Mam problem gdyż przestało działać ogrzewanie tylnej szyby (otwierana). Wiem, że jeszcze niedawno grzała bo sprawdzałem, lusterka grzeją. Po zdemontowaniu plastików z klapy dostałem się do przewodów idących z wiązki samochodu z którymi połączone są przewody ogrzewania szyby. Mierzyłem w następujący sposób. Rozłączyłem lewy i prawy przewód ogrzewania szyby z przewodami idącymi do nich z wiązki samochodu. Napięcie około 13 V pojawia się na lewym przewodzie a na prawym cisza. Czy napięcie powinno pojawiać się na obydwóch przewodach idących z wiązki samochodu czy tylko na jednym jak to ma miejsce u mnie.
SCENIC II PH I Ogrzewanie tylnej szyby
op
Witam,
Mam problem gdyż przestało działać ogrzewanie tylnej szyby (otwierana). Wiem, że jeszcze niedawno grzała bo sprawdzałem, lusterka grzeją. Po zdemontowaniu plastików z klapy dostałem się do przewodów idących z wiązki samochodu z którymi połączone są przewody ogrzewania szyby. Mierzyłem w następujący sposób. Rozłączyłem lewy i prawy przewód ogrzewania szyby z przewodami idącymi do nich z wiązki samochodu. Napięcie około 13 V pojawia się na lewym przewodzie a na prawym cisza. Czy napięcie powinno pojawiać się na obydwóch przewodach idących z wiązki samochodu czy tylko na jednym jak to ma miejsce u mnie.
Te paski na szybie można sobie wyobrazić jako zwykłą żarówkę, żeby grzało (świeciło) muszisz mieć + i - z instalacji. Zatem na jednym przewodzie musisz mieć +, na drugim -.
Jeżeli sprawdzasz miernikiem, to najlepiej końcówki od miernika wsadź w kabelki, włącz ogrzewanie i powinno pojawić się napięcie (wartość taka jak w danej chwili w instalacji okolice 13 V). Jeżeli nie pojawia się napięcie, to nie ma + albo -. Następnie sprawdź plus (co już robiłeś jak mniemam z opisu) czyli jedna końcówka od miernika do kabelka jednego potem drugiego (na jednym powinien pojawić się +), druga do karoserii (karoseria to - w samochodzie). Jeżeli jest + na jednym kabelku. Trzeba sprawdzić co z - na drugim. I tu do testu trzeba znaleźć jakiś inny plus w okolicy, np. z lampki oświetlenia wewnętrznego. Miernik podłączasz do drugiego kabelka z ogrzewania, drugą końcówkę miernika do jakiegoś + w okolicy, jak pojawi się napięcie, znaczy - też jest. Skoro masz i + i - znaczy zasilanie szyby jest. Czyli coś z połączeniem albo z paskami na szybie. Ogrzewanie szyby działa prawdopodobnie tylko przy włączonym silniku. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2015, 14:34 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Podejrzewam że któryś kabelek się ułamał przy przejściu między karoserią a klapą bagażnika.
Sprawdź czy jest napięcie na kabelkach dochodzących do szyby tak jak chłopaki piszą. Jak masz multimetr to przy sprawdzaniu minusa możesz przełączyć na omomierz (może być to z brzęczykiem) i jak połączysz minusowy kabelek z nadwoziem, to powinno pokazywać 0 (zero) lub piszczeć jak weźmiesz na brzęczyk. W Clio mojej Karoli jakiś poprzedni właściciel tak "porządnie" czyścił tylną szybę że przy brzegach pozdzierał wszystkie paseczki i ani jedna kreska nie grzeje. Te paski dość łatwo uszkodzić, więc może coś przewoziłeś i ... ? ![]()
W przypadku uszkodzenia pasków polecam zakupić specjalny lakier przewodzący do naprawy ustrojstwa, chwila moment i szyba grzeje. Sam naprawiałem.
![]() Jeżeli są podejrzenia przerwy kabla na przejściu pomiędzy dachem a klapą, polecam sprawdzać zasilanie na zamkniętej klapie bagażnika, przy otwarciu może działać, bo kabelki się ruszają i może się akurat zwierać przerwa. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2015, 15:19 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
(04-11-2015, 15:21)Patrys4891 napisał(a): Narobiłem się i uzyskałem tylko zaciapkaną tylną szybęTo trzeba było najpierw porządnie okleić taśmą np. papierową niebieską jak do remontu każdy pasek po kolei z obu stron i potem malować i tak każdy pasek. Próba malowania tym pędzelkiem bez oklejenia kończy się zapaćkaniem szyby... ![]()
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Mądry polak po szkodzie :P
Nic to, nie zaśmiecajmy wątku Haszczurururururowi ![]()
op
Dziękuję za porady. Otóż (+)jest to jest przewód po stronie kierowcy, za (-) wezmę się jutro. Wziąłem miernik i po podłączeniu na lewym przewodzie pokazało się 13 V. Teraz już jest trochę za ciemno na grzebanie ale jutro podejmę walkę. A jeszcze jedno jak podłączyłem przewód (+) idący z wiązki samochodu do szyby to na drugim przewodzie od szyby czyli po stronie pasażera pojawia się również 13 V.
To by sugerowalo brak polaczenia do masy/minusa.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości