Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Wymiana rozrządu samemu. 2.0 16v


matt4
Zarejestrowani

op Witam,

Planuję wymianę rozrządu wraz z kołem zmiennych faz samemu, blokady to koszt 60zł

mam taką instrukcję renault ale niestety nie ma w niej silnika 2.0 16v JM0U o oznaczeniu 771, nie wiem dlaczego

czy ma ktoś taką instrukcję serwisową do tego silnika, a może wszystko jest identyczne jak np w 1.6 16v i tą instrukcją trzeba się sugerować

Może macie jakieś uwagi, na co szczególnie patrzeć, czy kzfr jest na klinie czy na stożku?

nie jestem mechanikiem ale ostatnio robiłem w audi 2.7biturbo pasek rozrządu oraz łańcuchy między wałkami i ich napinacze, auto chodzi do dzisiaj a komputer wskazuję idealnie złożony rozrząd więc myślę że z renault nie bedzie trudniej.

Jednak faktem jest że chłopaki z forum audi sporo mi pomogli, wiec z renóweczką licze na was

z góry wielkie dzięki

Odpowiedz
Tomez
Zarejestrowani

Kolego nie zapomnij o wymianie zaślepek wałków rozrządu oraz o sprawdzeniu stanu uszczelniaczy na kołach i czujnika KZFR.Thumbup

Odpowiedz
Espera
Pamietaj o blokadzie na skrzyni i na walkach

Odpowiedz
Maniek7
Zarejestrowani

Dokładnie tak jak mówi Espera u mnie ktoś nie miał klucza do blokady i spiep.... blokadę i mechanik musiał ją naprawić przy wymianie. Dużo jest "speców" którzy robią to bez klucza ale jak zwykłem mówić wszystko jest do czasu...

Odpowiedz
Espera
To zaden problem zrobic rozrzad ale bez przyrzadow moze byc bol niestety

Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

grzebie sam ,ale co do rozrzadu mechanior ASO 300zl to nie majatek a mam pewnosc że wsio OK

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Moj kumpel mech za 100 wymienia ale mówi ze średnio wygodnie się dostać normalnie bierze 200.

Odpowiedz
Espera
Klamie. Bez bolu dochodzisz. Zadne cuda

Odpowiedz
matt4
Zarejestrowani

op Wystarczy coś takiego?

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-renau...66499.html

albo takie

http://allegro.pl/kpl-blokad-rozrzadu-re...57411.html

w skrócie opisze krok po kroku działania tak jak mnie się wydaje:
1) rozbieram osłony, wyciągam zaślepki wałków
2) kręcąc wałem ustawiam wałki w pozycję, kiedy pasuje blokada (i tu już widzę wstępnie czy się zgadza?)
3) montuję blokadę wałków
4) odkręcam zaślepkę na bolec do blokady wału i montuję bolec, jeśli oczywiście pasuje (jak wejdzie znaczy rozrząd był ok?) czy da się wyczuć że bolcem trafiłem w odpowiednie wycięcie?
5) zrzucam stary pasek, rolki, pompę wody wymieniam
i teraz co dalej?

??? luzuję koła na wałkach? one są na stożkach? mają obracać sie na wałkach luźno by móc naciągnąć pasek? potem sie dokręca?
??? czy muszę zdejmować lub luzować koło na wale? jeśli tak w jakim celu?
??? czy koło zmiennych faz (nowe) zakładam obojętnie jak? czy są jakieś znaki

wielkie dzięki za info
jak coś mój mail matt4@go2.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2014, 22:08 przez matt4.)

Odpowiedz
Espera
Czy to czy tamto nie ma znaczenia. Dlugie w skrzynie, plakie w walki i jazda
Przydalyby sie jeszcze korki na walki i czerwony silikon

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości