Ze zdjęcia wygląda że od spodu kierownicy
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka
SCENIC II PH I terkotanie przy kręceniu kierownicą
Ze zdjęcia wygląda że od spodu kierownicy
Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka (20-10-2014, 20:07)lalunia37 napisał(a): Witam, poczytałem trochę sobie zanim założyłem temat, ale mimo wszystko chciałbym potwierdzić to, czego się obawiam. Mianowicie przy kręceniu kierownicą (zdaje się, że tylko w prawo) słychać takie terkotanie jakby plastik o plastik stukał. Bardzo przypomina to hamulec w kołowrotku wędkarskim. Czy taka usterka to faktycznie musi być ten nieszczęsny zwijacz czy tam taśma poduszki? Czy jakoś bez rozkręcania można to zobaczyć? odgrzewam kotleta bo autor nic nie pisze co dalej...dziś u mnie pojawiły się te same terkotki i tylko w prawo.Ktoś,coś podpowie?
Masakra! Mi też turkocze! Przy większym skręcie, czy to w prawo czy w lewo, słychać delikatne turkotanie. Nie chce mi się wierzyć, że uszkodzone mam 2 przeguby, bo nie przypierniczyłem w nic ani nie spotkałem dziury na pół koła na drodze.... A lekkie pupupu jest i słyszę je z okolic kierownicy. Zajrzałem do krzyżaka, jak było opisane powyżej, ale albo mam inną kolumnę albo jestem ślepy, bo nigdzie nie znalazłem wystającego E10 Torx-a... Ponadto u mnie drążek jest okrągły, a u DAMIAN2X jakiś profilowany...
Gdzie jest to miejsce, które opisywał DAMIAN2X? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2019, 07:58 przez Koyac.) (29-11-2019, 07:57)Koyac napisał(a): Masakra! Mi też turkocze! Przy większym skręcie, czy to w prawo czy w lewo, słychać delikatne turkotanie. Nie chce mi się wierzyć, że uszkodzone mam 2 przeguby, bo nie przypierniczyłem w nic ani nie spotkałem dziury na pół koła na drodze.... A lekkie pupupu jest i słyszę je z okolic kierownicy. Zajrzałem do krzyżaka, jak było opisane powyżej, ale albo mam inną kolumnę albo jestem ślepy, bo nigdzie nie znalazłem wystającego E10 Torx-a... Ponadto u mnie drążek jest okrągły, a u DAMIAN2X jakiś profilowany... Bo Ty masz po lifcie ;) i nie ma tam tej gumy amortyzującej czy ch... wie co robiącej.. generalnie u mnie też turkocze ma z tą gumą :P, jak odpuszczę kierę przy skręcie w lewo i sama wraca do pozycji "0" czyli kręci się w prawo
Żeby zakończyć wątek, donoszę:
Byłem małej wiary. Prawie niemożliwe okazało się realne i trzeba było wymienić dwie półosie..... Nie chciałem bawić się w same przeguby, cena nowych SKF to jednostkowo ok. 300 pln. Kupiłem dwie używki, po 50 pln/szt. i hula, aż miło Trzeba było tylko uważać na ilość ząbków i żeby pasowało do 6-biegowej skrzynki.
Niestety mojego pecha ciąg dalszy
Scenic jeździł dobrze do wczoraj. Wczoraj ni z tego ni z owego, bo nie kojarzę co zbroiłem, zaczął się koncert. Gra tylko przy skręcie w lewo, ale tak głośno, że flaki skaczą. Słyszę terkot gdzieś z przodu, tak jakby pod deską rozdzielczą... Na postoju cisza, terkocze tylko podczas jazdy przy większym skręcie. Prędkość już kilkanaście km/h. Poduszka olejowa prawa nówka sztuka. Mieliście kiedyś taki przypadek? Wklejam link: https://youtu.be/zgTkqwXmch4 (01-07-2020, 22:41)A2-eR11 napisał(a): A moze to elektryczne wspomaganie sie konczy... i silnik od wspomagania tak hałasuje? Ale dzieje się to tylko przy skręcie w lewo i tylko podczas jazdy. Na postoju ładnie kręci i bez hałasu, stąd wnoszę, że to coś innego. Lokalizuję odgłos ponadto gdzieś po prawej stronie.
Lewe koło, skręć w lewo. Ściąg koło albo tylko podnieść i zakręć kołem.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości