Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problemy z układem kierowniczym i ściąganie.


thomassino
Zarejestrowani

op Witam.

Ponad rok temu w moim SCENIC II miałem wymieniany dwu mas i mechanik powiedział że może być delikatnie zmieniona zbieżność bo demontował zwrotnice. Niby nie widziałem problemu ze zbieżnością przez ten czas i auto nie ściągało oraz nie cięło opon. Niedawno zmieniłem opony na zimowe i zauważyłem że podczas przyśpieszania ( pedał w podłogę ) auto ściąga w lewo, bardzo mnie to zaniepokoiło i postanowiłem zrobić zbieżność bo pomyślałem że może to przez to zaniedbanie rok temu. Pojechałem do warsztatu cieszącego się dość niezłą opinią. Opisałem problem a oni zaczęli ustawiać zbieżność. Po wyjechaniu z warsztatu była godzina 17:55 a oni pracują do 18:00 praktycznie po 10 minutach jazdy zobaczyłem że problem nie zniknął a wręcz się nasilił i kierownica jest delikatnie krzywo. zadzwoniłem do nich następnego dnia i opisałem problem, od razu stwierdzili usterkę sforznia  wahacza i końcówki drążka kierowniczego. Pojawiłem się na poprawce zbieżności i tak... sprawdzili luzy na zawieszeniu i powiedzieli że wszystko ok, Poprawili zbieżność wyjechałem od nich i dalej to samo z tym że kierownica była już prosto. Mało mnie szlak nie trafił i machnąłem ręką na takich fachowców. Umówiłem się z innymi super fachowcami i opisałem cały problem. Od razu sprawdzili całe zawieszenie i powiedzieli że śworznie wahaczy do wymiany i końcówki drążków też. Wymieniłem sam całe wahacze i końcówki ( wahacze 400zł, końcówki drążków kierowniczych 150zł ) Pojechałem na umówioną zbieżność i ustawili po fachowemu i powiedzieli że przednie koło od kierowcy jest pochylone górą do wewnątrz auta. Mało mnie ch*j nie strzelił. Wyjechałem od nich i kierownica znowu krzywo i dalej ciągnie w lewo przy dodawaniu gazu. mija weekend a ja mam dość wszystkich pseudo majstrów, dziś dużo czytałem na temat zbieżności w scenicu II i podobno jest coś takiego jak punkt zero ustawiany CLIP-em. Dodatkowo z tym kątem pochylenia koła czy mogę to ustawić wysuwając amortyzator ze zwrotnicy ? PS: Przy wymianie końcówek drążków i wahaczy tego nie dotykałem. Za wszelką pomoc w tej sprawie bardzo dziękuję. Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2017, 20:47 przez thomassino.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A zamieniałeś koła przód tył?
Może opona jest wadliwa i dlatego ściąga.

Nie ma regulacji pochylenia koła w scenicu.
Amortyzator musi wejść na odpowiednią głębokość w zwrotnicę bo inaczej nie włożysz śruby ściskającej zwrotnicę na amortyzatorze.

Odpowiedz
thomassino
Zarejestrowani

op Tak była rotacja kół i dalej to samo. 
Czyli obstawiać zgiętą zwrotnicę z tym kątem koła ?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi thomassino za ten post post:
  •
Los_05
Zarejestrowani

Żeby ustawić poprawnie zbieżność w sceniku musisz ustawić klipem lub jakimś innym kompem punkt zero. Punkt ten to podstawa wtedy tylko masz pewność że kierownica jest ustawiona centralnie na środku, wiele zakładów ustawia zbieżność, lecz nie wiele potrafi ją ustawić dobrze, scenik nie posiada możliwości ustawienia kąta pochylenia ewentualnie wywalona górna poduszka z łożyskiem, lub łącznik stabilizatora może troszkę zmienić kąt, a żeby skrzywić piastę to musiał by cię ktoś zdrowo jeb.... w koło i wątpię żeby się to udało więc musisz poszukać takiego zakładu który umie ustawiać zbieżność.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Podstawą jest ustawianie zbieżności przy kołach ustawionych dokładnie na wprost, z zachowaniem symetrii kątów ( zbieżność każdego koła względem osi pojazdu taka sama ) z następnym ustawieniem punktu zerowego układu wspomagania.
Przerabiałem ten temat dość dogłębnie. |
Tak sie dzieje, gdy zbieżność ustawia sie "sumarycznie" tylko na jednym drążku, bez zwracania uwagi na ustawienie kierownicy. Punkt zerowy jest przestwiony, w efekcie - przy jeździe na wprost wspomaganie ciągnie kierownicę w bok (dąży do punktu zerowego wypadajacego na skręconych kołach).
Przy zachowaniu pierwotnego ustawienia na wprost najczęściej nie trzeba kalibrować ukł. wspomagania.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2017, 13:49 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Może klocek hamulcowy trzyma lewą tarczę ? Gdybam.

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
thomassino
Zarejestrowani

op Dziękuję za odpowiedzi Biggrin

Poszukam ( podzwonię ) jakiego zakładu gdzie robią to podpinając pod OBD.
Raczej marne szanse że takowy zakład znajdę,+ więc będę musiał fatygować się pewnie do warszawy (może coś polecicie).

Tak jeszcze myślę czy ten kąt pochylenia koła może powodować ściąganie w lewo?
Dodam jeszcze że najbardziej odczuwalne, silne ściąganie czuć na jedynce podczas gwałtownego ruszania i przy manewrach wyprzedzania jak daję opór w pedał gazu i robię manewr w lewo kierownicą (aż czasami się boję że stracę panowanie nad autem ).


Macie może jakiś pomysł co mogło jeszcze paść że pojawił się ten kąt nachylenia koła. Łożysko na amorku sprawdzę prawdopodobnie dopiero w piątek i coś napiszę.

Dzięki Biggrin

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Cały mcPerson bym wyciągnął i zobaczył czy amortyzator nie jest skrzywiony i czy poprawnie siedzi w zwrotnicy.

Odpowiedz
thomassino
Zarejestrowani

op
(18-12-2017, 13:31)michaldck napisał(a): Może klocek hamulcowy trzyma lewą tarczę ? Gdybam.

Raczej nie bo ściągało by cały czas a nie wtedy jak mocno przyśpieszam.

Na 16 stycznia jestem umówiony w Renault na zrobienie zbieżności i zlokalizowanie usterki koła ( z kołem to sam wcześniej powalczę ). Dam znać co i jak poszło.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2017, 23:50 przez thomassino.)

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Jeśli koła kręcą się luźno i powietrza w sam raz to masz coś z geometrią i kątami nie halo.
Podczas przyspieszania auto ma prostować koła jak w wózku sklepowym. Po to są kąty wyprzedzenia zwrotnicy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości