SCENIC II PH I Po pewnym czasie moc nawiewu spada
Witam, mam to samo. Sam dobijałem klimę zestawem kupionym na alle. Jak samodzielnie upuścić trochę czynnika? A, i u mnie po włączeniu klimy wentylator startuje od razu z 2 biegu? To wszystko pewnie związane jest ze zbyt dużą ilością czynnika w układzie?
Zapewne to się wiąże z awaria rezystora 1 biegu
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Do obsługi i diagnozy układu klimatyzacji, trzeba mieć troszkę pojęcia o jego działaniu. Posiadając takowa, wiedziałbyś dlaczego wentylator startuje na drugim biegu i zapewne, a przynajmniej powinien, później pracuje na biegu pierwszym, a czasem znów na drugim.
Po januszowym serwisie klimatyzacji, nie wiesz ile masz czynnika. Tak, wiem, wskazówka na pseudo manometrze dołączonym do gazu, wskazuje, że jest ok. Teraz jedź do serwisu klimatyzacji, tylko na wejściu powiedz, czym jest nabity układ. Wysłane przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2023, 11:52 przez twilk7.) (21-07-2023, 15:32)krzysk23 napisał(a): A, i u mnie po włączeniu klimy wentylator startuje od razu z 2 biegu? To wszystko pewnie związane jest ze zbyt dużą ilością czynnika w układzie?Zgadza się, normalnie ciśnienie tuż po uruchomieniu silnika nie powinno przekraczać 13 bar. Przy 17 barach załącza się drugi bieg. Rezystor dmuchawy nie ma nic z tym wspólnego, może zamarzać parownik i moc nawiewu spada. (29-04-2022, 10:43)maxio69 napisał(a):(29-04-2022, 10:37)twilk7 napisał(a): Jak byłeś na sprawdzenie ilości czynnika, to sprawdzał ktoś ciśnienia po napełnieniu układu? Udało Ci się rozwiązać ten problem ? W moim samochodzie są identyczne objawy. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości