Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
SCENIC II PH I Wibracje auta, czy to poduszka? -Ocena pracy silnika
Co do tego dzwieku jakby obcierania to tez mialem to w meganie i co glosniejsze niz teraz w scenicu i po wymianie rozrzadu jest nadal ten sam dzwiek jak ogladalem innego scenica to tez byl ten dzwiek. Jak chcesz inaczej ustawic napinacz one maja miejsce do ktorego sie napina pasek i wskakuje jakby w to miejsce taki zatrzask
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Odma zajmij sie sam jak masz wolne 15 min szkoda dodatkowo placic mechanikowi a co sam sprawdzisz to z glowy
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
A z czujnikiem oleju tym na wyswietlaczu trzeba przeczyscic. Było to opisane
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Olej wymieniony, jestem mało ogarnięty i okazało się, że na oleju zrobione było 5 tysięcy kilometrów.
Mam caly czas problem z wibracjami, jak jade to silnik wydaje bardzo nie fajny dźwięk, na nierównościach jakby coś tarło. Postarałem się nagrać co tylko się dało, nagrałem spaliny, wydaje się, że są w normie, coś wyje z prawej strony, i jak jadę trze z prawej strony. Jak stoje auto pracuje równo, jak rusze pojawia się ten dźwięk. Podniesiony korek + lekkie wycie z prawej strony silnika: Wibracje silnika: Na filmiku starąłem nagrać się ten dźwięk silnika coś w stylu "Wrrr" w momencie przejazdu przez śpiący policjant, ten dźwięk występuje cały czas, podczas jazdy i wygląda tak "wrrrr" wrr" "wrrrr" taki nie równy. Silnik nie muli, pracuje równo, nie dławi się, nie kopci, pali normalnie. Może coś usłyszycie, nie jestem wstanie tego lepiej nagrać:/ Na filmiku starałem się nagrać prace silnika jak stanąłęm, całe auto telepie, dzieje się tak jak silnik jest albo po trasie, albo przejedzie po wielu nie równościach. Nie ustaje to po chwili tylko tak cały czas. Olej wymieniłem na 5W40, 33 zł za litr, firmy Mobile + Filtr firmy Filtron. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2015, 10:29 przez outchorn.)
Z tą nie równą wibracją w środku, sprawdzałeś czy coś się zmienia jak włączysz/wyłączysz klimę? Spróbuj tego i nasłuchuj przez kilkanaście sekund. btw. Co to za zielony wąż w pierwszym filmie w 0:39 wyglądający jak ogrodowy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2015, 10:56 przez Highwayman1990.)
Tam pewnie zawor zwrotny paliwa zamontowali ale waz niedlugo powie papa. U mnie ten dzwiek w meganie tez wystepowal i teraz w scenicu tez jest lecz znacznie mniejszy. Mowili pompa wody, kola pasowe wszystko wymienione i dzwiek byl nadal.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
Mówimy o tym wyciu? Wycie nie jest problematyczne, tylko ten dźwięk tarcia, jakby silnik na wzniesieniach pracował lżej ciężej, podskakwiał i opadał.
Myślę, że zacznę od poduszek silnika, prawej i tej na dole. Tą koło skrzyni podobno ciężej wymienić.
Co do filmu nr.1 w kwestii dymku z silnika nie ma powodów do obaw. Słyszalna jest ta niby obcierka ze strony rozrządu. Może jest to kwestia nabycia ori rozrządu. U mnie jest baaaardzo delikatnie a w poprzedniej megance było bardzo chamskie. Wszystko to powstało po wymianach rozrządu. Co do filmu nr.2 dość ciężko jest zdiagnozować z czego może pochodzić ten dźwięk. Nie wiem czy należycie się wsłuchałem ale trochę przypomina mi to dźwięk luźnej osłony termicznej tłumika, może być naderwany któryś z wieszaków wydechu. Wejdź pod samochód i ostukaj ręką tłumik końcowy, poszarp za osłony termiczne czy któraś się nie utleniła w miejscu mocowania i po prostu nie wisi luźno. Sprawdź te dwa wieszaki na których umocowany jest wydech guma lubi parcieć i lubią się zrywać takie tasiemki w tym wieszaku. Co do wibracji na biegu jałowym na wolnych obrotach. Podlewaruj silnik po prawej stronie na 2-4 cm. i obserwuj czy wibracje ustają jak ustaną to poduszka olejowa przy rozrządzie do wymiany. Możesz zdjąć pasek osprzętu i patrzeć czy są wibracje jak ustaną to prawdopodobnie do wymiany koło pasowe wału. Wymiana poduszki pod skrzynią biegów wiąże się z wyjęciem aku, podstawy aku. Poduszka przykręcona jest do budy 2 śrubami, musisz podlewarować skrzynię od spodu. Pamiętaj przy wymianie poduszki skrzyni biegów nie zapomnij zdjąć z mocowania na skrzyni takiej tulejki która wchodzi w poduszkę. Często bywa tak, że przy wymianie tej poduchy ktoś nie zauważy i pozostawi ową tulejkę na mocowaniu od skrzyni. Do nowej poduszki dołączana jest nowa tulejka i wtedy wychodzi tak, że zakładają po dwie tulejki co bardzo negatywnie wpływa na komfort jazdy. Szukają gdzie jest problem, kombinują wymieniają wszystko w samochodzie a nikomu nie przyjdzie do głowy, że zapomniał zdjąć starej tulejki. Tak więc zwróć na to uwagę.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości