Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I awaryjne otwarcie klapy,naprawa zamka .


andrzej27r
Specjalisci

op
.pdf   [S II] Awaryjne otwarcie klapy, naprawa zamka.pdf (Rozmiar: 677.25 KB / Pobrań: 174)

Gdy zdarzy nam się sytuacja,że zamek klapy się zamknie, ale nie otwiera się po naciśnięciu przycisku ,producent auta przewidział jego awaryjne otwarcie . W tym celu trzeba złożyć tylne siedzenia by wejść do bagażnika i cienkim śrubokrętem przesunąć zaczep awaryjnego otwarcia w lewo .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402994331__dsc_1359.jpg]
Przy zamkniętym zamku zaczep znajduje się w prawej pozycji ,by otworzyć zamek trzeba przesunąć zaczep z prawej strony w lewą.
Gdy już otworzymy klapę diagnozujemy uszkodzenie ,jeśli zamek słychać a się nie otwiera,to najprawdopodobniej uszkodziła się w nim zębatka ,jeśli nie słychać zamka w ogóle to albo padł przycisk ,albo zamek ,ewentulanie komputer nie wysyła sygnału do zamka ,tak czy siak trzeba te elementy wymontować .
W pierwszej czynności zdejmujemy osłonę zamka ,by dostać się do jego śrub mocujących .Osłona jest na zatrzaskach więc łatwo ją zdjąć .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402994669__dsc_1360.jpg]
Po zdjęciu osłony trzeba zdemontować plastikową pokrywę bagażnika ,jest ona przykręcona 4 śrubami na torx 20
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402994786__dsc_1375.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402994875__dsc_1376.jpg]
Po zdjęciu pokrywy mamy dostęp do zamka,i odkręcamy 2 śruby torx 30
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995076__dsc_1362.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995167__dsc_1363.jpg]
Gdy odkręcimy zamek możemy pomierzyć wtyczkę zasilającą ,ma ona 4 piny ,pierwsze dwa to zasilanie zamka,na pin 1 idzie masa z włącznika ,na drugim napięcie 12 V
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995380__dsc_1365.jpg]
W moim przypadku nie było napięcia ,więc podłączyłem je na chwile z lampki pod wskazane piny i przy włączonych światłach zamek zadziałał .
zamek podłączony na stole pod zasilacz działa:
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995916__dsc_1370.jpg]
Włącznik posiada 2 piny i puszcza tylko masę na zamek więc można zewrzeć piny w jego wtyczce i zamek powinien też się otworzyć .Omomierzem możemy pomierzyć styki ,i sprawdzamy czy przy włączaniu przycisku rezystancja się zmienia .
Włącznik możemy wypchać na zewnątrz od środka klapy .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995671__dsc_1366.jpg]
Gdyby okazało się ,że zamek słychać a się nie otwiera trzeba sprawdzić stan zębatki oraz styków elektrycznych zamka :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995760__dsc_1368.jpg] [Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1402995828__dsc_1369.jpg]
w klapie nie znalazłem stałego plusa by w razie kolejnej usterki od razu podłączyć zapasowe zasilanie do zamka,zasilanie można było wziąć z lampek oświetlenia tablicy ,ale minusem tego jest to,że zamek otworzy się tylko gdy zapalimy światła postojowe/mijania .U mnie po podłączeniu w ten sposób usterka sama się naprawiła i odłączyłem zasilanie od lampki .
jak zrzucę resztę zdjęć to dodam do tematu .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:00 przez Asia.)

[-] 15 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • , bartas, czarek1212, goralsky, Highwayman1990, JaaccYY, kris, krzysios, kula891, Listonoszek, Marcin_kendziro, mir., Peptul, Pikkolo, sq5nbt




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości