SCENIC II PH I Zerowanie kąta skrętu
to ja bym w takowym razie szukał w układzie wspomagania kierownicy, czyli:
1. pompa wspomagania czy w środku pracują w niej odpowiednie tłoczki 2. maglownica 3. jak wygląda sprawa łożysk w kołach czy nie uderzyłaś ostatnio mocno w krawężnik, nie wpadłaś w dziurę?? to też może być tego przyczyna. jeszcze kolega mi dopowiada bo siedzę na warsztacie, że możesz mieć opony do wymiany (stare, zniszczone - na wyważarce oki wszystko ale w czasie jazdy powoduje właśnie ściąganie.
U mnie jest lekka poprawa po przejechaniu np 20km tzn jak auto sie porzadnie rozgrzeje;D
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Kolego skoro Scenic sam skręca jak piszesz to spróbuj rozpędzić go na podnośniku wtedy może da się zdiagnozować czy w zawieszeniu powstają jakieś naprężenia czy winne jest wspomaganie w raz z maglownicą. Czy nie zauważyłeś jakichś nieprawidłowości w pracy maglownicy bądź wspomagania na postoju? Czy kierownica kręci się lekko, nie czuć aby maglownica przycinała się? Jak wyczerpiesz wszystkie możliwości na diagnozę to wejdź pod samochód zdejmij opaski zaciskowe z osłon maglownicy skręć kołami w jedną stronę nałóż smaru na listwę, koła w drugą stronę i smar na listwę z przeciwnej strony, załóż opaski. Wpierw zobacz czy na listwie nie ma luzów, śladów korozji, uszkodzeń zębów. Może auto miało dzwona i któryś drążek kierowniczy jest krzywy? Jak tam stan łożysk na górze kolumny mcpersona (amortyzatorów)? Wiem, że jak łożyska są zatarte nie mają płynności pracy i mogą się przycinać to też będzie ściągało. Klocki sprawdzałeś czy któraś strona nie obciera o tarczę? Ale zrób jak piszę rozpędź na podnośniku może coś się ujawni.
https://vimeo.com/130133792Sluchajcie i mnie to dopadlo...
W sobote wracajac do domu autostrada zauwazylem ze gdy lekko trzymam kierownice ucieka mi w prawo. Przed tym nic sie nie dzialo auto prowadzilo sie idealnie nie sciagalo itp zaczelo sie to w drodze powrotnej. Moge dodac dzien wczesniej wymienialem klocki z przodu i byly problemy z akumulatorem. Wrzucam filmik choc slaby to widac jak mi kierownica ucieka a auto skreca
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
sprawdź ciśnienie w przednich kołach, a jeśli wymieniałeś klocki to pojeździj więcej i dotknij przednich kół czy oba mają podobną temperaturę
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Ciśnienie sprawdzałem przed wyjazdem przód mam po 2.3
A co klocki by mogły zrobić? Ewentualnie jeżeli by tłoczek nie odbijał to by mi klocki cały czas tarły, coś jeszcze? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2015, 20:31 przez maciej1486.)
Mnie też sciagalo jak pękła mi sprężyna,nawet nie wiedziałem odkryłem podczas wymiany przednich tarcz,złapałem ręką za ten plastik w którym jest dolną część sprężyny ,po wyjęciu sprężyny okazało się że poduszki naderwane, wymieniłem wraz z amorami komplet i jest ok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2015, 21:11 przez gebi.)
jeżeli podczas wymiany łoże klocka nie wyczyściłeś i plastilube nie posmarowałeś to może się blokować i stad ściąganie. na pewno niedozwolone jest smarowanie prowadnic (tych które wkręcasz imbusem i według zaleceń producenta powinieneś co drugą wymianę klocków wymienić na nowe.
a co do ściągania to jest wiele przyczyn. jak nie masz opon kierunkowych zamień je stronami i zobacz czy nie będzie auto ściagać. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości