SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem
No dobra, poczekam jeszcze na inne opinię, ale Twoja wydaje mi się trafna, bo na stronie El-Cars znalazłem podobną informację na temat tego dźwięku. Szukam demontażu w instrukcji i wysyłam.
a nie było w Twoim wypadku że jak wymieniałeś klocki i tarcze to ktoś manualnie wcisnął tłoczki do środka a nie wykorzystał testera diagnostycznego i wykonał operację według zaleceń producenta. Czynność pierwsza odciągnięcie tłoczków do wymiany klocków. czynność druga adaptacja nowych klocków i tarcz. miałem taki podobny problem u znajomego w Passacie który "zaoszczędził" na wymianie i oddał auto do Pana Kazia co nie miał testera "bo po co przecież ja wymieniam klocki od 30 lat i nigdy nic sie nie działo". okazało się że po podłączeniu KTS-a i wykonania adaptacji klocków ręczny zaczął działać.
Robiłem to za granicą, w warsztacie specjalizującym się w układach hamulcowych, ale nie wykluczam niczego. Zajrzałem do demontażu modułu i raczej odpuszczę, bo to jak dla mnie zbyt skomplikowane. Zamierzam podjechać do Renault i powiedzieć im jak się ma sytuacja, może mi to zdiagnozują. Wymiana na nowy raczej nie wchodzi w grę, bo nawet nie chcę myśleć jaki to byłby koszt. Trochę kiepska sytuacja.
Kiedyś pamiętam coś pisałeś o tym już, pytanie czy byłeś w serwisie? na akcji przywoływawczej?
jest Twój VIN tu? http://www.scenic-forum.pl/attachment.php?aid=4215
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Masz rację Mati pytałem o tą całą akcję przywoławczą, ale jak się dowiedziałem dziś przeprogramowanie nie ma związku z obecną awarią. Mechanicy z Renault ustalili, że usterka faktycznie jest w module, a dokładniej w "zwijaczu linki". Zaproponowali mi dwie opcje. Demontaż i wysłanie do naprawy (koszt naprawy około 300 zł), lub Demontaż i zakup nowego modułu (koszt modułu około 2500 zł). Jak nie trudno się domyślić wybrałem pierwszą opcję. Jestem umówiony na piątek na demontaż i zobaczymy.
nie znam szczegółów bo w temat akcji się jeszcze nie zagłębiałem, nie wiem czy ma związek czy nie. Ale skoro miałeś akcję to rozumiem że byłeś, zrobili co mieli zrobić za free a teraz jest całkiem inny problem?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Highwayman1990 fajna cena za demontaż , naprawę i montaż . Moj tez był zdemontowany i wysłany ( o ile dobrze pamiętam do Gdyni - bo tam serwis Renault ) wysyła. U mnie oprócz modułu poleciała płytka od uchwytu ( zaciagacza) ręcznego . Wszystko jest opisane w postach wyżej
Przekaz 1% - Kingusi a to jej stronka www.pomoz.eu .
"Idąc po prostu idź! Siedząc po prostu siedź! Przede wszystkim Nie wahaj się!" (01-04-2015, 06:53)Wojtgda napisał(a): a nie było w Twoim wypadku że jak wymieniałeś klocki i tarcze to ktoś manualnie wcisnął tłoczki do środka a nie wykorzystał testera diagnostycznego i wykonał operację według zaleceń producenta. Czynność pierwsza odciągnięcie tłoczków do wymiany klocków. czynność druga adaptacja nowych klocków i tarcz. miałem taki podobny problem u znajomego w Passacie który "zaoszczędził" na wymianie i oddał auto do Pana Kazia co nie miał testera "bo po co przecież ja wymieniam klocki od 30 lat i nigdy nic sie nie działo". okazało się że po podłączeniu KTS-a i wykonania adaptacji klocków ręczny zaczął działać. Pierwsze słyszę że w Szczeniaku trzeba klocki adoptować i wciskać czymś tam tłoczki. Ja wkręcałem manualnie i wszystko gra. W passacie owszem.
CLIP przewiduje taką procedurę ale podejrzewam, że ma częściej zastosowanie w SC III gdzie "ręczny" jest inaczej zbudowany, tam są servomotoki na każdym kole.
Tak czy tak warsztaty clipa nie mają i wymieniają i się jeździ.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości