Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


kris-pmi
Zarejestrowani

no to Romek sam faktycznie nie jesteś.
U mnie też pojawia się ten komunikat "usterka hamulca parkingowego" ale dzieję się to tylko i wyłącznie przy odpalaniu po nocnym postoju. Komunikat zapala się dosłownie na sekundę,może dwie i gaśnie. Później ilekroć odpalam auto komunikatu nie ma. Hamulec zaciąga i puszcza bez problemowo,tylko właśnie przy pierwszym odpalaniu danego dnia coś mu odwala.
Czym to może być spowodowane?

kris-pmi 
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kris-pmi za ten post post:
  • sztygar
Knightrider
Zarejestrowani

U mnie błąd o ręcznym pojawiał sie tylko na chwile po długim postoju, po 2 miesiącach zaczął sie już palić caly czas, i czasami przy zaciąganiu wył strasznie.
Jezdziłem z tym z 4 miesiące i w końcu oddałem auto do ASO, okazało sie że jedna linka sie zatarła tak bardzo że nie mogli jej zdemontować (musieli ciąć).
Ręczny nie działał na tylne lewe koło - stąd był ten komumikat o problemie z ręcznym ba desce rozdzielczej.

W ASO wymienili linki na nowe i już jest wszystko w porządku.
Koszt naprawy wyniósł 550zł Biggrin

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

To ja opowiem swoja historie hamulec sprawny itp a blad pojawial sie kilka dni po skasowaniu. Jedyne co komp pokazywal to zbyt niskie napiecie aku. Wymiana na nowy nic nie dalo. Czujnik temp pokazywal mi 4 kreski. Okazalo sie ze robil zwarcie i napiecie wariowalo co powodowalo blad hamulca. Po wymianie czujnika cisza i spokoj.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mirek
Zarejestrowani

maciej1486 a jak długo już masz spokój po wymianie tego czujnika u mnie podobna sytuacja i też wymieniałem aku -kasowałem błęda-po ok 3 miechach błąd od nowa wyskoczył , a koszt takiego czujnika jaki jest i gdzie jego położenie?

A jeszcze jak ktoś ma namiar na filmik z demontażu linek to bym prosił bo wpadłem tylko na filmik jak jakiś angol drze cały moduł z linkami

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2016, 10:33 przez Mirek.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Auto sprzedalem 9 miesiecy temu. Z kupujacym rozmawialem miesiac temu to bledu nadal nie bylo.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Kaspian
Zarejestrowani

Mam sobie Grand Scenica z 2007 roku. 2 dci. Hamulec ręczny elektryczny.
Na przeglądzie wyszło, ze przy lewym kole mam niesprawny hamulec ręczny (tylny?).
Pojechałem do mechanika i ten nie wie czy to linki (2x120pln) czy moduł (od 2000 pln w górę).
Pytam go czy może zamontować linki i sprawdzić. Nie może. Co robić?

Jak zaciągam hamulec, na tablicy wyświetla mi się, ze hamulec reczny jest właczony.
Jak ruszam - wyświetla się komunikat, że hamulec reczny jest wylaczony.
Hamulec normalnie działa - jak stoję pod górką i zaciągam.
Jak wyłaczam silnik - na tablicy pojawia mi się komunikat - hamulec jest włączony.

I jeszcze jedno.
Auto ma hands free. Jak zamykam auto z pilota to przez chwilę coś piszczy. Po 10 sek ustaje.
I tak sobie myślę, że w aucie jest coś takiego, że jak się wyłącza auto i zamyka to automat blokuje ręczny.

Czy da się ustalić czy to linki czy moduł?

Czy podłączenie pod clip - pokaże czy padł moduł?
Jakieś 3 tyg. temu byłem u mechanika z inną sprawą i clip nie wykazał żadnych błędów  w aucie.
Osobno ten technik też mówił, że nie działa lewy hamulec ręczny.
I tak myślę, że gdyby clip pokazał, że moduł nie działa to by powiedział, że hamulec ręczny nie działa bo to widać na komputerze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2016, 13:29 przez pio555.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Niesprawny czyli nie trzyma zupełnie nic? Czy może zbyt słabo?
Obstawiam linki. Gdyby to był moduł, to racze by wyświetlał błąd na desce.
Poza tym jak mechanik nie wie, to kto ma wiedzieć? On za to kasę bierze żeby znaleźć usterkę i naprawić.

Thumbup
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

hamulec sie zaciagac powinien z automatu przy wylaczeniu silnika, nie zamkniecie auta. Chyba ze jest ustawiony tryb skandynawski to tego nie bedzie.
Wszystko wskazuje ze to problem albo z linkami wyciagnietymi, albo najprawdopodobniej z zaciskami samymi. Elektryke masz sprawna bo inaczej bylby na desce blad ze nie dziala.
Cos duzo ktos krzyczal za modul te 2000 w gore. Ceny sa do 2000 z linkami.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Sprawdź najlepiej z kimś, drugim, jak zaciąga ręczny czy "chodzą" linki. Zwłaszcza w tym kole co nie hamuje. Moduł masz dobry, bo jak piszesz, hamulec działa tylko, że na jedno koło. Kwestia albo linki albo mechanizmu przy zacisku.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Regeneracja modułu kosztuje 350 zł i to w ASO. Także chyba musisz zmienić mechanika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • A2-eR11




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości