Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Ściąga samochód na prawo


kaimoon
Zarejestrowani

op Cześć, post grzecznościowy na prośbę kolegi, który ma Scenic II Ph I.

W warsztacie miał wymieniane z przodu tarcze hamulcowe z klockami, sworznie oraz tuleje oraz na obydwu osiach ma nowe opony całoroczne Hankook. Zrobiona została także geometria zawieszenia.

Z tego co opowiadał to jedynie amortyzatory i maglownica nie były robione.

Po serwisie ściąga mu auto na prawo, poniżej link z filmem:

https://youtube.com/shorts/1ENjhGIQySk?feature=share

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Nie mam pewności ale w SC II jest opcja ustawienia pozycji środkowej kierownicy za pomocą Clip'a. Może po zrobieniu zbieżności (jeśli faktycznie ta czynność została zrobiona prawidłowo ) trzeba przeprowadzić jakąś adaptację układu wspomagania.

Tak czy siak - ja bym reklamował to w warsztacie w którym usługa była wykonana.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Jak nie wali błędami ABS, ASR i ogólnie trakcja, to kąt zerowy jest poprawny.
Do sprawdzenia ciśnienie w oponach, ale pewnym manometrem, same opony, hamulce oraz łożyska.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2022, 16:25 przez twilk7.)

Odpowiedz
Karolkm
Zarejestrowani

Tam zbieżności nie ma, ktoś to ch... ustawil

Odpowiedz
grzelisek
Zarejestrowani

Albo inna opcja. Kilkanaście lat temu w escorcie od razu po ustawieniu zbieżności ściągało mnie na prawo i to mocno, zamieniłem na chwilę koła z przodu miejscami i przestało ściągać, jechał prosto. Koła przód poszły na tył, nie było już problemu ze ściąganiem.

Odpowiedz
itek
Nie zgadywać tylko jazda z powrotem do warsztatu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

twilk7Jak nie wali błędami ABS, ASR i ogólnie trakcja, to kąt zerowy jest poprawny.
Do sprawdzenia ciśnienie w oponach, ale pewnym manometrem, same opony, hamulce oraz łożyska.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

W praktyce - błędami nie będzie walić po oczach, a jechać się nie da, bo aż ręka boli, tak kierownicę ciągnie.
W ScII klasyczna przyczyna to ustawianie zbieżności bez zachowania ustawienia koła kierownicy na wprost.
W praktyce po każdym ruszeniu końcówek drążków konieczne jest sprawdzenie ustawienia kierownicy na wprost (korelacja z ustawieniem kół do jazdy na wprost) i zerowanie kąta skrętu (kalibracja układu wspomagania elektrycznego, taki jego urok).
Co ja się swojego czasu (a dawno to było) nawalczyłem z tematem, to moje. A diagnosta uparł się, że poprawi, no i "poprawił". Z konieczności wyzerowałem programowo kąt i przejeździłem dniówkę  z krzywo ustawioną kierownicą, bo dostępu do kanału nie było.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • PunkRock86
Karolkm
Zarejestrowani

U mnie też był z tym problem, ustawiane u mechanika i było ciulowo. Wkoncu wkurzyłem się i zrobiłem to w garażu na sznurek względem kół tylnich i potem jechał jak po sznurku.

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

U mnie wystarczyło maglownicę wymienić. Miała luzy.

Wysłane z mojego V2041 przy użyciu Tapatalka

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
itek
Jeśli przed wymianą było dobrze to nie szukać nic nowego, tylko w tym obszarze. Na rolkach w SKP sprawdzić opory toczenia i jeśli nie wyjdzie
opór większy na prawej str. to robić ponownie geometrię. Nie wszystkie warsztaty z tym sobie radzą. U mnie za trzecim razem poskutkowało.
Zamiana kół też może mieć wpływ. Luz na maglownicy, moim zdaniem-nie!

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości