jakieś 1,5 miesiące temu mój scenic dostał nową mapę.
W ramach podziękowanie za mój "trud" włożony w projekt c.o rekuperacji, ogrzewania podłogowego i pompy ciepła kolega który jest pracownikiem jednej z firm zajmującej się tuningiem i nie tylko-zaproponował mi wgranie nowej mapy-"po godzinach"
jako ze ta usługa kosztuje ok 1000 zł w sobotę po pracy nastąpiła tajna schadzka i akcja tuning SC II
na początek diagnostyka silnika-sprawdzenie turbiny,korekt wtrysków itp
potem hamowania i tu pierwsza ciekawostka
mój scenic wypluł 115 KM i 259 NM-tego się nie spodziewałem bo liczyłem,że kilka ładnych koni pasie się po rowach
po kliku godzinach operacji z wgrywaniem map hamowania i innych cudów których nie wiem jak nazwać na gotowo wypluł 147 KM 341 NM turbina tłoczy 2,3 bar ponoć fabryka 2,24 bar...(mapa "gotowiec" do dCi)
wrażenia z jazdy
-fajnie ciągnie od dołu ale najfajniejsze jest przyspieszenie na 4 i 5 biegu
-spalanie-na trasie bez problemu robię 5l/100 co przedtem było osiągnięciem
miasto 8-9l co jest wzrostem o ok 0,5l ale nie jest miarodajne bo jeżdżę na krótkich odcinkach
teraz wady
-brak trakcji na moich oponach-czyli do wymiany-moc leci psu w *****.....e
-chyba szybciej skończy się poduszka pod skrzynią
-spadek Vmax-teraz jakieś 190 km/h wczesnej 204 km/h wycisnołem-ale tym akurat się nie przejmuje
obawy
-jak zniesie to dwumas????
Poczytałem trochę na forach i widzę,że ten wynik jest zupełnie normalny dla tego silnika ale można ponoć bezpiecznie więcej....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2016, 14:57 przez PRZEMO.)
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM