Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Rezystancja opornicy wentylatora


dartek2000
Zarejestrowani

op Witam

 Mam problem z rezystorem wentylatora  (klimatyzacja ręczna), nie działa na pierwszym biegu, chciałem wymienić całą opornicę, ale okazało się że mam nietypową wtyczkę 6pinów (A1-A4;B1;B5), niestety na allegro są dostępne tylko 5cio lub 7mio pinowe. Muszę więc dorobić protezę. Opornica to trzy rezystory , jeden ma  przerwę, ten od pierwszego biegu, zamierzam go dolutować, tylko jaka jest rezystancja poszczególnych rezystorów w opornicy, mnie interesuje rezystancja między A1-A2, czy ktoś może pomierzył to i zna wartości? A może ktoś ma starą opornicę i zmierzy rezystancję?
I jeszcze jedno, czy wtyczkę zasilania wentylatora (ta na kablach z opornicy) można jakoś odłączyć, czy niestety trzeba ciąć kable aby wyjąć opornicę?

Odpowiedz
violator667
Zarejestrowani

Powinienem gdzieś mieć starą opornicę (bez biegów 2 i 3) - jak znajdę to zmierzę ten pierwszy bieg - nic nie obiecuje bo nie wiem czy uda mi się ją zlokalizować bez gruntownego sprzątania graciarni Biggrin
Co do samej wymiany to jeśli nie chcesz rozbierać kokpitu będziesz musiał ciąć i lutować w aucie bo nie da rady odpiąć kabla bez demontażu deski.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Najlepiej co by nie bylo, dac nowa opornice calkiem. Stary kabel do wentylatora uciać i wyjdzie bez sciagania deski. A z nowej opornicy juz kabel mozna dolem do wentylatora poprowadzic. Wowczas jest 100% pewnosc ze zadziala wszystko. Przy takich kombinacjach i skladaniu z elementow opornicy recznie zawsze jest szansa spora ze cos pojdzie nie tak i robota byla na darmo zrobiona.

Odpowiedz
dartek2000
Zarejestrowani

op Będę wdzięczny za zmierzenie tej opornicy, oby się odnalazła.

Całą opornicę można wymienić, ale musiałbym również wymienić wtyczkę, albo przestawiać piny we wtyczce (jeżeli się da). Widziałem też na ebay wtyczkę chińską z wszystkimi 10-cioma pinami. Lutowanie w takiej pozycji jest dosyć niewygodne, a może to zacisnąć?

Podaję też link dla ciekawych jak anglicy wyciągają opornicę przez licznik, licznik wyjmuje się łatwo (już to przerabiałem): http://www.renaultforums.co.uk/129-sceni...ins-4.html
myślałem, że da się też w ten sposób odłączyć wtyczkę wentylatora, tylko nie wiem gdzie ta wtyczka wchodzi.

Odpowiedz
violator667
Zarejestrowani

Ja wyjmowałem schowek pasażera - trzeba zluzować obudowę konsoli środkowej i można się dostać do opornicy - ma trochę (choć nie za dużo) kabla (wiązka od wentylatora) można wyciąć i wyjąć opornicę - później trzeba się trochę nagimnastykować żeby wlutować tą obciętą wiązkę - ja sobie wstawiłem dodatkowe 40 cm kabla co by w przyszłości nie lutować zaraz za schowkiem bo to strasznie niewygodne Biggrin
Kwestia wypięcia kabla od wentylatora: sam nie widziałem ale mam znajomego speca od renault - twierdzi, że bez demontażu kokpitu nie da rady wypiąć tej wtyczki - sam nie testowałem - posłuchałem jak mówił, że prościej wyciąć i zlutować po robocie.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Wartości powinny być jak poniżej:
Prędkość 1 (ścieżki A1 i A4): 1,97 Ω
Prędkość 2 (ścieżki A2 i A4): 1,3 Ω
Prędkość 3 (ścieżki A3 i A4): 0,41 Ω

Odpowiedz
dartek2000
Zarejestrowani

op dzięki za wartości rezystancji, właśnie tego mi brakowało.
To są wartości mierzone, czy katalogowe ?
Mój miernik aż taki dokładny nie jest aby pokazać nawet dziesiąte części Ω, na mojej opornicy A3-A4 około 0,5 Ω; A2-A4 około 1,5 Ω.
Poszukam więc rezystora około 0,5Ω tylko jeszcze nie wiem jakiej mocy (oczywiście dużej, chociaż na pierwszym biegu i tak płynie najmniejszy prąd).
A jaką moc może mieć wentylator dmuchawy? to pomogłoby oszacować moc rezystora.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Myślę, że pełna moc wentylatora to około 350 W. Opór silnika wentylatora to max 0,5 oma.

Odpowiedz
dartek2000
Zarejestrowani

op Spróbuję z rezystorem 0,68Ω 40W, ale jest trochę duży, będzie to komicznie wyglądało, chyba jednak skończy się na zamiana całej opornicy i wtyczki.
(40 W to może zbyt wiele, ale znowu 10 W to zbyt mało)

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017, 18:41 przez dartek2000.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Chyba zachodzi ty mała pomyłka. Skoro piszesz, że nie działa I bieg, to powinien tam być opornik ten największy, czyli ok 2 Ohm. Gdzieś czytałem, że silnik wentylatora (ten w SC II) ma ok 150W mocy. No to moc opornika też musi być słuszna Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017, 20:22 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości