Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Przelany paliwem 1.6 16v strzela z wydechu


cygi
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Witam. Miałem problem ze swoim Sceniciem, nie chciał chodzić na zimnym na wolnych obrotach, gasł, okazał się uszkodzony elektrozawór zmiennych faz. Auto dostało nowy elektrozawór i jest diametralna poprawa. ATrzyma wolne obroty na zimnym, czasem zdarzy mu się trzęsienie na wolnych obrotach, błędów pyclip nie pokazuje już żadnych natomiast mam problem z zalewaniem auta paliwem. Auto do tego stopnia jest przelane, że stopiło katalizator, trzeba było go usunąć bo pierwsza część katalizatora zatkała drugą i auto nie miało siły jechać. Katalizator został usunięty do czasu aż nie naprawię usterki, wtedy zamontuje nowy. Jakieś pomysły jeżeli brak błędów ? Któraś z sond ? Auto jest przelane do tego stopnia, że gdy jadę potrafi strzelić z wydechu jak z karabinu.

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Co pokazują sondy?
Jaki notujesz spalanie?
Sprawdzałeś kiedyś wtryskiwacze?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Obstawiam przepuszczające/lejące wtryskiwacze albo zbyt duże ciśnienie w listwie wtryskowej (raczej mało prawdopodobne ale zmierzyć można).

Odpowiedz
cygi
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Spalanie zdecydowanie zawyżone. Problem z układem paliwa raczej bym odrzucił bo auto jest z gazem i na gazie występuje ta sama historia.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Klasyczny objaw przestawionego punktu zapłonu = zbyt mały kąt wyprzedzenia zapłonu i w efekcie paliwo zamiast w cylindrach, spala się w kolektorze wydechowym i katalizatorze - stąd przegrzanie katalizatora i strzelanie z wydechu. Oczywistym skutkiem jest też spadek mocy i zwiększenie zużycia paliwa (ciśniesz, żeby w ogóle jechać)
Może to, oczywiście, być także winą niesprawnych wtryskiwaczy, ale to dość łatwo sprawdzić - co polecam/. Zresztą - sygnalizowane były by błędy.
Wiem, że o punkcie zapłonu decyduje sterownik silnika, ale czyni to na podstawie sygnałów z czujników - zatem odczyt parametrów czujników to początek szukania.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(03-10-2023, 08:49)cygi napisał(a): Problem z układem paliwa raczej bym odrzucił bo auto jest z gazem i na gazie występuje ta sama historia.
No i? Jak dostaje benzynę przez uszkodzone wtryskiwacze podczas pracy na gazie to co będzie?

Od czegoś musisz zacząć bo zdalnie przez internet tego się nie naprawi.

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Zacznij od pomiarów sond, bo na jej podstawie ustala się wiele parametrów, jeżeli sondy będą pokazywały bzdury to nigdy nie dojdziesz co jest źle

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości