Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z klimatyzacją


luki2986
Zarejestrowani

op Witam, mam problem z klimą, otóż w październiku skończył mi się czynnik więc pojechałem "dobić" klimę. Wszystko działało elegancko, chłodziło, climatronic reagował na zmiany temperatury zadane na panelu. Zimą niestety auto więcej stało niż jeździło, po drodze była wymiana aku. 

Po zgłoszonym przez mnie problemie z radiem w odpowiednim temacie, koleś który ogarniał mi też zmianę języka menu zauważył w clipie, że jest błąd klimy i nie działa, nic więcej nie drążyliśmy bo myślałem, że to stary błąd który mógł wyskoczyć jak skończył się czynnik, nawet nie wiem czy koleś błąd skasował.

Do meritum, nastały cieplejsze dni i chciałem powymieniać bezpieczniki bo nie wszystkie żarówki świecą nawet po wymianie na nowe. Przy przeglądzie zauważyłem, że bezpiecznik od dmuchawy wyleciał? ktoś wyciągnął? ale wtedy chyba kompletnie by nie działało? Włożyłem go z powrotem. Climatronic nie reaguje na zmianę temperatury zadanej na panelu, zazwyczaj jak się wybrało 15stopni w trybie auto to wiatraki włączały się na najwyższe obroty a teraz zero reakcji. Klima się nie załącza, nie słychać sprzęgiełka, obroty się nie podnoszą, nie chłodzi, nie działa. Temperatura zewnętrzna jest wyświetlana prawidłowo bez przekłamań.

Ktoś ma jakiś pomysł? 

Jutro jadę sprawdzić czy jest czynnik i ewentualnie czy jest jakaś nieszczelność. 

Żona wcześniej miała megane 2 z manualną klimą i jedyną awarię jaką to auto miało to czujnik ciśnienia klimy a tutaj co chwilę coś  Kwasny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2019, 22:34 przez luki2986.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Zakręcony post na maksa. Najlepiej nagraj film jak to wygląda, bo nic nie rozumiem z tego. Nie ma bezpieczników, a działa, ale w sumie to nie działa.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

W październiku z jakichś powodów czynnik się ulotnił. Więc gdzieś musi być nieszczelność.
Czynnik w klimatyzacji pracuje w zamkniętym obwodzie i nie ma prawa "się skończyć".

Jedynie co kilka sezonów zalecana jest wymiana oleju czyli wyciągnięcie czynnika ze zużytym olejem i nabicie z powrotem ze świeżym olejem.

Odpowiedz
luki2986
Zarejestrowani

op Do wymiany była chłodnica klimatyzacji. Nieszczelność była tak mała, że maszyna "nabijająca" układ jej nie wykrył. Klima nabita i śmiga, pozostaje problem z brakiem reakcji wentylatorów w trybie auto na zmianę temperatury. Obstawiam czujnik temperatury wewnątrz kabiny bo sam panel działa ok w ustawieniach "manualnych".

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(11-04-2019, 19:48)luki2986 napisał(a): pozostaje problem z brakiem reakcji wentylatorów w trybie auto na zmianę temperatury.
co przez to rozumiesz? wentylatory się nie kręcą?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • PRZEMEK1981
luki2986
Zarejestrowani

op Wentylatory na ustawieniu manualnym normalnie się kręcą z reakcją na żądaną intensywność natomiast w trybie auto wentylatory chodzą jednostajnie. Jak jest nagrzane wnętrze, włączy się tryb auto i zmniejszy temperaturę, np. na 16stopni, wentylatory nie reagują a powinny intensywnie schładzać wnętrze do zadanej temperatury.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2019, 18:45 przez luki2986.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

do sprawdzenia czujnik temp wewnętrznej, ten z turbinką przy lusterku wstecznym

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Popieram czujnik temperatury wnętrza do sprawdzenia.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości