Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Zerowanie kąta skrętu


maciej1486
Zarejestrowani

Już wiem dlaczego mnie ściąga. Ale o tym w innym temacie.

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

no to napisz dlaczego bo to dość powszechny problem

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Napisałem w innym temacie.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op u macieja był zupełnie inny problem, uszkodzenie mechaniczne. Myślę, że to nie jest lekarstwo na nasze bolączki niestety.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Mozecie wrzucic filmik jak u was skreca auto? Czy skreca sie kierownica? Czy tylko sciaga?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

dokładnie - tu była przyczyna mechaniczna.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Witam, czy ktoś spotkał się z tym, że przy tzw. zerowaniu kąta skrętu bardzo ciężko utrzymać kierownicę na wprost. Otóż postaram się rozjaśnić o co mi chodzi. Wykonuję tą procedurę i w ostatniej fazie aby wyłączyć tryb serwisowy wciskam przycisk start stop w tym momencie kierownice trudno utrzymać gdyż ją ściąga. Z tego co czytałem Scenic II ma tendencję do lekkiego prawoskrętu. Ze wskazań podpiętego komputera wynika, że w moim Scenicu jest kąt 7 stopni i ściąga w prawo. Dlatego właśnie próbuje z zerować kąt ale jakoś mi to nie wychodzi. W sytuacji gdy zawodzi metoda opisana na forum zerować kąt można tylko clipem czy również innym komputerem. Jak ktoś ma doświadczenie to poproszę o wskazówki jak przeprowadzić. Z góry dziękuję.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Można zerować i innym oprogramowaniem i sondą (ja swoim zerowałem), ale...
najpierw musi zostać precyzyjnie ustawiona śladowość pojazdu oraz równoległość osi.
A ze śladowością Scenic (zwłaszcza II) miewa problemy - bardzo często tylna belka przesunięta jest lekko w prawo - i wtedy można sobie zerowac...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
boro
Zarejestrowani

Co do mojego Scenica to mechanik stwierdził, że moduł wspomagania kierownicy do wymiany. Wszystko fajnie tylko używane zazwyczaj są wyciągane z zablokowaniem kierownicy i taki moduł już nie może być wstawiony

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2015, 09:40 przez boro.)

Odpowiedz
grzesiek_m
Zarejestrowani

Jesli wszystko sprawdzone z autem i wszystko ok i dalej sciaga delikatnie na prawo to raczej nachylenie drogi w strone kraweznika. Wiem, ze to brzmi absurdalnie, ale tak wlasnie jest. Dla potwierdzenia dodam ze w anglii sciaga na lewo, a tym samym autem w PL na prawo. Sprobujcie wyjechac na gladkiej ale malo uczeszczanej drodze na srodek i wtedy powinno jechac prosty (analogicznie po zjechaniu na lewy pas powinno na lewo). Mialem tak w poprzednim aucie. Mam i w tym.


Pozdrawiam,
Grzesiek
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości