Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Słabe przyspieszenie, brak mocy


Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):Na innym forum przeczytałem, że olej w odmie oznacza tez że zapchał się wężyk odmy.
Również taka może być tego przyczyna, nie koniecznie jest tak że już będzie to kosztowna zabawa. Jeśli się przytkało na wyjściu do kolektora to opary i ten olej, brud mogły zapchać kanały.

Jeśli będziesz robił to znaczy czyścił, prosimy o w miarę dokładne zdjęcia co jak robiłeś, na pewno przyda sę to kolejnym użytkownikom

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Witam po przerwie. Dzisiaj właśnie odwiedziłem ASO Renault, dałem autko na diagnostykę pod kątem słabej mocy. Po zrobieniu diagnostyki stwierdzono "nieprawidłowy przepływ powietrza". Diagnosta stwierdził, że będzie to przepływomierz, ale tez może być i egr. Poza tym jeden wtryskiwacz mam nie od tego silnika, a jeszcze jeden miałem niezakodowany. Zalecenia gościa, to
1. wymienić przepływomierz na nowy
2. wymienić wtryskiwacz który nie pasuje
3. sprawdzić wtryskiwacze.
Coś jeszcze wspomniał o katalizatorze ,ale na początek jak wyżej. i teraz mam pytanie. Przepływka kosztuje ok 350 zł. sprawdzić pierwsze egr czy od razu wstawić nową przepławkę? Co do wtryskiwacza to cena mnie przeraziła za 1 szt. regenerowany ok 1200. Szok. Może kupić używkę?Za odmę się jeszcze nie zabrałem, ale chyba powymieniam wszystko na nowe

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi robii za ten post post:
  •
Highwayman1990
Zarejestrowani

(06-02-2015, 21:14)robii napisał(a): Witam po przerwie. Dzisiaj właśnie odwiedziłem ASO Renault, dałem autko na diagnostykę pod kątem słabej mocy. Po zrobieniu diagnostyki stwierdzono "nieprawidłowy przepływ powietrza". Diagnosta stwierdził, że będzie to przepływomierz, ale tez może być i egr. Poza tym jeden wtryskiwacz mam nie od tego silnika, a jeszcze jeden miałem niezakodowany. Zalecenia gościa, to
1. wymienić przepływomierz na nowy
2. wymienić wtryskiwacz który nie pasuje
3. sprawdzić wtryskiwacze.
Coś jeszcze wspomniał o katalizatorze ,ale na początek jak wyżej. i teraz mam pytanie. Przepływka kosztuje ok 350 zł. sprawdzić pierwsze egr czy od razu wstawić nową przepławkę? Co do wtryskiwacza to cena mnie przeraziła za 1 szt. regenerowany ok 1200. Szok. Może kupić używkę?Za odmę się jeszcze nie zabrałem, ale chyba powymieniam wszystko na nowe

Chyba coś pomyliłeś z tą ceną regeneracji wtryskiwaczy. Za 1200 zregenerujesz komplet wtryskiwaczy. Robiłem to w Focusie 1.9 TDDi. Polecam ten serwis. http://www.wtryskiwacz.com.pl/ Bardzo profesjonalna obsługa.

Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Zregenerowany wtryskiwacz w Intercars. 0445110 110B. Może nie napisali że kpl. Dzięki za linka, może się przydać. Aha i jeszcze jedno przestał tak kopcić, być może po zakodowaniu wtryskiwacza

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2015, 09:54 przez robii.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi robii za ten post post:
  •
Highwayman1990
Zarejestrowani

Głośna praca, kopcenie (na czarno) i brak mocy to typowe dla wtrysków. A powiedz jakim cudem znalazł się u Ciebie wtryskiwacz nie od tego silnika?

Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Nie mam pojęcia. Autko zostało sprowadzone 4 lata temu z Francji i od tej pory nic przy wtryskach nie robiłem. Jeden wtryskiwacz nie posiada kodu IMA, nie posiada żadnych numerów i dlatego muszę kupić wtryskiwacz

Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Witam. Z powodu braku na rynku odmy, a raczej zaworu odmy wziąłem się dzisiaj za demontaż odmy w celu sprawdzenia i ewentualnego przeczyszczenia. Niestety okazało się, że nic tam nie jest przytkane. Wszystko z odmą ok. Za to zawór odmy to już tylko plastikowa puszka. Z membrany nie zostało nic
   
wyczytałem na innym forum że "jeśli membrana będzie miała choćby małą dziurkę,to Turbina wysysa za dużo oparów z komory korbowej silnika poprzez odme (w której nie zdążą się one skroplić i opaść spowrotem) w tym kropelki oleju który wędruje po całym układzie dolotowym, przesącza się przez wszystkie możliwe szczeliny (brudzi cały dolot) po czym dociera do zaworu EGR (recyrkulacji spalin) mieszając się tam ze spalinami" to stwierdzenie pasuje do tego co zobaczyłem później jak zdjąłem przewód przy przepustnicy
   
olej w przewodzieDown. Dla mnie to już tragedia, bo już sobie wyobrażam jaki syf jest dalej, niestety nie mam teraz możliwości aby tam się dostać. Po odpaleniu silnika, po zdjęciu korka oleju stwierdziłem dmuchanie , lekki dymek i delikatne kropelki oleju. Jak myślicie , silnik m się kończy, czy może to wina braku membrany w odmie której zawór jest niby regulatorem ciśnienia w silniku? . Ma ktoś takie przedmuchy? podobno to normalne w tych silnikach.Dodam że samochód nie kopci ponad normę. samochód odpala normalnie,a spaliny są normalnego koloru. Na koniec jeszcze pytanie czy między odmą a silnikiem powinna być jakaś uszczelka?Help U mnie nie było
   

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

A więc tak, ja mam objawy i wszystko to samo, przyśpieszenie mam ok ale z zaworu nie zostało nic -wymieniłem
olej na wężach jest jak i u Ciebie, Na ostatnim zdjęciu widzę że wykręciłeś odmę, a czy odpływ odmy jest drożny ten który idzie cienki wężyk z odmy do dołu do miski?

a ubywało Ci oleju?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2015, 22:09 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op od wymiany do wymiany mi za bardzo nie ubywa.ogólnie to mi olej kapie ale pewnie spod pokrywy bo jest mokro. Wężyki wszystkie drożne.w odmie nie miałem oleju.W następnym tygodniu jadę na czyszczenie egr. To pewnie on jest tez odpowiedzialny za te przyspieszenie.
Jak wymieniłeś zawór to dalej miałeś olej w przewodach?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2015, 22:16 przez robii.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

dopiero nie dawno wymieniłem, na dniach więc dużo powiedzieć nie mogę

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości