haszczurur
2,440
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(25-10-2015, 17:08)Oktawiusz napisał(a): haszczurur napisał(a):Czy uporałeś się z tym skręcaniem czy olałeś temat? Piszesz, że próbowałeś clipem i nadal ściągało i tu moje pytanie co pokazał clip, że masz 0-wy kąt skrętu czy pokazywał jakieś inne wartości kąta skrętu np 3 stopnie 8 stopni.
Olałem temat, rzeźbienie clipem w niczym nie pomogło. Wszystko mam ładnie na zero a auto i tak w prawo troszkę leci zawsze.
W czwartek przejrzałem całe zawieszenie i wymieniłem gumę na drążku stabilizatora. Wszystko dokładnie poskładałem, teraz trzeba podpiąć komputer i zobaczyć jaki jest ten kąt skrętu jak trzeba to wyzerować i ustawię zbieżność. Zawieszenie rozbierałem gdyż musiałem poprawić tulejkę w maglownicy a do tego niezbędne było wyjęcie jej. Po ponownym złożeniu całości troszkę mniej ściąga, jest to naprawdę mikro ale jeszcze nie jest to ideał. Teraz na 100% mogę wykluczyć zawieszenie i przekładnie kierowniczą. Jak chcesz to podnieś samochód z prawej strony i szarp za koło jeżeli będzie luz z okolicy drążka kierowniczego to możesz mieć wybitą tuleję w maglu a to też może wpływać na ściąganie. Te tuleje to nagminność w Megane i Scenicu.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
W moim przypadku problem z lekkim ściąganiem w prawo pojawił się po wymianie obu sprężyn, amorków oraz poduchy i łożyska po lewej stronie. Prawa ponoć była ok. Przed wymianą auto jechało idealnie prosto, teraz lekko sciąga w prawo. Trzeba minimalnie kierownicą w lewo kontrować. Byłem na zbieżności i geometrii, ok, nic nie dało. Przełożyłem koła z tyłu na przód, też nic. Sprawdziłem "programowy kąt skrętu", jakoś tak się to nazywało, przy pomocy maxiecu, wynosi zero stopni. A auto nadal minimalnie, ale jednak, ściąga w prawo. Sprężyny były wymieniane, bo siadły, po wymianie przód podniósł się ze 4 cm.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
twilk7
4,247
17
2587
874
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 30-06-2019, 19:27
Wymień prawą poduchę i łożysko.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
Lewa była wymieniana, bo była naderwaną. Prawa niby była ok. Może i trzeba będzie nowa prawa założyć.
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
krzys315
16
0
0
2
SC II ph II
2008
1,6 112KM, 2003-2009
Markowa
krzys315
Zarejestrowani
— 16-07-2019, 16:11
Próbowałem procedury z początku tematu i niestety ale nie działa. Jak sprawdzałem programem pyren to przy opcji przyuczenie kąta kierownicy ciągle jest - nieaktywne. Próbowałem tym programem zrobić przyuczenie ale nic to nie daje :/ co radzicie?
•
Przemysław Prokop
99
0
60
10
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Mysłowice
(07-05-2015, 11:34)Wojtgda napisał(a): Sprzęt Huntera i nie ukrywam po zrobieniu pełnej geometrii oraz owalizacji kół na maszynie z testem drogowym . Układam zbieżność / geometrię na sprzęcie huntera i faktycznie jest super (choć ma swoje wady i zalety) . scenic znajomych po geometrii na hunterze faktycznie mknie po prostej . Jako osoba doświadczona dodam zagadnienie i szczątkowo wyjaśnie "zbieżność sumaryczna / różnica kątów " . Jeżeli będziecie gdzie kolwiek układać geometrię , proście by ułożyli zbieżność sumaryczną na "0" . To sprawi , że oś pozioma jednego z kół przednich będzie prostopadła do osi drugiego koła , a co za tym idzie ? Koła ustawione są na wprost (tylko na postoju i oczywiście nie jest to wyznacznik idealnie prosto jadącego samochodu) . To samo tyczy się różnicy kątów kół każdej osi . Ustawione różnice /sumy na zero dają teoretyczną pewność tego , że samochód będzie jechał prosto . Zapytacie "a co jeśli z tyłu jest sztywna belka co uniemożliwia regulacje tylnej osi?" A no właśnie po to producent wprowadził tolerancję . Wymiary innymi wymiarami można kompensować , oczywiście w miarę możliwości i tak by wszystko się zgadzało . Do całokształtu zagadnienia dochodzą jeszcze czynniki takie jak ; jakość opon , ich zużycie , stan techniczny opon , wyważenie kół , bicie tarcz/piasty/felg/opon , pochylnia jezdni , różnica ciśnień w ogumieniu , jak bardzo załadowany jest pojazd , stan zawieszenia . Temat rzeka ... na zdjęciu jest pomiar geometrii z pojazdu moich znajomych tj. Grand scenic ph1 ,2.0L
Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
|