisał(a):zmienia się minimalnie ciśnienie na listwie rail
coś duża różnica ciśnienia na listwie RAIL pomiędzy temperaturą cieczy 17st a 21st 430 a 33620 gdzie przy 28st już jest mniej niż przy 21st

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Mati napisał(a):
diablo79 napisał(a):zmienia się minimalnie ciśnienie na listwie rail
coś duża różnica ciśnienia na listwie RAIL pomiędzy temperaturą cieczy 17st a 21st 430 a 33620 gdzie przy 28st już jest mniej niż przy 21st
Mati tylko 430kPa jest na zgaszonym silniku może to przeoczyłeś. Nie mam pojęcia czy takie ciśnienie może być.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości