Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


marcintkacz
Zarejestrowani

W zacisku raczej nie ma co się zepsuć. Wymieniałem niedawno gumki w swoim i dla sportu rozebrałem. Jeżeli coś może się zapiec to tylko cylinderek jak w każdym innym zacisku. Sam element pchająco-kręcąco :> dociskający wewnętrzny tloczek, to zwykła śruba...pływająca sobie w płynie hamulcowym.

Odpowiedz
maxiu11
Zarejestrowani

szukam odpowiedzi od kilku dni po innych forach ale nikt jakos nie mial takiego przypadku normalnie rece opadaja...

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Może zacisk nie ten?? Nie wiem, są dwa rodzaje czy coś??

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
maxiu11
Zarejestrowani

Zacisk dobierany wedlug vin jest taki sam jak ten co zdemontowalem. Czy mogl sie uszkodzic w zacisku postojowy bo liniki wymienilem dopiero po wymianie zacisku i dwa razy postojowy nie odbil do konca co skutkowalo zagrzaniem kola i to dosyc mocnym ciezko bylo utrzymac reke na kole ??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 17:16 przez maxiu11.)

Odpowiedz
mariusz1975
Zarejestrowani

Zeby wymienić linki nie trzeba rozbierać mechanizmu tak jak jest to na you tube, weż poprostu wkręć więcej tą linkę , która mniej ci się zaciąga ,czyli te dwa cmm tak jak ci brakuje lub tak aby linka była naciągnięta, jest też możliwość że masz za długa linkę

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

proponowałbym prawidłowo zrobić kalibrację ręcznego i powinno być dobrze. U oliwka dla beki zrobiliśmy kalibrację zmieniając tylko liczbę miejsc w aucie z 5 osób na 7. i po zaciągnięciu pod górkę żeby ruszyć to tak jakby trzymał z jednej strony mocniej przez ok 2 sek. Po ponownej prawidłowej kalibracji wszystko wróciło do normy. Zrobilismy to Mega macsem PC.

Odpowiedz
maxiu11
Zarejestrowani

Kalibracje robilem CLIP-em zadnej poprawy, natomiast wkrecenie linki nic nie pomaga po ponownym uruchomieniu hamulca wszystko wraca do stanu poprzedniego. Zanim zamontowalem linke porownalem ja ze stara i w dlugosci wychodzily takie same.

Odpowiedz
maxiu11
Zarejestrowani

Witam kolegow ponownie, zawziolem sie na ten hamulec i w ostatecznosci "naprawilem"  Biggrin Naprawa polegala na rozruszaniu starej linik, dokladnym przesmarowaniu i oczywiscie montazu zamiast nowej kupionej a al..gro. Po zamontowaniu starej linki wszystko wrocilo do normy, ciekawostka jest fakt ze obie liniki sa takiej samej dlugosci tylko ta nowa po montazu zaczela bardzo ciezko chodzic przed montazem bylo w miare normalnie. Stara po przesmarowaniu dala sie przesuwac jedny palcem w obie strony natomiast ta nowa nawet po przesmarowaniu dalej nie mozna bylo lekko przesuwac. Nie wiem tylko na jak dlugo pomoze ta "naprawa" i od kogo w razie czego brac te nieszczesna linke.

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Widać ta "nowa" ma jakiś kiepski pancerz, który podczas wyginania się deformuje i utrudnia ruchy samej lince. Swego czasu, z tego własnie powodu, w rowerach zaczęto stosować pancerze plastikowe zamiast tradycyjnych skrętek stalowych, które to miały tendencje do odkształcania i tarcia o linkę.
Wniosek, kupować "oryginalne" lub porządne zamienniki. Pytanie jak te zamienniki rozpoznać...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2016, 09:06 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Axel9111
Zarejestrowani

Witam.Ja mam taki problem ze gdy gasze Grand Renie na wcisnietym hamulcu nożnym to mechanizm wyje tak ze pies nie chce podejsc do bramy.Gdy na odpalonym silniku zaciagam reka ta cud wajchę to samo sie dzieje.Uspokaja to fakt gaszenia silnika bez nacisnietego nożnego hamulca(jesli tak zrobie wszystko dziala jak nalezy).Pytanie czy to kwestia linek czy moze czegos innego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2016, 13:16 przez Patrys4891.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości