dartek2000
8
0
0
0
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Brzeg
op
Witam
Mam problem z rezystorem wentylatora (klimatyzacja ręczna), nie działa na pierwszym biegu, chciałem wymienić całą opornicę, ale okazało się że mam nietypową wtyczkę 6pinów (A1-A4;B1;B5), niestety na allegro są dostępne tylko 5cio lub 7mio pinowe. Muszę więc dorobić protezę. Opornica to trzy rezystory , jeden ma przerwę, ten od pierwszego biegu, zamierzam go dolutować, tylko jaka jest rezystancja poszczególnych rezystorów w opornicy, mnie interesuje rezystancja między A1-A2, czy ktoś może pomierzył to i zna wartości? A może ktoś ma starą opornicę i zmierzy rezystancję?
I jeszcze jedno, czy wtyczkę zasilania wentylatora (ta na kablach z opornicy) można jakoś odłączyć, czy niestety trzeba ciąć kable aby wyjąć opornicę?
•
violator667
4
0
0
2
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gdynia
Powinienem gdzieś mieć starą opornicę (bez biegów 2 i 3) - jak znajdę to zmierzę ten pierwszy bieg - nic nie obiecuje bo nie wiem czy uda mi się ją zlokalizować bez gruntownego sprzątania graciarni
Co do samej wymiany to jeśli nie chcesz rozbierać kokpitu będziesz musiał ciąć i lutować w aucie bo nie da rady odpiąć kabla bez demontażu deski.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 23-10-2017, 09:44
Najlepiej co by nie bylo, dac nowa opornice calkiem. Stary kabel do wentylatora uciać i wyjdzie bez sciagania deski. A z nowej opornicy juz kabel mozna dolem do wentylatora poprowadzic. Wowczas jest 100% pewnosc ze zadziala wszystko. Przy takich kombinacjach i skladaniu z elementow opornicy recznie zawsze jest szansa spora ze cos pojdzie nie tak i robota byla na darmo zrobiona.
•
dartek2000
8
0
0
0
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Brzeg
op
Będę wdzięczny za zmierzenie tej opornicy, oby się odnalazła.
Całą opornicę można wymienić, ale musiałbym również wymienić wtyczkę, albo przestawiać piny we wtyczce (jeżeli się da). Widziałem też na ebay wtyczkę chińską z wszystkimi 10-cioma pinami. Lutowanie w takiej pozycji jest dosyć niewygodne, a może to zacisnąć?
Podaję też link dla ciekawych jak anglicy wyciągają opornicę przez licznik, licznik wyjmuje się łatwo (już to przerabiałem): http://www.renaultforums.co.uk/129-sceni...ins-4.html
myślałem, że da się też w ten sposób odłączyć wtyczkę wentylatora, tylko nie wiem gdzie ta wtyczka wchodzi.
•
violator667
4
0
0
2
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Gdynia
Ja wyjmowałem schowek pasażera - trzeba zluzować obudowę konsoli środkowej i można się dostać do opornicy - ma trochę (choć nie za dużo) kabla (wiązka od wentylatora) można wyciąć i wyjąć opornicę - później trzeba się trochę nagimnastykować żeby wlutować tą obciętą wiązkę - ja sobie wstawiłem dodatkowe 40 cm kabla co by w przyszłości nie lutować zaraz za schowkiem bo to strasznie niewygodne
Kwestia wypięcia kabla od wentylatora: sam nie widziałem ale mam znajomego speca od renault - twierdzi, że bez demontażu kokpitu nie da rady wypiąć tej wtyczki - sam nie testowałem - posłuchałem jak mówił, że prościej wyciąć i zlutować po robocie.
•
andrzejwa
2,638
53
1281
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Wartości powinny być jak poniżej:
Prędkość 1 (ścieżki A1 i A4): 1,97 Ω
Prędkość 2 (ścieżki A2 i A4): 1,3 Ω
Prędkość 3 (ścieżki A3 i A4): 0,41 Ω
•
dartek2000
8
0
0
0
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Brzeg
op
dzięki za wartości rezystancji, właśnie tego mi brakowało.
To są wartości mierzone, czy katalogowe ?
Mój miernik aż taki dokładny nie jest aby pokazać nawet dziesiąte części Ω, na mojej opornicy A3-A4 około 0,5 Ω; A2-A4 około 1,5 Ω.
Poszukam więc rezystora około 0,5Ω tylko jeszcze nie wiem jakiej mocy (oczywiście dużej, chociaż na pierwszym biegu i tak płynie najmniejszy prąd).
A jaką moc może mieć wentylator dmuchawy? to pomogłoby oszacować moc rezystora.
•
andrzejwa
2,638
53
1281
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Myślę, że pełna moc wentylatora to około 350 W. Opór silnika wentylatora to max 0,5 oma.
•
dartek2000
8
0
0
0
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Brzeg
op
Spróbuję z rezystorem 0,68Ω 40W, ale jest trochę duży, będzie to komicznie wyglądało, chyba jednak skończy się na zamiana całej opornicy i wtyczki.
(40 W to może zbyt wiele, ale znowu 10 W to zbyt mało)
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017, 18:41 przez dartek2000.)
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 23-10-2017, 20:20
Chyba zachodzi ty mała pomyłka. Skoro piszesz, że nie działa I bieg, to powinien tam być opornik ten największy, czyli ok 2 Ohm. Gdzieś czytałem, że silnik wentylatora (ten w SC II) ma ok 150W mocy. No to moc opornika też musi być słuszna
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2017, 20:22 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
|