maciej1486
21,001
23
2405
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(08-10-2015, 21:56)roman123 napisał(a): Ja myślę że ten wątek tak się przeciągnął dlatego że tak na prawdę nie wiadomo co i jak się stało. Kolega Mask opisuje różne rzeczy. Mechanik wmawia mu jeszcze swoje wizje i dopóki nie obejrzy tego ktoś, kto się zna to nic sensownego z tego nie będzie. Dokladnie to samo mialem wczesniej na mysli lecz uznano ze od tego jest forum by wymyslac na odleglosc rozne wersje i diagnozy w tym wypadku tak sie nie da.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 08-10-2015, 22:25
(08-10-2015, 21:56)roman123 napisał(a): Ja myślę że ten wątek tak się przeciągnął dlatego że tak na prawdę nie wiadomo co i jak się stało. Kolega Mask opisuje różne rzeczy.
Gdyby było wiadomo jak się stało to nie byłoby tematu w ogóle.
Czytałem ten wątek i wychodzi mi, że:
- 2 lata temu była regenerowana turbina
- pomiędzy ww. turbiną a obecnym problemem wystąpił wyciek oleju i rzekomo z tego tytułu był naprawiany katalizator
- teraz jest problem ze stopionym tłokiem, dość chyba jednoznacznie opisany - spadek mocy, dym, trochę jazdy o własnych siłach, warsztat jeden potem drugi na lawecie, silnik zalany paliwem, wyciek oleju nastąpił albo stał się widoczny dopiero w warsztacie. Tłok stopiony, turbina uszkodzona.
Jeśli się mylę, to niech mnie koleżanka (sądząc po kolorze) mask poprawi.
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 08-10-2015, 22:54
(08-10-2015, 22:25)funkoval napisał(a): (08-10-2015, 21:56)roman123 napisał(a): Ja myślę że ten wątek tak się przeciągnął dlatego że tak na prawdę nie wiadomo co i jak się stało. Kolega Mask opisuje różne rzeczy.
Gdyby było wiadomo jak się stało to nie byłoby tematu w ogóle.
Czytałem ten wątek i wychodzi mi, że:
- 2 lata temu była regenerowana turbina
- pomiędzy ww. turbiną a obecnym problemem wystąpił wyciek oleju i rzekomo z tego tytułu był naprawiany katalizator
- teraz jest problem ze stopionym tłokiem, dość chyba jednoznacznie opisany - spadek mocy, dym, trochę jazdy o własnych siłach, warsztat jeden potem drugi na lawecie, silnik zalany paliwem, wyciek oleju nastąpił albo stał się widoczny dopiero w warsztacie. Tłok stopiony, turbina uszkodzona.
Jeśli się mylę, to niech mnie koleżanka (sądząc po kolorze) mask poprawi.
Do tego w międzyczasie wymiana wtrysków, podejrzenie złego paliwa, wyciek paliwa, i zacytuje: "prędkość 160 , obroty w normie do 3000" Przy 160 nie może być 3000 obrotów Kiedy pytaliśmy skąd cieknie było zero odpowiedzi. Pytałem czy mechanik rozebrał głowicę i turbinę- zero odpowiedzi. Pisałem żebyś zobaczył(ła) czy turbina ma luzy- zero. Tutaj każdy każdemu próbuje pomagać. Mi rozsypała się turbina i kiedy poprosiłem na forum o pomoc to przede wszystkim opisałem objawy, odpowiedziałem na pytania tych co już to przerabiali i otrzymałem odpowiedź. Wybaczcie, próbowałem pomóc na ile potrafię ale w poście #56 napisałem że się poddaje.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 08-10-2015, 22:58
(08-10-2015, 22:54)roman123 napisał(a): zacytuje: "prędkość 160 , obroty w normie do 3000" Przy 160 nie może być 3000 obrotów
Ja mam. 3000rpm na 6 biegu to około 160km/h, +/- 2 km/h
Jeśli lecisz w okolicy 160, to rzadko patrzysz na - dość specyficzny w S II - obrotomierz.
(08-10-2015, 22:54)roman123 napisał(a): Kiedy pytaliśmy skąd cieknie było zero odpowiedzi. Pytałem czy mechanik rozebrał głowicę i turbinę- zero odpowiedzi. Pisałem żebyś zobaczył(ła) czy turbina ma luzy- zero.
Auto stoi w warsztacie, jego użytkownik - nie. Jeśli miał wcześniej zaufanie do mechanika, to podaje to, co ten mechanik relacjonuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2015, 23:01 przez funkoval.)
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 08-10-2015, 23:03
Co do obrotów się zgadzam. Mój błąd. Mam 5-cio biegową SC I i tym się sugerowałem.
•
PRZEMO
32,342
67
7858
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 09-10-2015, 05:06
SII PHI 1.9 dci 120 KM nawet na 6 biegu ma więcej niżeli 3k obrotów przy prędkości 160km/h
Chyba że z przepaści.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
maciej1486
21,001
23
2405
255
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(09-10-2015, 05:06)PRZEMO napisał(a): SII PHI 1.9 dci 120 KM nawet na 6 biegu ma więcej niżeli 3k obrotów przy prędkości 160km/h
Chyba że z przepaści.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Dokladnie nawet przy 120 jest juz prawie 2000 a co dopiero przy 160.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 09-10-2015, 06:29
Fajnie. Tylko, że:
1. jeszcze nikt nie podał ile obrotów jest przy 160 w 1.9dCi 120KM, więc to nie posuwa dyskusji
2. argument o specyficznym obrotomierzu (jak on jest wyskalowany, z jaką dokładnością wskazuje aktualne obroty) nadal aktualny
3. z faktu, że przy 120 jest 2000rpm nie wynika, że przy 160 nie może być 3000rpm (ja przy ND4 mam 2000 przy 110km/h).
Coś w temacie?
•
PRZEMO
32,342
67
7858
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 09-10-2015, 06:56
W poniedziałek nagram filmik z 1.9 dci 130 km
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
adi84
7,301
18
3107
7,432
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 09-10-2015, 06:58
A co z Mirem luknie na ten MOTOR ?
•
|